Hoppa till innehåll

Vuxna Och Spelvärlden


Majiwaru

Rekommendera inlägg

  • Svar 50
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

jag sitter väl c.a 1/2 timme per dag men då tränar jag ändå 5 gånger i veckan. tycker att dom vuxna övereagerar

 

En aning kanske, men inte helt utan anledning i alla fall. Man blir inte upprörd helt utan anledning, spel är våldsamma i vissa fall kan spelen faktiskt leda till allvarliga problem.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det här ämnet har tagits upp tusentals och åter tusentals gånger.

Men jag tar upp det igen.

 

Vuxna och spel

en kombination som inte är speciellt populär.

Visst det finns vuxna som försörjer sig på spel. Men jag menar, hur många födda innan 1965 gillar att spela spel?

Istället för att bara ta ett försiktigt steg tillbaka så säger dom att det är dåligt(dom*  givetvis inte alla, men majoritet)

klassiskt quote:

"Dagens ungdom, gör inget annat än att plinka med sina mobiler och spela sina spel."

 

Visst, en del BLIR faktiskt helt POFF i skallen, men dom andra 98% som inte blir det då?

Jag tycker det är helt ok att sitta framför tv/dator hur mycket man vill om man:

har en social umgängeskrets som man inte säger nej till framför spel

äter bra

är i sund form

 

Dessutom, spel kan faktiskt hjälpa en utveckla sina kunskaper mer.

Tex. reaktioner, språk osv.

Jag lärde mig engelska i 3:an då jag spelade mycket spel.

Jag spelar fortfarande mycket spel, jag har aldrig hamnat i slagsmål, aldrig avfyrat ett skjutvapen mot någon, eller över huvud taget faktiskt.

Sköter skolan, gör mina läxor, är med mina kompisar, blir inte helt sinnesrubbad om någon säger till mig att jag måste ta en paus/sluta spela för att jag spelat för mycket.

 

Vad anser ni?

 

Jag håller helt och hållet med dej. Visst finns det personer som blir väldigt påverkade av spel men långt ifrån alla blir det.

 

Dom flesta som skrivit i den här tråden har spelen att tacka för att dom kan engelska bra. så är fallet för mej med. Jag har lärt mej enormt mycket engelska sen jag fick mitt Playstation1 1997.

Men när jag lånade en kompis Gta San Andreas blev jag faktiskt lite våldsammare och använde ett grövre språk. Detta försvann när jag lämnade tillbaka spelet till min kompis (efter att ha klarat ut det). Jag tror att alla blir påverkade av spel men på olika sätt och olika kraftigt.

Ni själva kanske inte märker att ni förändras men bland annat era föräldrar gör det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dom som blir påverkade är svagsinnade personer, dom kan lika gärna bli påverkade av alkohol reklam eller något liknande... Att TV-spel är dåligt är helt enkelt bullshit, föräldrarna vill helt enkelt ha något att klaga på när dom har tråkigt. Fast vissa kan ju faktiskt förlora sociala förmågor och vänner o.s.v. Till exempel min bror, han sitter framför datorn minst 5 timmar om dagen, han har inte särskilt många vänner. Har aldrig haft en flickvän, finns mer saker jag kan säga... Men kommer inte på för tillfället.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...