Hoppa till innehåll

Hunter Guilde

Hunted

Rekommendera inlägg

Hej jag har sett massor med guides nuförtiden och tänkte våga mig på att göra en själv om Hunters: P

jag vet att några tactiker är lite lama (inte djuret) (som den mot Rogues) men den funkar ganska ofta

Samla ihop pengar:

Ett bra sätt för Hunters att samla ihop pengar är att:

1: vara skinner och leatherworker och se till att du snabbt är i alla fall 100 i båda och skaffa massor med ”recepies”.

Skaffa recepie till dark leather tunic (eller så var det dark leather pants) iaf dom är lätta att göra och man säljer dom för ca 50 silver st på AH (Auction House) det är ganska mycket pengar på lv 15-20

2: hitta ett så kallat ”camp” med massor med humonoids och om du litar på att ditt pet ska kunna klara av 2-6st samma lv som dig så är det nog bra om du spenderar alla talents på Beastmastery om inte så använd någon gång multishot och om du använder denna så är det nog bra om du har någon health potion med dig.

då kan du säkert få 1-10g om dagen (om du är 10-20),

om du är vid min lv (40-44) och kör i Tanaris så kan du lätt skaffa 15g per dag jag skaffar iaf ca 30g om dagen och dom humonoids jag pratar om är 40-43 men dödar mest dom lv 40.

OBS: dom droppar ett par vattenflaskor om du ger en goblin i Gagetzan (en stad i Tanaris) 5st så får du 380 exp och en låda med hemligt innehåll om du öppnar lådan så kan du få mat, mana potions health potions och dricka som kan vara bra att ha, om inte så säljer man dom för några silver …

Nu går vi till Battle Ground delen eller dueller

Hunter vs Rogue:

duel/BG:

Ok först av allt så kommer nog Roguen att göra stealth och om du har flair (lv 32) använd den så du kan se honom och gör.

Om du lyckas se honom försök dig på ett Aimed shot (kräver Markmanship talent) om du inte sä lägg en frost trap som kan ska gå in i. om han går in i den så använd volley (om du har) bussa ditt pet på roguen medans du gör volley och gör conservative shot och Poisn Sting eller Scorping sting han kommer säkert att attackera dig vid det här laget och om han gör det så försök att använda aspect of the cheetah och komma tillräcklikt långt ifrån honom för att göra conservative shot igen och skuta lite på honom gör så tills han är död.

Om han attackerar ditt pet gör allt i din väg för att stoppa honom gör volley (om du har den) Aimed Shot (om du har den) Mend pet så ofta som det går och då borde han dö så småning om…

Hunter vs Druids:

duel/BG

Detta är nog den svåraste duellen du kommer att utkämpa som hunter.

Druid-Bearform/Dire Bearform:

Ok detta kan bli svårt om druiden är höger än 15 så tror jag (notera tror) att han har en form a charge som gör detta lite svårare han får även mer armor som bearform så det gör allting lite svårare.

Jag kommer nog ta detta ur mitt perepectiv och lv…

Bussa ditt pet på Druiden och gör conservative shot om han försöker attackera dig och hoppas på att den stunnar honom i 3 sec så du kan göra aimed shot eller volley (jag föredrar aimed shot) efter detta så kommer du nog vara i närstrids attack och om du är det så är det bara att he på aspect of the monkey och hoppa omkring som en galning och låta titt pet döda honom (du kommer nog att behöva några potions.

Druids.carform:

Se Rogue

Hunter vs Warriors:

duel/BG

Mot warriors kommer du nog att behöva använda samma tactic som mot Druids-Bearform/Dire Bearform.

Men du kommer nog upptäcka att du knappt har hunnit göra något innan du blir bombaderad av en warrior som vet vad han ska göra och om du skulle möta en sådan warrior så har jag ingen tactic mot dom än så länge för att jag aldrig mött någon bra Warrior än.

larath tactic (den bättre):

om man möter warriors har jag ett litet tips, du lägger en frost trap så om dom chargar så fastnar dom i den och du kan wingclipa och springa ifrån och skjuta, bara hålla på med wingclip och concussion shot och håll honom borta så är det lätt.

Hunter vs Mage:

Duel/BG

Mot mages så är det nog smartast att låta ditt pet attackera magen så han gör frost nova då kommer ditt pet vara still för ett tag och magen kommer försöka bombardera dig med frost/arcane/fire spells men om du spenderar talents i Markmanship kan du faktist sjuta dina arrows från 41 yards range som inte Magen kan där har du ditt övertag.

Börja med ett aimed shot på honom/henne och sedan en conservative shot efterföljande ett poison sting eller Scorpion sting. Vid detta laget så kommer nog ditt pet vara fri och Magen försöka göra ett får av dig LÅT HONOM INTE GÖRA DET!!! Om han gör det kommer du bli ägd försök att göra melle mot honom bakifrån så han inte kan göra något (utom frost nova om den är färdigladdad) om du råkar ut för frost nova medans du gör detta så ska du använda din isigna of the Alliance (skaffa den) och bara puckla på

Hunter vs Priest:

Duel/BG

Dom blir svåra att vinna mot, som alltid låt ditt pet attackera först.

Försök göra aimed shot, conservative shot efterföljande volley och efter det så gör du en Poison sting (den går igenom hans sköld) attackera honom bakifrån och puckla på om han gör någon form av fear så är du dooomd!!! (uppdaterar detta när jag duelerat mera priests)

Hunter vs Warlock:

Duel/BG

dom borde inte vara något problem att klå

Låt ditt pet attackera han minor och om minor skulle attackera dig gör Fein death jag tror warlocken har för mycket att tänka på gällande spells mot dig så han bryr sig inte om sin minor.

Gör conservative shot och aimed shot efter följande Volley och Poison sting.

Vid det laget borde hans minor vara död och dit pet attackerar honom också. Han kommer antagligen göra fear på ditt pet och du kommer nog behöva en bra potion nu.

Drick din potion och spring bakom honom och puckla på tills han dör/ har 1 hp

Redigerat av Hunted
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bra taktiker, men nästa gång du ska ge mig kritik gör det i ett pm eller nåt, tack.

Och förresten, det finns inget som lama taktiker,eftersom alla klasser har tillgång till sin egen lilla variant. Så sluta klaga på sap-taktiken, stunlock/fearlock och lär dig kita.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ganska fint, men om man möter warriors har jag ett litet tips, du lägger en frost trap så om dom chargar så fastnar dom i den och du kan wingclipa och springa ifrån och skjuta, bara hålla på med wingclip och concussion shot (eller vad den nu heter) och håll honom borta så är det lätt.

en grej, jag visste inte att druider hade carform :D det lät tufft. vart får man den.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ganska fint, men om man möter warriors har jag ett litet tips, du lägger en frost trap så om dom chargar så fastnar dom i den och du kan wingclipa och springa ifrån och skjuta, bara hålla på med wingclip och concussion shot (eller vad den nu heter) och håll honom borta så är det lätt.

en grej, jag visste inte att druider hade carform :D det lät tufft. vart får man den.

tack för tipset med warriors tacticen för jag lägga upp den på guiden? och amn gör en quest (tror jag) på lv 20 för att få catform den är typ som en rogue

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bear form: quest på lvl 10

Aqua form: quest på lvl 14

Cat form: köps från trainer på lvl 20

travel form: köps från trainer på lvl 30

moonkin form: talent på balance trädet

cat form har energy och combo pints som rogue, dom har en sorts stealth och får bonus i agi. Den saknar dock poisons, sap och en del andra typiska rogue grejor.

Redigerat av shacti
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Skapa ny...