Hoppa till innehåll

Konditionsträning

Putside

Rekommendera inlägg

2 mil är väldigt du kommer bara att tröttna.

Väldigt mycket? Hur tränar du egentligen.

2 mil i veckan uppdelat på fyra gånger är 5 kilometer. Tar ungefär en halvtimme att springa varje dag. 2 mil är inte mycket. Snarare lagom.

Själv försöker jag hinna tre pass i veckan, 7 kilometer på varje. Man behöver inte stressa liksom, ta det lugnt, ligg aningen över vad man tycker är ett skönt tempo. Sen när man kommit hem igen kör man lite armhävningar/situps och stretchar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Svar 57
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

2 mil i veckan uppdelat på fyra gånger är 5 kilometer. Tar ungefär en halvtimme att springa varje dag. 2 mil är inte mycket. Snarare lagom.

Själv försöker jag hinna tre pass i veckan, 7 kilometer på varje. Man behöver inte stressa liksom, ta det lugnt, ligg aningen över vad man tycker är ett skönt tempo. Sen när man kommit hem igen kör man lite armhävningar/situps och stretchar.

Det var så jag menade, tar ca 2h att springa 2 mil uppdelat på 4 ggr.

Sen streching efter det och att 25+ armhävningar på det.

Härligt

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...

tolkade det dock som att man skulle kuta 2 mil på samma gån ;)

Alltså, om man är helt otränad så är det bäst att börja med 8km-1 mil i veckan. Glöm inte att vila också är vikitg om man vill få bra kondis.

Korrekt intill minsta bokstav som alltid :)

Alldeles riktigt, för hård träning utan kondition bryter bara ner muskler.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Brukar gå när jag känner mig för det... Gick 7 dagar i veckan för ett tag sedan... Jag har dock inga större problem med detta länge pga att jag är tvungen att gå 1 km varje dag... Det blir tyvärr så till och från skolan... Jag brukar mer gör armhävningar, situps och träna med hantlar..... Så j*vla tråkigt att vara ute och gå... somnar nästan...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

armhävningar är styrkeövningar och inte konditionsträning...

spinning och hopprep är sjukt bra konditionsträning

följande är är kopierat direkt från ne.se

"Kondition, inom fysiologin fysisk prestationsförmåga med avseende på uthållighet vid tungt arbete."

edit: tog bort dom onödiga delarna.

Redigerat av shacti
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Situps har förbättrat min kondition enormt faktiskt.... idag sprang jag runt och hade orientering 2 timmar i skogen.... Fick typ håll 3 gånger... Fast samtliga andra i gruppen hann inte ens med dock... Kondiotionen är inte mon grej... Däremot så är styrka och snabbhet det... som kompensation... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

lille vän,

"Kondition, inom fysiologin fysisk prestationsförmåga med avseende på uthållighet vid tungt arbete."

hur många styrkelyftare skulle kunna springa ett maraton..

nej precis, ingen för dom är inte uthålliga tillräckligt.

AMAGAJIFKAHNFDA PWN? IM COOL CUS I THINK I KNOW STUFF OMGPLIX

edit: alltså, för att göra 50 armhävningar behöver du inte bra kondition, utan starka armmuskler. för att springa ett maraton behöver du inte starka armmuskler, utan bra kondition.

Redigerat av Mujo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...