Hoppa till innehåll

Mayhem Skandalen


Gäst Laoer

Rekommendera inlägg

Å JAG STÖR MIG OCKSÅ PÅ ATT DENNA TRÅDEN HAR ETT SÅ NEGATIVT NAMN SOM, MAYHEM SKANDALEN. VADÅ SKANDAL, DET HÄR ÄR DERAS IMAGE, ÄVEN FAST JAG INTE SKULLE GÅ RUNT MED ETT GRISTRYNE PÅ HUVVE. DET ÄR JU INTE OLAGLIGT ! ! ! ! !

 

 

FÖRESTEN VAD GÖR ALLA PÅ DENNA TRÅDEN HELT PLÖTSLIGT ?

så du tycker alltså att det är positivt att han har ett j*vla grishuvud på skallen?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är visst det olagligt. Slaktavfall kan inte hanteras hur som helst.

 

Och det är för att media förstorar upp det som de blir kända. De gör det för att media förstorar upp det och då blir de kända.

 

EDIT: Jag kan hålla med de flesta om att musiken inte ska ha med uppträdandet att göra. Redan när det blir Slipknot eller Lordi så har det gått för långt. Det är ju musiken och inget annat som kvittar.

Redigerat av Chainsawkitten
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tänk om nåt annat djur hade regerat jorden, och ett band hade uppträtt med människokadaver...

Och? Skillnad? Är ju samma sak ju...

 

Om vi tar Pirate Bay som exempel så var det inte känt eller mycket använt innan media förstorade upp stängningen av det. Och nu har det istället blivit enormt stort. Samma sak med band som detta. Ingen hade kännat till dem och de hade dött ut snabbt om inte media förstorat upp saken.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Precis. Ungefär som våldsamma spel som Postal 2. Även efter att det kommit upp i rättegång för att det b.la. tros ha inspirerat människor till ett rad antal mord gav folk f*n i statistiken och spelet sålde som smör i flera månader.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

"Mayhem Skandalen"

Ingen direkt överraskning direkt, Mayhem är ingen soft rock, ingen kass hip-hop, Mayhem är rent kaotiskt h*lvete.

Black Metal.

Så man kan inte direkt kalla det skandal, eftersom det är en del av Mayhems konserter, att få se liknande saker.

Man går inte på en Mayhem konsert och blir chockad, lyssnar man på Mayhem så är man redan van.

 

Sen personer i denna tråden som ifrågasätter musikstilen Mayhem spelar, de borde kanske ta att respektera främmande musikstilar lite mer. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja, givetvis är Black Metal råare än hip-hop och andra mesiga stilar men det gör det ändå inte rätt att bryta mot lagen på olika sätt. Då skulle även rappare få spreja grafitti överallt utan tillstånd.

 

Kan dock hålla med dig om att "skandal" är ett överdrivet ord som nästan uteslutande används av de oseriösa medierna som Aftonbladet etc. Om Britney Spears (eller hur f*n det stavas) skulle färga håret skulle det också vara en "skandal". Man behöver inte bry sig, det finns så otroligt mycket viktigare saker som händer. Så varför ska media förstora upp det så? Jo, för de flesta av oss har tröttnat på de stora problemen som svälten i Afrika (jag säger inte att det inte finns folk som bryr sig) och liknande. Då förstorar vi upp småsakerna och gör "skandaler" av dem för det är sååå mycket mer intressant... Patetiskt är vad det är.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...