Anonymiserad Skrivet 18 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 18 Augusti 2006 Jag håller på med ett fps-spel i GameMaker och första vapnet ska vara kniv... problemet är att jag vet inte hur man gör så att gubben bara dödar det som är nära när man slår. Någon som vet? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 19 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 19 Augusti 2006 Gör så här... i Knapp-eventen tex. space om du vill ha den som skjut knapp så tar du Action "If there is an object at a position" och väljer vapnet eller kamera objektet. Väljer X & Y som 0 och tar den som relativ. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Anonymiserad Skrivet 20 Augusti 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 20 Augusti 2006 funkar inte... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 20 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 20 Augusti 2006 Har du provat både kamera objektet och kniven? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Andreasswf Skrivet 21 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 21 Augusti 2006 shit! ska du göra en first per shooter som james bond goldeneye? Går det inte bara göra 2D i GM Eller ska du göra ett Frames per seconds Spel? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Anonymiserad Skrivet 25 Augusti 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 25 Augusti 2006 first person shooter, som i doom 1 och 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kuzune Skrivet 8 September 2006 Rapport Dela Skrivet 8 September 2006 shit! ska du göra en first per shooter som james bond goldeneye? Går det inte bara göra 2D i GM Eller ska du göra ett Frames per seconds Spel? Nepp, 6 och 6.1 (tror jag) så kan man även göra 3D-spel om man har registrerad version, fast det kostar pengar att registrera sig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Mega93 Skrivet 8 September 2006 Rapport Dela Skrivet 8 September 2006 Jo, men 150 kronor är inte mycket med tanke på vad man tjäner på't. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Kabby Skrivet 8 September 2006 Rapport Dela Skrivet 8 September 2006 Vart kan man ladda ner Game Maker? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kuzune Skrivet 8 September 2006 Rapport Dela Skrivet 8 September 2006 >LÄNK< här laddar man ner det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 9 September 2006 Rapport Dela Skrivet 9 September 2006 shit! ska du göra en first per shooter som james bond goldeneye? Går det inte bara göra 2D i GM Eller ska du göra ett Frames per seconds Spel? Ja, man kan göra 3d spel i GM, har gjort flera stycken. en med mouselook. Dock är jag osäker på om det går att fixa det, dadibom... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Anonymiserad Skrivet 12 November 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 12 November 2006 jag fixade det, jag använde ''distance to'' Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.