Hoppa till innehåll

Alkohol Och Droger Bland Ungdommar


lundquist

Rekommendera inlägg

Som sackt. Det blir roligare men det är otroligt onödigt och köpa 70% vodka o hälla i sig. Det är väldigt faligt. Jag vingla hem o kunde knappt låsa upp dörren för ja hitta inte nyckelhålet hehe. DEt är bättre med öl som är godare med. Folk tror när det är fest då ska man va as full, men det är ju as nördigt.

 

Knark är skit. Snus går bra för det är smaskens :).

 

Har försök sluta med snus men det går inte <_<

Så jag tycker att man aldrig ska börja... Eller prova snus

Redigerat av CoDeR
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 85
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Gäst Tomatketchup

Jag slösar inte bort mina pengar på knark,jag har andra saker att använda dem för.....

 

.....som att köpa spel. :)

 

Lika bra att ha samlag vid 15 års åldern,jag menar,det är ju då man blir "byxmyndig" som man kan säga.Dricka går också finfint.Jag bryr mig inte sålänge någon i min familj dricker.Och det gör ingen.Puh.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag slösar inte bort mina pengar på knark,jag har andra saker att använda dem för.....

 

.....som att köpa spel. :)

 

Lika bra att ha samlag vid 15 års åldern,jag menar,det är ju då man blir "byxmyndig" som man kan säga.Dricka går också finfint.Jag bryr mig inte sålänge någon i min familj dricker.Och det gör ingen.Puh.

 

Du är 11 år, åtminståne vad du skrivit in. Tvivlar på att du ens vet någonting om knark.

 

Ripto, de flesta dricker inte för att verka vuxna. De dricker för att det är kul. Vad är en fest utan alkohol?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag slösar inte bort mina pengar på knark,jag har andra saker att använda dem för.....

 

.....som att köpa spel. :)

 

Lika bra att ha samlag vid 15 års åldern,jag menar,det är ju då man blir "byxmyndig" som man kan säga.Dricka går också finfint.Jag bryr mig inte sålänge någon i min familj dricker.Och det gör ingen.Puh.

 

Det låter som en säker fest, utan några tragiska olyckor efteråt? Om jag hade fått bestämma hade inte alkohol funnits över huvudtaget.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

alltså. bara för att man blir full så betyder inte det att man spyr och slår sönder saker. Så här ligger det till.

 

0,2 promille *GRÄNSEN FÖR RATTFYLLERI*

De första alkoholeffekterna märks, lätt värmekänsla. Märkbar hämningslösande effekt, lättare att prata. Förstår tydligt att det är olämpligt att framföra fordon. Det går inte att framföra ett fordon på betryggande sätt.

 

0,3 promille

Avslappning. Brist på koncentration och försämrad förmåga att klara av fina manövrar och små riktningsändringar.

 

0,4 promille

Försämrad bedömning av perifera synfältet. Trafikljus noteras ej. Dålig avståndsbedömning. Försämrad iakttagelseförmåga.

 

0,5 promille

Minskad precision i rörelser. Upprymdhet. Värmekänsla. Psykiska spänningstillstånd släpper.

 

0,6 promille

Värmekänsla, förlängd reaktionstid.

 

0,8 promille

Överdrivna rörelser. Högljuddhet. Känslouttryck. Tydlig alkoholdoft.

 

1,0 promille *GRÄNSEN FÖR GROVT RATTFYLLERI*

Lätt sluddrighet. Klart förlängd reaktionstid. Försämrad muskelkontroll. Svårt att gå stadigt. Svårt att kontrollera känslor. Vill ofta dricka mer.

 

1,2 promille

Sluddrar. Svårigheter att gå och stå. Lång reaktionstid.

 

1,5 promille

Packad, raglar och ramlar omkull. Sluddrar och sölar.

 

3,0 promille

Uppfattar inte vad som händer och sker. Gränsen till medvetslöshet.

 

4,0 promille

Akut (dödande) alkoholförgiftning

 

*hämtad från mhf.se*

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

alltså. bara för att man blir full så betyder inte det att man spyr och slår sönder saker. Så här ligger det till.

 

0,2 promille *GRÄNSEN FÖR RATTFYLLERI*

De första alkoholeffekterna märks, lätt värmekänsla. Märkbar hämningslösande effekt, lättare att prata. Förstår tydligt att det är olämpligt att framföra fordon. Det går inte att framföra ett fordon på betryggande sätt.

 

0,3 promille

Avslappning. Brist på koncentration och försämrad förmåga att klara av fina manövrar och små riktningsändringar.

 

0,4 promille

Försämrad bedömning av perifera synfältet. Trafikljus noteras ej. Dålig avståndsbedömning. Försämrad iakttagelseförmåga.

 

0,5 promille

Minskad precision i rörelser. Upprymdhet. Värmekänsla. Psykiska spänningstillstånd släpper.

 

0,6 promille

Värmekänsla, förlängd reaktionstid.

 

0,8 promille

Överdrivna rörelser. Högljuddhet. Känslouttryck. Tydlig alkoholdoft.

 

1,0 promille *GRÄNSEN FÖR GROVT RATTFYLLERI*

Lätt sluddrighet. Klart förlängd reaktionstid. Försämrad muskelkontroll. Svårt att gå stadigt. Svårt att kontrollera känslor. Vill ofta dricka mer.

 

1,2 promille

Sluddrar. Svårigheter att gå och stå. Lång reaktionstid.

 

1,5 promille

Packad, raglar och ramlar omkull. Sluddrar och sölar.

 

3,0 promille

Uppfattar inte vad som händer och sker. Gränsen till medvetslöshet.

 

4,0 promille

Akut (dödande) alkoholförgiftning

 

*hämtad från mhf.se*

 

Brukar vara 1.0 för mig ungefär, men det är bara kul. Blir det runt 1,5 och mer så kanske det inte är så bra dock.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...