Hoppa till innehåll

Vem Tycker Att Skolan Är As Kelig?


Johkie

Rekommendera inlägg

  • Svar 25
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Så skönt i gymnasiet. :) Eller mja om det är segt har jag ingen aning om. Har ej börjat med lektioner än. Men man njuter.

 

Första veckan för att verkligen lära känna klassen rejält bra. Sedan börjar allt annat.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

under sommarlovet längtade man till skolan. nu längtar man till sommarlovet.

 

Ja, så kändes det för mig också. Att börja skolan var inte så kul som man trodde, nu vill man bara vara ledig igen. Fast vi har ganska många röda dagar då vi är lediga. =)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Allmänt

Högstadiet har ju inte riktigt börjat på allvar för min del än. Men det verkar rätt intressant och roligt, många nya ämnen och möjligheter.

 

Elever, Lärare och miljön

Vissa elever verkar stökigare än andra medan vissa är pluggisar. Men så är det väl på alla skolor antar jag. Det som är jobbigt är att i korridorerna känns det som att öronen ska sprängas i bland. Och folk håller på och larvar omkring och dra skämt om varandra. I bland är det kul men i bland är det riktigt irriterande.

 

Lärarna ställer högre krav än i mellanstadiet men de verkar ändå vara rätt trevliga. Har dock inte träffat alla lärare än. Bara man sköter sig så är dem nog trevliga. ^^

 

Tider

Jag slutar sent vissa dagar och kommer inte hem förrens 4 halv 5 men det jämnar ut sig i slutändan. I bland börjar jag nämligen inte förrens 9 och någon dag slutar jag 2. Så jag är nöjd med mina tider. Vi har rätt gott om tid på lunchraster och äta och kanske plugga lite extra då.

 

Skolmaten

Maten är rätt okey då det finns mycket grönsaker, kryddor och andra tillbehör. Men jag måste bara klaga på potatisen som är otroligt hård och fyrkantig. Blää. :(

 

Det var allt för tillfället kanske ändrar mitt inlägg om någon vecka eller något om det sker några förrändringar. =)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Eftersom jag och Dolphin går i samma klass tänker jag göra en likadan lista. ;)

 

 

Allmänt

Som sagt, högstadiet har inte börjat på allvar ännu. Men det är roligare att gå på högstadiet än att gå på mellanstadiet.

 

Elever, Lärare och Miljön

En del elever kan tyckas vara helt tröga ibland. Andra är schysstare, ganska många nya kompisar har man fått. Korridorerna är inte direkt favoritstället på skolan för min del. Åttorna och niorna stirrar på en som om man var dum i huvudet.

 

En del av lärarna är jättebra, andra sämre. De ställer högre krav på en och de ger en mycket läxor. Men det är och andra sidan roligt, man känner sig större och mer ansvarsfull.

 

Tider

Jag slutar mycket senare om dagarna än vad jag gjorde på mellanstadiet men jag har också sovmorgnar! =D

 

Skolmaten

Maten på min nya skola är ganska dålig, ibland äter jag bara för att jag är hungrig och inte för att det är gott. För lite urval av grönsaker och frukt och dessutom är det inte speciellt fräscht i matsalen. Allt detta gör lunchrasten till en pina.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Allmänt

Går i 2an på gymnasiet. det är ganska skoj faktiskt :)

 

 

Elever, Lärare och Miljön

De bygger om på skolan nu. När jag kom idag så var alla ingångar igenbyggda. Vimsade runt i en kvart innan jag såg en lapp om att man skulle gå in genom en nödutgång. Och vi på min skola är skönaste pajsarna i stan B)

 

 

Tider

Jovars. Många sovmorgnar. Slutar 17.00 måndag och tisdag.

 

Skolmaten

Äh, den duger

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kelig.... ähum..? Jag har ju en katt här hemma...

 

Går också i 2:an på gymnasiet.... De har också hållt på att bygga sedan en tid tillbaka.... Det ser dock i princip klart ut...

 

Tiderna är väl nästan alldeles utmärkta för min egen del.... Kunde ta 11.52-tåget hem idag.... Och på tisdagar slutar jag alltid 12.25.... Maten är väl okej.... likaså lärarna...

Redigerat av Toad
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
  • Skapa ny...