shacti Skrivet 17 September 2006 Rapport Dela Skrivet 17 September 2006 2 mil är väldigt du kommer bara att tröttna. Väldigt mycket? Hur tränar du egentligen. 2 mil i veckan uppdelat på fyra gånger är 5 kilometer. Tar ungefär en halvtimme att springa varje dag. 2 mil är inte mycket. Snarare lagom. Själv försöker jag hinna tre pass i veckan, 7 kilometer på varje. Man behöver inte stressa liksom, ta det lugnt, ligg aningen över vad man tycker är ett skönt tempo. Sen när man kommit hem igen kör man lite armhävningar/situps och stretchar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 17 September 2006 Rapport Dela Skrivet 17 September 2006 tolkade det dock som att man skulle kuta 2 mil på samma gån ;) Alltså, om man är helt otränad så är det bäst att börja med 8km-1 mil i veckan. Glöm inte att vila också är vikitg om man vill få bra kondis. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Putside Skrivet 17 September 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 17 September 2006 2 mil i veckan uppdelat på fyra gånger är 5 kilometer. Tar ungefär en halvtimme att springa varje dag. 2 mil är inte mycket. Snarare lagom. Själv försöker jag hinna tre pass i veckan, 7 kilometer på varje. Man behöver inte stressa liksom, ta det lugnt, ligg aningen över vad man tycker är ett skönt tempo. Sen när man kommit hem igen kör man lite armhävningar/situps och stretchar. Det var så jag menade, tar ca 2h att springa 2 mil uppdelat på 4 ggr.Sen streching efter det och att 25+ armhävningar på det. Härligt Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
shacti Skrivet 25 September 2006 Rapport Dela Skrivet 25 September 2006 tolkade det dock som att man skulle kuta 2 mil på samma gån ;) Alltså, om man är helt otränad så är det bäst att börja med 8km-1 mil i veckan. Glöm inte att vila också är vikitg om man vill få bra kondis. Korrekt intill minsta bokstav som alltid :) Alldeles riktigt, för hård träning utan kondition bryter bara ner muskler. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Shadowbeing Skrivet 26 September 2006 Rapport Dela Skrivet 26 September 2006 Brukar gå när jag känner mig för det... Gick 7 dagar i veckan för ett tag sedan... Jag har dock inga större problem med detta länge pga att jag är tvungen att gå 1 km varje dag... Det blir tyvärr så till och från skolan... Jag brukar mer gör armhävningar, situps och träna med hantlar..... Så j*vla tråkigt att vara ute och gå... somnar nästan... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Mujo Skrivet 26 September 2006 Rapport Dela Skrivet 26 September 2006 armhävningar är styrkeövningar och inte konditionsträning... spinning och hopprep är sjukt bra konditionsträning Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Amaeli Skrivet 26 September 2006 Rapport Dela Skrivet 26 September 2006 Armhävningar är nästan omöjligt :P Hopprep skulle jag nog ochså säga isf. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Muuu Skrivet 26 September 2006 Rapport Dela Skrivet 26 September 2006 step-up skulle du också kunna göra Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
shacti Skrivet 27 September 2006 Rapport Dela Skrivet 27 September 2006 (redigerat) armhävningar är styrkeövningar och inte konditionsträning... spinning och hopprep är sjukt bra konditionsträning följande är är kopierat direkt från ne.se "Kondition, inom fysiologin fysisk prestationsförmåga med avseende på uthållighet vid tungt arbete." edit: tog bort dom onödiga delarna. Redigerat 28 September 2006 av shacti Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Shadowbeing Skrivet 27 September 2006 Rapport Dela Skrivet 27 September 2006 armhävningar är styrkeövningar och inte konditionsträning... spinning och hopprep är sjukt bra konditionsträning Situps har förbättrat min kondition enormt faktiskt.... idag sprang jag runt och hade orientering 2 timmar i skogen.... Fick typ håll 3 gånger... Fast samtliga andra i gruppen hann inte ens med dock... Kondiotionen är inte mon grej... Däremot så är styrka och snabbhet det... som kompensation... ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Mujo Skrivet 27 September 2006 Rapport Dela Skrivet 27 September 2006 (redigerat) armhävningar är styrkeövningar och inte konditionsträning... spinning och hopprep är sjukt bra konditionsträning lille vän, "Kondition, inom fysiologin fysisk prestationsförmåga med avseende på uthållighet vid tungt arbete." hur många styrkelyftare skulle kunna springa ett maraton.. nej precis, ingen för dom är inte uthålliga tillräckligt. AMAGAJIFKAHNFDA PWN? IM COOL CUS I THINK I KNOW STUFF OMGPLIX edit: alltså, för att göra 50 armhävningar behöver du inte bra kondition, utan starka armmuskler. för att springa ett maraton behöver du inte starka armmuskler, utan bra kondition. Redigerat 27 September 2006 av Mujo Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Shadowbeing Skrivet 27 September 2006 Rapport Dela Skrivet 27 September 2006 armhävningar är styrkeövningar och inte konditionsträning... spinning och hopprep är sjukt bra konditionsträning Men det är väl möjligt att vara uthållig även om man är väldigt stark? Dock så kanske man har lite för mycket vikt om man ska springa långt... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.