Hoppa till innehåll

Eld


Gäst Spelnisse
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 39
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Gäst ShatterHand

Jag har små spritflaskor hemma(tomma naturligtvis), är det någon som kan förklara hur man gör en molotov cocktail?

Den enklaste varianten av molotov cocktails är en vinflaska fylld med bensin och med en trasa i flaskhalsen. Att föredra är dock en blandning bestående av 2/3 bensin och 1/3 olja. Denna blandning brinner mycket längre, du kan även prova med 1/3 diesel. Om du önskar napalm effekt, dvs att bensinen klibbar, så tar du och stoppar ner frigolitbitar i flaskan. För att kunna handskas lättare med molotovsen och för att minska brandrisken, så ta och köp korkar och korka igen flaskorna. Sedan knyter du fast torra tygbitar runt flaskhalsarna. Skaffa sedan en liten behändig acetonflaska, en sån där som finns i alla hem och i alla affärer. När det är 'time for action', sprutar du aceton eller någon annan brännbar vätska på tygbiten, tänder mollien och kastar. Det kan även vara bra att arbeta i lag - två och två. En håller i molotoven och kastar den, den andre sprutar aceton på tygbiten och antänder mollien.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst ShatterHand

En gång i somras så tog jag på mig en gammal ful jacka och dränkte den i bensin och tände på jag hade en mask sen sprang jag ut på bryggan och dök i det var så klart sjukskötare där!så j*vla ägt

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

år 2000 sprängde jag och mina kusiner en tunna. Vi fyllde den med bensin och la i några nyårssmällare och la i en tändsticka. En gång skulle jag grilla chips över ett stearin ljus sen glömde jag bort det chipset började brinna som f*n. Sen sköljde jag det över vatten och då rök det i hela köket och jag fick skäll från pyromanernas klubb för att det bara var en son liten brand :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Min ena kompis är galen. Han och en annan kille stack ut i skogen och kastade El-Handgranater på varandra.

 

 

"Hur man gör: Ta ut kulan i raketen (den som sprängs i luften). Klipp av stubinen på raketen. Tejpa fast den på kulans lilla stubin. Tejpa fast kulan bredvid batteriet. Sen tar du sladden och snurrar runt batterisladden och sedan snurar runt andra delen av sladden på stubinen. Sen tar du den andra sladden och snurrar runt den andra ändan av batteriet. Den sladden ska tryckas på den sladden som e på stubinen. Då bränns det på sladden så att den får glöd och då tänds stubinen och då e det bara att kasta och leka ACTION MAN, haha!

"

Redigerat av K3nG4
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...