Hoppa till innehåll

2 Problem.


Zimens

Rekommendera inlägg

Problem 1.

Ett tickande ljud ungefär som om man skakar ett par nycklar fast snabbare och tystare.

Ljudet kommer ifrån datorn, inte från högtalare eller liknande. Vet ej hur jag ska lösa det.

Behöver jag en ny fläkt eller ska man lämna in på support?

Datorn tickar bara i ungefär 10 minuter efter start och om mycket program är igång. t.ex. spel, musik, firefox, msn, nedladdningsklient. det har aldrig låtit såhär förut.

Datorn är en Packard Bell med AMD Athlon 64 4000+ Processor 2.41 GHz. 2.00 gb ram.

 

Hjälp Uppskattas. Om det var något ni inte förstod så skriv gärna.

 

 

Problem 2.

När jag trycker ctrl+alt+delete eller ctrl+shift+esc. så står det att aktivitetshanteraren har inaktiverats av administratören. Jag har inte mixtrat med några admin. ändringar, vad jag vet.

 

Hjälp uppskattas. Om det var något ni inte förstod så skriv gärna.

 

 

Zimens

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Garantin lär väl inte försvinna om du öppnar datorn och dammsuger/tar ut damm, det vore en märklig garanti då.

Men det kan vara som du säger, att det är en fläkt som spökar. Öppna datorn, starta den (ta det försiktigt) och försök ta reda på vad som egentligen låter.

 

Det andra problemet vet jag faktist ingenting om, men är du administratör på din dator, eller har du föräldrar eller nåt som har konto som administratör och gjort ditt konto till vanlig användare? Kan vara en grej att kolla upp.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Problem 2.

När jag trycker ctrl+alt+delete eller ctrl+shift+esc. så står det att aktivitetshanteraren har inaktiverats av administratören. Jag har inte mixtrat med några admin. ändringar, vad jag vet.

 

Hjälp uppskattas. Om det var något ni inte förstod så skriv gärna.

Zimens

 

Det är virus..

Finns ett program som heter "Enable Task Manager" som gör så att man kan använda den igen.

 

Annars om du vill gå den "avancerade" vägen så har du en guide här(Engelska)

http://www.windowsnetworking.com/kbase/Win...sXPHomePro.html

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...