splintercell987 Skrivet 6 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 6 Oktober 2006 Man dödar hjärn-celler när man dricker alkohol och levern och njurarna tar skada. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Xade Skrivet 6 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 6 Oktober 2006 Det må vara sant, men jag bryr mig inte om det och det finns många som inte bryr sig. Det är ett fritt val att dricka. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ajar Skrivet 7 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 7 Oktober 2006 Man måste våga bjuda på sig själv, enligt min mening är sådant grymt kul. Men tHOORd är 19 och jag 18, du och de flesta är är lite yngre, alltså mindre än 15, ni borde inte dricka nu, men när ni blir äldre kommer ni nog också uppskatta alkohol ;). Det är väl klart att man inte dricker. Jag antar att man kanske inte förstår det roliga med det om man aldrig testat. Själv tänker jag vänta ett bra tag till innan jag börjar dricka. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Xade Skrivet 7 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 7 Oktober 2006 Det gör du rätt i, bäst att börja tidigast 15. Men är man 15 så borde ingen klaga, tycker alkohol gränserna borde sänkas, 18 på systemet tex. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Moberg Skrivet 7 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 7 Oktober 2006 (redigerat) Jag drack första gången när jag var 18, på krogen. Okej man kanske hade druckit nån enstaka 2.5%-cider tidigare men aldrig supit till. Tycker lika gärna man akn vänta så länge man känenr för det. Jag har inte direkt haft några kompisar som druckit så varför skulle jag ha gjort det. Jag tycker åldersgränserna som finns är bra. Även om folk säger att de förstår konsekvenserna av alkohol så kanske de ändå inte gör det. Men vad vet jag... Redigerat 7 Oktober 2006 av Moberg Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
splintercell987 Skrivet 7 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 7 Oktober 2006 Men vad som än händer så får alkohol-gränsen inte sänkas. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Xade Skrivet 8 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 8 Oktober 2006 Varför? Påverkar det dig? Vill du inte dricka så gör inte det, men de som vill ska väl få göra det! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
splintercell987 Skrivet 8 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 8 Oktober 2006 Varför? Påverkar det dig? Vill du inte dricka så gör inte det, men de som vill ska väl få göra det! Så där kan man ju inte tänka. Då tror dom personer i den åldern som alkoholsgränsen har sänkts till att det inte kan hända något med dom när dom dricker. Ett barn har svårare att bryta ner alkoholen än en vuxen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Moberg Skrivet 8 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 8 Oktober 2006 Ja alla ska få göra som de vill, vi tar bort åldersgränserna helt! :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
splintercell987 Skrivet 8 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 8 Oktober 2006 Ja alla ska få göra som de vill, vi tar bort åldersgränserna helt! :) Vet du hur det var i England på 1700-talet? Då var det till och med småbarn som fick alkoholförgiftning. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Moberg Skrivet 8 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 8 Oktober 2006 Ja alla ska få göra som de vill, vi tar bort åldersgränserna helt! :) <{POST_SNAPBACK}> Vet du hur det var i England på 1700-talet? Då var det till och med småbarn som fick alkoholförgiftning. Ja, så vill vi ha det här också. :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Magnezium Skrivet 8 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 8 Oktober 2006 Det handlar om status ofta, jag tror inte det skulle vara lika många ungdommar som gör det, om det var mer koll på det. Ungdommar rånar inte ofta banker för att dem vet att det är så sten förbjudet att man inte kan komma undan det, ingen förväntar sig att skolans coolaste kille ska råna en bank. Men att röka eller dricka tar polisen, föräldrar och sammhället i sig så lätt på, klart att ungdommar inte tar avstånd från halvkriminella saker som man inte åker dit på. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.