Dolphin Skrivet 21 September 2006 Rapport Dela Skrivet 21 September 2006 Om man ska jämföra i från 1970 talet så har våran jord blivit "sjukare" och sjukare. Ja vad tycker ni borde göras egentligen? Läs denna artikel... http://aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,...,891175,00.html Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Xade Skrivet 21 September 2006 Rapport Dela Skrivet 21 September 2006 Vår jord går sakta med säkert mot undergång. Vi kan inte göra något åt det i Sverige, mest USA, Kina med mera som förstör. PS. Borde inte detta vara en debatt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dolphin Skrivet 21 September 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 21 September 2006 Jag råkade lägga den i fel, jag anmäler inlägget nu. USA tjänar väldigt mycket pengar, likaså många andra länder. Men fråga är om det är värt det när ens barnbarns barnbarn (eller något) inte kommer att leva tills de blir vuxna ens. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ajar Skrivet 21 September 2006 Rapport Dela Skrivet 21 September 2006 (redigerat) Vad ska hända med de då? Det är inte direkt så att om polarisarna smälter går jorden mot sin undergång. Dessutom vet ingen NÄR det kommer att hända - Det kan hända imorgon, det kan hända om en vecka och det kan hända om hundra år. En grej jag tycker är lite läskigt är att alla kuststäder kommer att bli översvämmade och att markytan kommer att höjas med 4 meter om isarna smälter. Och om människorna behöver mer vatten ska de leta uppe i norr eller under marken. Redigerat 21 September 2006 av Ripto Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Escain Skrivet 21 September 2006 Rapport Dela Skrivet 21 September 2006 Flyttas... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dolphin Skrivet 21 September 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 21 September 2006 Vad ska hända med de då? Det är inte direkt så att om polarisarna smälter går jorden mot sin undergång. Dessutom vet ingen NÄR det kommer att hända - Det kan hända imorgon, det kan hända om en vecka och det kan hända om hundra år. En grej jag tycker är lite läskigt är att alla kuststäder kommer att bli översvämmade och att markytan kommer att höjas med 4 meter om isarna smälter. Och om människorna behöver mer vatten ska de leta uppe i norr eller under marken. Människan vet på ett ungefär när polariserna kommer att smälta. Det har gjorts undersökningar om detta. Jag kommer inte i håg vad dem sa, men 70 år ungefär har jag för mig om inte något förbättras. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Salzalada Skrivet 21 September 2006 Rapport Dela Skrivet 21 September 2006 Shit happends, life goes on. Finns det något mer att säga? Visst, människan tinar sakta men säkert bort, jorden blir allt sämre och sämre, men man anpassar sig till det. Djuren har gjort det i alla tider, varför skulle de inte göra det nu? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ajar Skrivet 21 September 2006 Rapport Dela Skrivet 21 September 2006 Det är orättvist att människor som lever om 70 år ska behöva dö för att människorna som lever idag inte gjort något åt miljöproblemen. Något måste göras. Speciellt i Japan, Kina och USA måste man göra något åt alla miljöutsläpp. en jag har hört att Japan tänker satsa stenhårt på biobränsle, vindkraft och solenergi. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst DonKeN Skrivet 21 September 2006 Rapport Dela Skrivet 21 September 2006 Sluta utvekla kärnkraftverk. Släpper ut så himmla mycket gaser. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ajar Skrivet 21 September 2006 Rapport Dela Skrivet 21 September 2006 Ja, det vill ju till exempel Centerpartiet verka för. Hoppas de får fler röster i nästa val då Jorden antagligen kommer att vara ännu mer förstörd. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dolphin Skrivet 21 September 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 21 September 2006 Sluta utvekla kärnkraftverk. Släpper ut så himmla mycket gaser. Det räcker inte på långa vägar, det hjälper inte speciellt mycket. Tänk på alla som kör bil, hade alla i hela världen kört på miljövänliga bilar eller använt cyklar då hade vi fått ett bättre samhälle. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lander Skrivet 21 September 2006 Rapport Dela Skrivet 21 September 2006 Någon mer än jag som märkt att klimatet förändrats? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.