Hoppa till innehåll

Cd Läsaren


ELF

Rekommendera inlägg

När jag skulle installera ett program på min dator så märkte jag att cd läsaren inte funkar som den ska. Den finns i Den här datorn och man kan mata ut den genom att högerklicka på den och välja mata ut. Men när jag sätter i en skiva så kan jag inte komma åt det som finns på. Det är 0 byte på skivan enligt infon på datorn. Jag har testat med båda brända skivor och vanliga skivor men inget funkar. Jag har installerat drivrutinen som följde med. Det har funkat innan...

 

Kan det vara något fel i Windows eller är det något annat?

Fattar inte vad det är för fel :(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Släden som man sätter cd:n i menar han.

 

Gammal läsare kanske? En ny kostar ungefär ingenting om den skulle vara trasig på något sätt men du kan kolla följande;

Högerklicka på Den här datorn > Egenskaper > Maskinvara > Enhetshanteraren.

Under CD/DVD enheter, dubbelklicka på cdläsaren.

Se till att Använd den här enheten (aktivera) är valt.

Se också till att det inte står att det är något problem med enheten.

Under fliken drivrutin kan du välja att Återställa en tidigare drivrutin eller uppdatera eller installera en ny. Kolla tillverkarens hemsida och se om de har nya drivare och/eller firmware. Hoppas det hjälper!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har du nero, daemontools, alcohol och/eller liknande rekommenderar jag att du testar att avinstallera allt sånt först innan du köper en ny enhet.

 

Speciellt nero och daemontools är kända för att kunna ryka ihop med windows egna cd/dvdrutiner vilket kan leda till att skiten inte funkar som den ska. Har hänt mig många gånger...lika j*vla irriterande varje gång...

 

Är det en brännare du har som inte fungerar som den ska kan du även testa att stänga av windows egna brännprogram. Heter "Tillåt cdinspelning på denna cdenhet" eller liknande på svenska windows har jag för mig.

 

Jaja..det är bara att testa!

 

 

-------------

//Jokinen\\

[Hörrni PS-freaks! Kolla in Grafik-Programmeringsforumet och fixa litte ikoner till mig!]

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har du nero eller daemontools som Jokinen sa?

 

Eftersom det är jäkligt iriterande med dem programen. När jag hade daemontools så stog det alltid. Söker efter en ny programvara. Så tog jag bort den. Sen så hade mina drivrutiner till mitt ljud gått bort.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...