Hoppa till innehåll

Spel: Orsaken Till Ökat Våld?


Cyper

Rekommendera inlägg

  • Svar 118
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Det du skrev om Sims 2, det är det löjligaste jag hört, sex, nakenhet med mera är inget dåligt!

 

Jag tycker allt det här med att våldsspel leder till våld i verkligheten är löjligt, blir man påverkad är det något fel med den invidividen.

 

De som säger annat försöker bara tjäna pengar, på ett eller annat sätt.

 

Åldersgränserna suger. De gör bara allting värre. Jag har spelat våldspel sen jag var sju år, inte har det påverkat mig, dessutom om man skaffar fram ett vapen och går och börjar skjuta är man störd, det beror inte på spelet. Varför är det fel med nakenhet, alltså, det är det värsta jag vet, när folk är emot sex, nakenhet med mera. Har det verkligen skadat någon?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det du skrev om Sims 2, det är det löjligaste jag hört, sex, nakenhet med mera är inget dåligt!

 

Jag tycker allt det här med att våldsspel leder till våld i verkligheten är löjligt, blir man påverkad är det något fel med den invidividen.

 

De som säger annat försöker bara tjäna pengar, på ett eller annat sätt.

 

Vi tar dom där två kidsen som sköt ner folk i sin skola, direkt gick skulden på våldsamma spel. Men att 2 ungar hade tillgång till en hel arsenal var inte alls konstigt. Det är upp till föräldrarna att lära sina ungar vad som är rätt och fel, och är det så att föräldrarna tror att sina unge klarar av att spela ett våldsamt spel så ska dom också få göra det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det du skrev om Sims 2, det är det löjligaste jag hört, sex, nakenhet med mera är inget dåligt!

 

Jag tycker allt det här med att våldsspel leder till våld i verkligheten är löjligt, blir man påverkad är det något fel med den invidividen.

 

De som säger annat försöker bara tjäna pengar, på ett eller annat sätt.

 

Att sitta att träna att döda folk I Doom. Det är inte alls personernas eget fel eftersom dom är lättpåvärkad eller sjuka och oftast minderåriga. Personer som är minderåriga skal icke ha tillgång till dessa spel trots detta så har dom det. Föräldrarna värkar inte bry sig ett skvatt om vad deras barn spelar.

 

Här han ni någon som är klok (ibland) i allafall.

http://youtube.com/watch?v=DmJ7IXeqG7k

Redigerat av Cyper
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men det ska inte gå över företagen.

Företagen har inte skrivit. Ni kommer vilja döda efter att ni har spelat det. Det handlar om uppfostran och inte spelen.

 

Hur förklarar du att Michael.K tränade på att döda vänner I sin skola och sedan gjorde det? Spelar ingen roll om han var påverkad eller sjuk, det var spelet som orsakade det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...