Gäst newnameguy Skrivet 17 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 17 Augusti 2006 Jag har börjat få en massa porrskräppost. Jag skulle vilja kolla vem som skickar de. Darför behöver jag ett program som kan kolla avsändarens ip, det är alltså MS Outlook 2002. Om det inte finns något sånnt så kanske någon kan berätta hur jag kan spärra användaren (Har glömt hur man gör). Tack på förhand :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Corpsgrinder Skrivet 17 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 17 Augusti 2006 Jag har börjat få en massa porrskräppost. Jag skulle vilja kolla vem som skickar de. Darför behöver jag ett program som kan kolla avsändarens ip, det är alltså MS Outlook 2002. Om det inte finns något sånnt så kanske någon kan berätta hur jag kan spärra användaren (Har glömt hur man gör). Tack på förhand :) Menar du på msn? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rallypack Skrivet 17 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 17 Augusti 2006 Jag har börjat få en massa porrskräppost. Jag skulle vilja kolla vem som skickar de. Darför behöver jag ett program som kan kolla avsändarens ip, det är alltså MS Outlook 2002. Om det inte finns något sånnt så kanske någon kan berätta hur jag kan spärra användaren (Har glömt hur man gör). Tack på förhand :) Han kanske mena sim e.mail eller hotmail! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 17 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 17 Augusti 2006 Tyvärr är mitt Outlook inte fungerande för tillfället men jag har för mig att det ska finnas en logg om man väljer Avancerat på någon flik under Epostalternativ. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst DonKeN Skrivet 18 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 18 Augusti 2006 Om det kommer från samma avsändare alltid så spärrar du bara möjligheten för att du ska få tag på posten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst newnameguy Skrivet 22 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 22 Augusti 2006 Det är alltså Microsoft Outlook 2002, Och det kommer från olika avsändare, jag har redan spärrat dom med min "Zonealarm Internet Security Suite", Men j ag vill kunna se avsändarens ip. Så om någon skulle kunna säga namnet på ett program som kan göra det åt mig ;) Tack på förhand. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 22 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 22 Augusti 2006 Du kan göra det i Outlook. Om inte mitt förra tips funkade så kan du kolla med Office-assistenten... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst newnameguy Skrivet 23 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 23 Augusti 2006 Kan du kanske skriva vad jag ska söka på, för jag hittar ingenting ^^ :( Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ELF Skrivet 23 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 23 Augusti 2006 Kan man inte helt enkelt kolla det i CMD? skriva tracert och sedan mail-adressen. Eller är det bara för domäner och annat? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
0boy Skrivet 23 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 23 Augusti 2006 om du har hotmail kan du logga in på hotmail.com och göra så att alla medelanden från den adressen hamnar i skräp post mappen Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.