Zimens Skrivet 28 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 28 Augusti 2006 Problem 1. Ett tickande ljud ungefär som om man skakar ett par nycklar fast snabbare och tystare. Ljudet kommer ifrån datorn, inte från högtalare eller liknande. Vet ej hur jag ska lösa det. Behöver jag en ny fläkt eller ska man lämna in på support? Datorn tickar bara i ungefär 10 minuter efter start och om mycket program är igång. t.ex. spel, musik, firefox, msn, nedladdningsklient. det har aldrig låtit såhär förut. Datorn är en Packard Bell med AMD Athlon 64 4000+ Processor 2.41 GHz. 2.00 gb ram. Hjälp Uppskattas. Om det var något ni inte förstod så skriv gärna. Problem 2. När jag trycker ctrl+alt+delete eller ctrl+shift+esc. så står det att aktivitetshanteraren har inaktiverats av administratören. Jag har inte mixtrat med några admin. ändringar, vad jag vet. Hjälp uppskattas. Om det var något ni inte förstod så skriv gärna. Zimens Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dream Skrivet 28 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 28 Augusti 2006 kolla kontrollpaelen och där ska finnas nåt med adminstratör så gån in där och ändra och den andra frågan ska du nog ringa support. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 29 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 29 Augusti 2006 Om du fått det ganska nyligen tycker jag du ska öppna upp datorn och göra rent den från damm. Kan vara därför den "tickar" Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zimens Skrivet 29 Augusti 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 29 Augusti 2006 jag har tänkt på det men mixar jag för mycket försvinner garantin. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
woicer Skrivet 29 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 29 Augusti 2006 Garantin lär väl inte försvinna om du öppnar datorn och dammsuger/tar ut damm, det vore en märklig garanti då. Men det kan vara som du säger, att det är en fläkt som spökar. Öppna datorn, starta den (ta det försiktigt) och försök ta reda på vad som egentligen låter. Det andra problemet vet jag faktist ingenting om, men är du administratör på din dator, eller har du föräldrar eller nåt som har konto som administratör och gjort ditt konto till vanlig användare? Kan vara en grej att kolla upp. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
rotab Skrivet 29 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 29 Augusti 2006 Problem 2. När jag trycker ctrl+alt+delete eller ctrl+shift+esc. så står det att aktivitetshanteraren har inaktiverats av administratören. Jag har inte mixtrat med några admin. ändringar, vad jag vet. Hjälp uppskattas. Om det var något ni inte förstod så skriv gärna. Zimens Det är virus.. Finns ett program som heter "Enable Task Manager" som gör så att man kan använda den igen. Annars om du vill gå den "avancerade" vägen så har du en guide här(Engelska) http://www.windowsnetworking.com/kbase/Win...sXPHomePro.html Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zimens Skrivet 29 Augusti 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 29 Augusti 2006 @rotab, ska kolla på guiden, tack :) @woicer - pappa snackade om plombering om garanti, lyssnade inte riktigt... :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
xingfu150 Skrivet 29 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 29 Augusti 2006 vi har samma problem hemma altså problem 1. det är fläkten! ring till företaget du köpte den och sen till tillverkaren om du inte fick hjälp på den första. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Paranoxx Skrivet 30 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 30 Augusti 2006 min grafikkortsfläkt tickar när ja startar datan men de lägger sen . ja har hört att de ska va att den inte är redigt smörjd i kullagerna eller vad de är där i . köp ny Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.