Gäst aso090 Skrivet 15 September 2006 Rapport Dela Skrivet 15 September 2006 (redigerat) hej nu vill jag ha ms-dos för att skapa program priset blir alla mina fm och mer jag vill skapa bra program ok jag vill skapa program med ms-dos Redigerat 27 September 2006 av aso090 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nafrali Skrivet 15 September 2006 Rapport Dela Skrivet 15 September 2006 Gör så här "Start -> Kör -> cmd". Tror att det är Ms-dos som kommer upp då. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Janaz Skrivet 15 September 2006 Rapport Dela Skrivet 15 September 2006 klicka på flagan/windows tagen på tanget bordet och R en ruta kommer upp i den skriver du "cmd" (utan ") Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dysfunction Skrivet 15 September 2006 Rapport Dela Skrivet 15 September 2006 Tyvärr finns inte MS-Dos i XP. Motsvarigheten är command, alltså CMD som de andra har sagt. Nu beror det alldeles på vad det är du ska göra... Om du vill kunna köra ett gammalt kultspel som är Dosbaserat, fungerar inte CMD. Då måste du ladda ned en DOS-emulator som t.ex DOSbox. Om du vill kunna köra vissa kommandon, fungerar CMD i vissa fall...men långt ifrån alla. Om du vill veta mer måste du berätta mer om varför du vill ha DOS! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst aso090 Skrivet 21 September 2006 Rapport Dela Skrivet 21 September 2006 ni kan inte lura mig med cmd jag vill ha ms-dos inte kommandotolken eller nogåt men jag ville skicka ett litet virus till min kompis han brukar siga du kan inget sen så vill jag ha upmärksamhet att jag kan därför men jag kollade på reglerna här och det stod inget omm att man inte får snakca om trojaner och sånt så jag skriver dett nu jag vcill skicka ett virus inte lägga på en map jag kan göra viruset men jag kan inte skicka den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst AntonJ3000 Skrivet 21 September 2006 Rapport Dela Skrivet 21 September 2006 ni kan inte lura mig med cmd jag vill ha ms-dos inte kommandotolken eller nogåt men jag ville skicka ett litet virus till min kompis han brukar siga du kan inget sen så vill jag ha upmärksamhet att jag kan därför men jag kollade på reglerna här och det stod inget omm att man inte får snakca om trojaner och sånt så jag skriver dett nu jag vcill skicka ett virus inte lägga på en map jag kan göra viruset men jag kan inte skicka den. .rara den?om han har anti-virus som upptäcker den gör om viruset lite Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst newnameguy Skrivet 21 September 2006 Rapport Dela Skrivet 21 September 2006 ni kan inte lura mig med cmd jag vill ha ms-dos inte kommandotolken eller nogåt men jag ville skicka ett litet virus till min kompis han brukar siga du kan inget sen så vill jag ha upmärksamhet att jag kan därför men jag kollade på reglerna här och det stod inget omm att man inte får snakca om trojaner och sånt så jag skriver dett nu jag vcill skicka ett virus inte lägga på en map jag kan göra viruset men jag kan inte skicka den. Ok, det står inte i regelerna att man inte får sprida virus, men det är mot lagen...Sluta fråga efter sånnt i forumet eller bli polisanmäld utav mig... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Janaz Skrivet 22 September 2006 Rapport Dela Skrivet 22 September 2006 ni kan inte lura mig med cmd jag vill ha ms-dos inte kommandotolken eller nogåt men jag ville skicka ett litet virus till min kompis han brukar siga du kan inget sen så vill jag ha upmärksamhet att jag kan därför men jag kollade på reglerna här och det stod inget omm att man inte får snakca om trojaner och sånt så jag skriver dett nu jag vcill skicka ett virus inte lägga på en map jag kan göra viruset men jag kan inte skicka den. öhh du gör sånt i cmd... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst aso090 Skrivet 22 September 2006 Rapport Dela Skrivet 22 September 2006 men hur i cmd Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Moberg Skrivet 22 September 2006 Rapport Dela Skrivet 22 September 2006 vad vill du göra? [med cmd] Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 23 September 2006 Rapport Dela Skrivet 23 September 2006 Skicka? Snälla om du nu har "gjort" ett virus så borde du väl förmodligen veta att du inte skickar dem med en kommandotolk... email, msn, cd, usbminne eller nåt får du väl använda i sånna fall. Tänkte nu när jag ändå postar ett inlägg passa på att upplysa dig om att det du tänkte göra är olagligt, bara så att du vet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 23 September 2006 Rapport Dela Skrivet 23 September 2006 cmd= kommandotolken ms-dos= äldre version.. finns inte längre.... bara på windows 98 och sånt... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.