Hoppa till innehåll

Warlock/paladin


Xynthiar

Rekommendera inlägg

Har ni provat en 60 shaman prova att jämnföra dem.

Ok en paladin kan på egen hand ta jävligt mycket stryk pga av dens sköldar men dens skada är då inget att skryta om

Men den kan ju hela så den är väll inte helt värdelös förresten får man ta det jag skriver med en nypa salt. Och dessutom så är det bara värför jag tror att dom får mount.

och förresten ni tror väl inte att blizzard gav alliance klassen ett gratis mount för att dom tyckte att det var kul lr?

 

Låt mig jämnföra en grej bara

Paladin:

Hammer of Wrath (Rank 3)

425 Mana 30 yd range

1 sec cast 6 sec cooldown

Hurls a hammer that strikes an enemy for 504 to 556 Holy damage. Only usable on enemies that have 20% or less health.

 

det är spellen paladin har som skadar mkt och kan användas på alla (observera att man bara kan använda den när fiendeb har mindre än 20 % liv så den är inte särskilt bra)

 

Shaman:

Earth Shock (Rank 7)

450 Mana 20 yd range

Instant cast 6 sec cooldown

Instantly shocks the target with concussive force, causing 517 to 545 Nature damage. It also interrupts spellcasting and prevents any spell in that school from being cast for 2 sec. Causes a high amount of threat.

 

Den här spellen är bara så himla grym alltså 500 instant damgage på vem som helst och går att använda var 6 skund (5 med talents) plus att den interupptar spells

Så kom nu inte och säg att paladins är grymmare än deras motsvarighet på horde (shamaner) För vad spelar det för roll om man kan ta hur mycket stryk som helst om man inte får ihjäl fienderna?

 

PS. Om ni forfarande tycker att paladins är bättre än shamaner så kan ni läsa nästan vilken klassguide som helst (Och dom som skriver dom vet mycket bättre än oss vad som är bäst)

 

Om niundrar så har jag inte varken en shaman eller paladin på 60 men

en av mina kompisar har en paladin som jag brukar sepla på (den är 60) och han ångrar sig så jävligt mycket att han valde paladin och så har hans brorsa en shaman på lvl 60 på en annan server och den har jag också spelat på och den är bara så j*vla grym alltså

 

Och nu några citat från andra paladins (lvl 60s)

 

In all honesty I broke one of the keys on my keyboard and that was the most eventful thing about leveling. I ahd to change the hotkey cause it broke.

 

 

6 pallies in a group an unkillable army!... that can't kill anything.

 

 

But alas, I did get very bored with my low DPS (though not nearly as pathetic as they make it seem). I could still deal out some serious damage when I had to, but in general... Most won't be patient enough. Play on!

 

 

Level 4: Woa, Holy Strike is cool

Level 24: Holy Strike is getting a bit old now..

Level 54: Gah, HOLY STRIKE STILL?!?!?! (Bangs head on Keyboard)

 

 

Without being wanted for a tank, a Paladin is left in the void for parting. After all, he's healing, while adequate for himself, is not enough to maintain the life a party. A Paladin is thus knocked out of the holy trinity, Tank, Healing, and DPS roles. That is not to say, a Paladin is completely unwanted, or completely useless in a party.

 

 

 

 

 

 

 

Waning: Playing the Paladin may cause your hotkey for Holy Strike to break. Players are advised to change the keyboard key that corresponds to this spell every week.

Redigerat av Dark real
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 57
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Okej, du kanske har spelat några palas som inte har det rätta gearet som krävs för att vara bra med en pala (vilket blizzard säger att paladinen är, en "gear-dependant"-class). Jag har 6/8 tier1 4/8 tier2, lite blandade epics som girde of the fallen crusader och draconic maul, lite spelldmg gear o.sv. Mina vanliga slag ligger runt 400 vilket man fläskar på var annan sekund. Man kan stunlocka motståndaren i 6 sekunder och unleasha en spell (jag brukar använda Seal of Command) vilket jag crittar 1600 med, mot Warriors och Rouges är det knappt match eftersom man kan använda båda sina bubblor, critt-hela sig själv utan att det kostar mana o fortsätta fläska på... Jovars, jag är glad över att jag valde Paladin.

 

//Rally, lvl 60 "imbadin".

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Patetisk skitvideo som visar en shammy ta ner lite gubbar, woha som om det vore nåt coolt.

 

1. Lvl lvl lvl, såg ingen lvl så det är fullt möjligt att han är x9-60 och dom är x1.

 

2. Han hade hjälp på alla kills typ, inge svårt att döda nån när man är två mot en.

 

3. Attackera snubbar som är afk, vad är det för fegis metoder.

 

4. Att vinna öer en rogue som anfaller utan stealth är som att ganka lowbies, hur lätt som helst.

 

Enda bra jag såg var one on one duellen i slutet.

 

Dark Real: Paladin är en support class, det ska inte spela som mt eller mh.

Redigerat av shacti
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Patetisk skitvideo som visar en shammy ta ner lite gubbar, woha som om det vore nåt coolt.

 

1. Lvl lvl lvl, såg ingen lvl så det är fullt möjligt att han är x9-60 och dom är x1.

 

2. Han hade hjälp på alla kills typ, inge svårt att döda nån när man är två mot en.

 

3. Attackera snubbar som är afk, vad är det för fegis metoder.

 

4. Att vinna öer en rogue som anfaller utan stealth är som att ganka lowbies, hur lätt som helst.

 

Enda bra jag såg var one on one duellen i slutet.

 

Dark Real: Paladin är en support class, det ska inte spela som mt eller mh.

 

Kallar du Unbreakable en liten patetisk skit? Det är ju f*n helgerån! Tänk efter innan du svarar, för Unbrekable är den mest skillade shamanen i hela spelet.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dark Real: Tvivlar på att du har nått lvl 60 än när du säger något så idiotiskt. Paladin är en av de kraftigaste klasserna i spelet, så sluta snacka skit och ta dig till end-game istället.

 

Du menar mest defensiva klassen. Paladin slår inte alls hårt. Man måste ju kasta alla holyspells för att slagen ska slå hårt. Annars är dem bra på PVP.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Okej, du kanske har spelat några palas som inte har det rätta gearet som krävs för att vara bra med en pala (vilket blizzard säger att paladinen är, en "gear-dependant"-class). Jag har 6/8 tier1 4/8 tier2, lite blandade epics som girde of the fallen crusader och draconic maul, lite spelldmg gear o.sv. Mina vanliga slag ligger runt 400 vilket man fläskar på var annan sekund. Man kan stunlocka motståndaren i 6 sekunder och unleasha en spell (jag brukar använda Seal of Command) vilket jag crittar 1600 med, mot Warriors och Rouges är det knappt match eftersom man kan använda båda sina bubblor, critt-hela sig själv utan att det kostar mana o fortsätta fläska på... Jovars, jag är glad över att jag valde Paladin.

 

//Rally, lvl 60 "imbadin".

 

Du om en shaman har lika bra sätt som du tar de 700 per slag det finns en video om en shaman som springer omkring och äger hela 60 wsg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har aldrig spelat en paladin på hyffsad level. (utom på testservern och så visste jag ingeting om dom, så det sket sig) Men en paladin kan vara jävligt bra på alla saker. Med rätt gear kan dom DPS'a ganska jävligt, och med med ett andra kan dom heala ganska mycket bättre än en priest.

Tror ni mig inte så kommer våra healing paladins i min raid community jävligt högt i healing listan när jag raidar. Och DPS? tjaa...kolla själv

 

http://www.warcraftmovies.com/stream.php?id=28321

 

Rallypacker :wub:

Redigerat av Burken
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Okej, du kanske har spelat några palas som inte har det rätta gearet som krävs för att vara bra med en pala (vilket blizzard säger att paladinen är, en "gear-dependant"-class). Jag har 6/8 tier1 4/8 tier2, lite blandade epics som girde of the fallen crusader och draconic maul, lite spelldmg gear o.sv. Mina vanliga slag ligger runt 400 vilket man fläskar på var annan sekund. Man kan stunlocka motståndaren i 6 sekunder och unleasha en spell (jag brukar använda Seal of Command) vilket jag crittar 1600 med, mot Warriors och Rouges är det knappt match eftersom man kan använda båda sina bubblor, critt-hela sig själv utan att det kostar mana o fortsätta fläska på... Jovars, jag är glad över att jag valde Paladin.

 

//Rally, lvl 60 "imbadin".

 

Varför skulle dom göra det? En shammy har varken högre attack-power eller mer strength, däremot så skulle deras casting-spells kunna ta fett.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Okej, du kanske har spelat några palas som inte har det rätta gearet som krävs för att vara bra med en pala (vilket blizzard säger att paladinen är, en "gear-dependant"-class). Jag har 6/8 tier1 4/8 tier2, lite blandade epics som girde of the fallen crusader och draconic maul, lite spelldmg gear o.sv. Mina vanliga slag ligger runt 400 vilket man fläskar på var annan sekund. Man kan stunlocka motståndaren i 6 sekunder och unleasha en spell (jag brukar använda Seal of Command) vilket jag crittar 1600 med, mot Warriors och Rouges är det knappt match eftersom man kan använda båda sina bubblor, critt-hela sig själv utan att det kostar mana o fortsätta fläska på... Jovars, jag är glad över att jag valde Paladin.

 

//Rally, lvl 60 "imbadin".

 

 

Vet du vad rockbiter weapon är??

på lvl 60 boostar den attack power med 550

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Okej, du kanske har spelat några palas som inte har det rätta gearet som krävs för att vara bra med en pala (vilket blizzard säger att paladinen är, en "gear-dependant"-class). Jag har 6/8 tier1 4/8 tier2, lite blandade epics som girde of the fallen crusader och draconic maul, lite spelldmg gear o.sv. Mina vanliga slag ligger runt 400 vilket man fläskar på var annan sekund. Man kan stunlocka motståndaren i 6 sekunder och unleasha en spell (jag brukar använda Seal of Command) vilket jag crittar 1600 med, mot Warriors och Rouges är det knappt match eftersom man kan använda båda sina bubblor, critt-hela sig själv utan att det kostar mana o fortsätta fläska på... Jovars, jag är glad över att jag valde Paladin.

 

//Rally, lvl 60 "imbadin".

 

700 per slag, är vit CRIT..inte vanligt slag -.- l2p imo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

×
  • Skapa ny...