ELF Skrivet 13 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 13 Augusti 2006 När jag skulle installera ett program på min dator så märkte jag att cd läsaren inte funkar som den ska. Den finns i Den här datorn och man kan mata ut den genom att högerklicka på den och välja mata ut. Men när jag sätter i en skiva så kan jag inte komma åt det som finns på. Det är 0 byte på skivan enligt infon på datorn. Jag har testat med båda brända skivor och vanliga skivor men inget funkar. Jag har installerat drivrutinen som följde med. Det har funkat innan... Kan det vara något fel i Windows eller är det något annat? Fattar inte vad det är för fel :( Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 13 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 13 Augusti 2006 Sitter luckan som den ska? Den kanske kan vara sne eller något... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ELF Skrivet 14 Augusti 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 14 Augusti 2006 Vadå luckan? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 15 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 15 Augusti 2006 Släden som man sätter cd:n i menar han. Gammal läsare kanske? En ny kostar ungefär ingenting om den skulle vara trasig på något sätt men du kan kolla följande; Högerklicka på Den här datorn > Egenskaper > Maskinvara > Enhetshanteraren. Under CD/DVD enheter, dubbelklicka på cdläsaren. Se till att Använd den här enheten (aktivera) är valt. Se också till att det inte står att det är något problem med enheten. Under fliken drivrutin kan du välja att Återställa en tidigare drivrutin eller uppdatera eller installera en ny. Kolla tillverkarens hemsida och se om de har nya drivare och/eller firmware. Hoppas det hjälper! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dysfunction Skrivet 15 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 15 Augusti 2006 Har du nero, daemontools, alcohol och/eller liknande rekommenderar jag att du testar att avinstallera allt sånt först innan du köper en ny enhet. Speciellt nero och daemontools är kända för att kunna ryka ihop med windows egna cd/dvdrutiner vilket kan leda till att skiten inte funkar som den ska. Har hänt mig många gånger...lika j*vla irriterande varje gång... Är det en brännare du har som inte fungerar som den ska kan du även testa att stänga av windows egna brännprogram. Heter "Tillåt cdinspelning på denna cdenhet" eller liknande på svenska windows har jag för mig. Jaja..det är bara att testa! ------------- //Jokinen\\ [Hörrni PS-freaks! Kolla in Grafik-Programmeringsforumet och fixa litte ikoner till mig!] Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ELF Skrivet 17 Augusti 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 17 Augusti 2006 Ska ta en titt i enhetshanteraren. Det lustiga är ju att jag har installerat drivrutinerna som är med :huh: ajja ska kolla Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst DonKeN Skrivet 18 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 18 Augusti 2006 Har du nero eller daemontools som Jokinen sa? Eftersom det är jäkligt iriterande med dem programen. När jag hade daemontools så stog det alltid. Söker efter en ny programvara. Så tog jag bort den. Sen så hade mina drivrutiner till mitt ljud gått bort. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ELF Skrivet 20 Augusti 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 20 Augusti 2006 Nepp. Har inget av dom. Datorerna skulle lagga med dom programmen :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.