Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

Skrivet

Jo, jag har nyss tänkt på att köpa detta spel till PS2. Så, någon som har spelet och kan ge mig lite tips och skriva lite om det? Tycker ni jag ska köpa det? Har alltid gillat Dragon Quest serien och har spelat dom flesta delarna av serien.

Skrivet

Jag själv har kört lite av det nu. :) Tycker om handlingen och att det alltid händer något. Men rösterna i spelet är hemskt avskyvärda. Om de hade lite mer tid att kunnat finna bättre röstskådespelare.

Men stridsystemet är skönt, grafiken är skön. Så ett värt köp är det. :)

Skrivet

Tack för ditt svar! :) Tog en titt i din recension om DragonQuest VIII och det verkar väldigt intressant. Jag älskar också cel shade grafiken och manga stilen. Det är Akira Toriyama som har varit i farten om jag inte tar fel? Känner igen hans stil, då det var han som fick mig att börja läsa Manga. ;P

Nä, tror ja ska ta och beställa det här spelet på stört från Webhallen.

Skrivet

Gör så. Man blir tagen i spelet, men man rynkar näsan varje gång man hör de s*tans fanstygen prata.

Men spelet är värt pengarna. :) Och ja. Akira är det som är bakom detta.

Skrivet

Tack för svaret Goldie ^^

Jag har nu med hjälp av era svar, och recensioner på IGN och Gamespot, samt lite eget tycke kommit fram till att det här är mitt spel, såna här spel gillar jag.

Vi har Cel-Shade grafiken som är min favorit. :P

Vi har the one and only Akira Toriyama som har designat spelets karaktärer osv.

Har läst att spelet ligger runt 50-80 timmar att klara Mainstory, och att Worldmapen är stor. Jag gillar långa RPG spel och spel som man kan fortsätta med även om självaste Mainstoryn är slut. Göra Sidequests och sånt. ;P

Nu har jag beställt spelet på Webhallen. :)

Tråden kan låsas.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
  • Skapa ny...