Hoppa till innehåll

Gamecube Spel


Majiwaru

Rekommendera inlägg

ok, jag köpte en gamecube för ett tag sen.

det som lockade var super smash och resident evil4.

fick även med ssx3, aldrig spelat, då jag haft det till ps2, men spelat sönder + hatar musikfan (ursäkta svordom)

har kollat massvis med "topp 10 gamcube spel"

"5 favoriter" osv osv

 

det är JÄMT samma!

 

Alltså, har Nintendo äckligt dålig marknadsföring eller har dom helt enkelt inga bra spel?

Söker febrilt varje gång jag kommer in i en spelaffär men går iväg missnöjd.

Har spanat på eternal darkness ett tag.

Nu låter jag extremt snål, men, det kostar 199:- (beg.)

men jag har inte hört mycket bra om det, inte heller dåligt.

Men titeln låter inte så klatschig och ingen som jag sett har nämnt det spelet som bra, bättre eller bäst.

Någon som tycker det är bra?

Club nintendo är ingen idé att lita på. Har läst en del club nintendo tidningar, det ända dom gör är att ge sina spel 9+ (av 10) JÄMT!

ett undantag: prince of nånting, färläggs spel som dom gav 4/10

det kom som en chock, jaja.

Sen smutskastar dom bara PS2,3 samt kryssbåcks (japp, nu stavas det så) och 360.

håhå jaja

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ok, jag köpte en gamecube för ett tag sen.

det som lockade var super smash och resident evil4.

fick även med ssx3, aldrig spelat, då jag haft det till ps2, men spelat sönder + hatar musikfan (ursäkta svordom)

har kollat massvis med "topp 10 gamcube spel"

"5 favoriter" osv osv

 

det är JÄMT samma!

 

Alltså, har Nintendo äckligt dålig marknadsföring eller har dom helt enkelt inga bra spel?

Söker febrilt varje gång jag kommer in i en spelaffär men går iväg missnöjd.

Har spanat på eternal darkness ett tag.

Nu låter jag extremt snål, men, det kostar 199:- (beg.)

men jag har inte hört mycket bra om det, inte heller dåligt.

Men titeln låter inte så klatschig och ingen som jag sett har nämnt det spelet som bra, bättre eller bäst.

Någon som tycker det är bra?

Club nintendo är ingen idé att lita på. Har läst en del club nintendo tidningar, det ända dom gör är att ge sina spel 9+ (av 10) JÄMT!

ett undantag: prince of nånting, färläggs spel som dom gav 4/10

det kom som en chock, jaja.

Sen smutskastar dom bara PS2,3  samt kryssbåcks (japp, nu stavas det så) och 360.

håhå jaja

 

bara för att dom inte har lika stor budget och inte kan göra lika bra konsoler helt enkelt
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är ju tredjepartsutvecklarna man måste lita på, de som kommer med mest spel till en konsol WASD, eller ja, så det ska vara enligt mig iaf...

 

Hmm Wave race är riktigt kul förutom att det är för få banor. SSX Extreme gillar jag men det är väl rätt likt 3:an antar jag.

Sen har vi ju THPS som finns till alla konsolrt (tror jag?), Gillar du rpg:n så känner jag inte till så många men Tales of Symphonia är ju bra. ^^

Eternal Darkness har jag själv inte spelat, men en av mina kompisar tyckte tydligen det var snskigt bra, samma sak tyckte han om alla resident evil spelen.

Några spel jag spelat lite hos kompisar och som jag älskar är Naruto GNT 3 & 4 och Donkey Konga. Riktigt kul :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sonic mega collection e :cool: Där finns ALLA gamla sonic spel (de gamla sega mega drive spelen e nostalgi o 2D) lite synd e dock att man inte kan spara på de flesta spelen. O så finns det backgrunder till Sonic o hela gänget, serie omslag m.m.

Spel som finns direkt:

Sonic the hedgehog

Sonic the hedgehog 2

Sonic the hedgehog 3

Sonic och Knuckels

Sonic 3D (det var nytt då så grafiken e usel)

Sonic spinball (jag stavade rätt)

DR. Robtnik´s mean bean machine

 

Resten får man låsa upp. O det har jag inte klarat än.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ok, jag köpte en gamecube för ett tag sen.

det som lockade var super smash och resident evil4.

fick även med ssx3, aldrig spelat, då jag haft det till ps2, men spelat sönder + hatar musikfan (ursäkta svordom)

har kollat massvis med "topp 10 gamcube spel"

"5 favoriter" osv osv

 

det är JÄMT samma!

 

Alltså, har Nintendo äckligt dålig marknadsföring eller har dom helt enkelt inga bra spel?

Söker febrilt varje gång jag kommer in i en spelaffär men går iväg missnöjd.

Har spanat på eternal darkness ett tag.

Nu låter jag extremt snål, men, det kostar 199:- (beg.)

men jag har inte hört mycket bra om det, inte heller dåligt.

Men titeln låter inte så klatschig och ingen som jag sett har nämnt det spelet som bra, bättre eller bäst.

Någon som tycker det är bra?

Club nintendo är ingen idé att lita på. Har läst en del club nintendo tidningar, det ända dom gör är att ge sina spel 9+ (av 10) JÄMT!

ett undantag: prince of nånting, färläggs spel som dom gav 4/10

det kom som en chock, jaja.

Sen smutskastar dom bara PS2,3  samt kryssbåcks (japp, nu stavas det så) och 360.

håhå jaja

 

Alla top10, top5 med mera visar samma spel, det är oftast Super Mario, Zelda eller Metroid. Men, varför tror du att folk skriver dem spelen? Jo, för att de är de bästa spelen. Zelda är bland världens populäraste spelserie, även Super Mario. Metroid Prime vart utröstat till världens bästa spel för något år sen.

 

Om du inte gillar dessa spel så är inte Gamecube något för dig, för detta är de bästa som finns på GC.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

×
  • Skapa ny...