Hoppa till innehåll

Hjälp!


123spill
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 36
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

är det ett "stort" ps2?

alltså, inte en slim?

jag hade en stor f*n innan, den gick sönder eller nåt, kunde bara läsa "blåa" skivor efter ett tag (dvs. dom var blåa under)

lämnade in den till onoff där jag köpt den, dom hittade inte felet, dröjde 8 veckor, fick en ny, fast slim.

'om det ÄR en slim, så är den nog bara trasig, men annars funkar det också som Futurama säger, med blött papper, men det funkar också att hälla vatten på skivan (akta så att det inte är för varmt bara) sen torkar du av skivan noggrant så att det inte finns stora vattendroppar kvar. Min ps1:a var så, det funkade om man hällde vatten på dom  :cool:

 

Ungefär samma sak hände mig. Jag hade en tjock från början, men efter ett par månader kunde den inte läsa en enda skiva alls! :( Jag vet inte var mamma och pappa köpte den men vi skickade den till Schweiz och väntade i bara 5 veckor. :P Jag fick en slim jag med, men brevet som slimen kom med sa inget om vad det var för fel. :lol:
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men asså det låter konstigt också om mtt playstation. När jag sätter på den så surrar den konstigt det låter liksom som och det hackar. Ungeför som maskingevärsljud :P

 

exakt samma sak hände mitt. att det lätt som lite lagg :P sen gick den in men kunde inte läsa någon skiva. har kvar den här hemma. ska se va de är för fel på den. jag gick ju i alla fall o köpte ett beg slim för 600

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men asså det låter konstigt också om mtt playstation. När jag sätter på den så surrar den konstigt det låter liksom som och det hackar. Ungeför som maskingevärsljud :P

 

 

 

det hände e mig också, det visade sig att det var den andra kontrollen som låg mot ps2 så att den kontrollen vibrerade så det lät mycket

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om du har San andreas så kan det där ljudet bero på det. Eftersom San andreas är så krävande för PS2:n så laddar den konstant. Vilket gör att smörjfettet på de gängor som lasern åker på nöts bort. Detta gör att spelet hänger sig ibland eller bara låter förjävligt. Enda sättet att lösa detta är att öppna skiten och läga på lite hud salva eller nått annat lätt glidet material!

 

Ett litet tips till dom som har/ tänker köpa san andreas ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nej nu behöver jag ingen hjälp längre har köpt ett nytt Slim :D Frågade en kille på game om det gick och laga och han sa att det bara var dumt. Han sa att det kostade omkring 800kr , och om en annan del skulle gå sönder precis så skulle jag få betala 800 till liksom så.... De var inte värt att laga :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...