Gäst Najsarn Skrivet 21 Augusti 2006 Rapport Skrivet 21 Augusti 2006 Hej! Jag undrar vilka delar man måste ha i en dator? Tänkte köpa delar från komplett.se och bygga ihop den själv. Dem här delarna vet jag redan: Processor Grafikkort Ljudkort kylning hårddisk moderkort RAM minne Måste man själv köpa "hållare" inne i själva Chassit. Så att man inte bara ställer sakerna på varandra innuti Chassit. Citera
admin Skrivet 21 Augusti 2006 Rapport Skrivet 21 Augusti 2006 Du köper bara ett chassi och behöver inget speciellt för att montera in sakerna. Vad är din budget och vad ska du använda datorn till? Prioriterar du en tyst dator eller mest prestanda för pengarna? Ett tips är även att du kollar på www.kopdator.se, där står nämligen en del nyttiga saker. Citera
Avregistrerad Skrivet 22 Augusti 2006 Rapport Skrivet 22 Augusti 2006 (redigerat) Har för mig att vattenkylning är tyst. Så då låter det inte så mycket om den. Redigerat 22 Augusti 2006 av Orzon Citera
Gäst Najsarn Skrivet 22 Augusti 2006 Rapport Skrivet 22 Augusti 2006 Har kollat där redan. Datorn SKA klara dem nyaste spelen på maxgrafik. Och den ska också klara spelen ett år frammåt. Kan ni ge tips på vilka grafikkort jag borde välja tex. Jo, Datorn får troligtvis vattenkylning Citera
eexwhyzee Skrivet 22 Augusti 2006 Rapport Skrivet 22 Augusti 2006 Jag säger det som jag säger till alla... Om du vill ha en dator som klarar sig ett par år med höga inställningar så ska du vänta tills Vista släpps så att du kan köpa ett kort som är Dx10 Kompatibelt Citera
admin Skrivet 22 Augusti 2006 Rapport Skrivet 22 Augusti 2006 Problemet är att DX10 sägs komma ut först under våren 2007. Och då är frågan om man skall vänta och köpa då eller om man ska slå till direkt. Brukar nämligen alltid vara så att något nytt ska komma ut längre fram och då man likväl vänta förevigt. Sedan så blir man ju även BETA testare för DX10, att köpa första generationens DX10 kort kan vara lite farligt utifrån hur bra kortet blir. Se på FX serien som var den första i DX9 och totalt floppade. Korten i 4 serien totalt spöade de flesta FX korten i DX8. Sedan skall man ju tänka på att DX9 kommer dominera spelmarknaden ett bra tag frammåt även efter att DX10 korten har kommit. Jag hade iaf köpt datorn nu och ifall det behövs så är det ju bara och byta grafikkortet sen. Najsarn: http://www.komplett.se/k/shoplist.asp?mode...B6-7808019FE265 Här har jag lagt ihop ett par delar. Då läget är rätt så osäkert kring grafikkorten så tog jag en SLI bräda som gör att du kan köpa 2st grafikkort ihop. Men i början så bör ett 7950GTX räcka anser jag. 7950GTX kör ju med dubbla kärnor. Sedan kan det ju vara en bra ide att köpa processorn från annat håll då komplett inte verkar speciellt snabba med att få in den. Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.