Hoppa till innehåll

Äkta Magi.


Desu

Rekommendera inlägg

vadå definera onödiga energier. jag kan förklara det med den kunskap jag har. om du framkallar energie och ska föra in den i t.ex vatten . när det e klart blir det alltid rester av energien kvar på dig. och då måste du mana den ner i marken eller in i nåt annat föremål. onödig energie = rester som inte behövs

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 72
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Men herregud. Vad är det för en sorts "energi" du pratar om då?

Innan ni ska få mig att tro på hokus pokus så vill jag gärna ha en utvärderad förklarning.

 

Men det är all sorts energie. det går bara inte att förklara. då du håller på med magi måste du t.ex visiulisera . alltså i princip skapa bilder i ditt inre. annars så kan man aldrig uppnå sitt mål. energie kan vara i alla färger. det e som en sorts livskraft. Om jag t.ex vill göra en talisman som drar tills ig lycka så måste jag fysikt bygga den av material. medans jag bygger den så visiualierar jag hur dess egenskaper vävs in. alltså man väver in känslan och uppmaningar om att den ska bringa tur. en annan lite bättre förklarad grej e om att . om jag vill ladda vatten med energie så kan jag t.ex visiulisera hur regnbågs aktig stråle skjuter ut från min krafthand( Handen man skriver med) Och att denna regnbågs aktiga stråle skjuts in i vattnet så att den lyser av det.

 

Asså man ska inte förvänta sig andra kan se det. för det mesta är handlingen osynlig för andra men andra duktiga magiker kan se ens handlingar i magin.

 

Alltså sammanfattat: Det är viljan som gör att man kan. att du vill. träning och åter träning som gäller.

 

Mer frågor?

 

Om man e i princip master på detta och har exakt alla kunskaper kan du göra precis vad du vill utan gränser.

Redigerat av girder
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det finns ingen magi, om man inte tar hjälp av gömda hjälpmedel så som trådar.

 

Gå då och se en av Joe Labero's shower, efter att ha bevittnat något så fantastiskt tror jag att man faktist ändrar sig och tror att magi verkligen finns.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men herregud. Vad är det för en sorts "energi" du pratar om då?

Innan ni ska få mig att tro på hokus pokus så vill jag gärna ha en utvärderad förklarning.

 

 

Nja, inte helt övertygad.. Så om jag vill göra en så kallad talisman som.. Låt oss säga : Kan ge mig överflödigt med pengar, så ska jag bara tänka på mycket pengar när jag skapar talismanen (?) o.o

 

Ledsen, hade det varit så , då hade inte många brytt sig om sina jobb eller någonting.. För då kunde man ju bara sitta hemma och öva på att fantisera tills man en dag får det att fungera.. Och hitills så har ingen några klara bevis på att det faktiskt existerar.

 

 

"Joe Labero är en illusionist. Han utövar inte äkta magi. Finns ingen som gör det. Det finns många olika sätt att lura ögonen."

 

Tack. Det här är helt rätt.. Ibland utnyttjar han sig också av blinda fläcken.. Men ingen fråga om att han inte är duktigt på vad han gör.. Han har tränat och studerat om illusioner, nu så använder han det mot oss.. mindre vetande om det ämnet... Ingen magi, bara ren biologi/fysik.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Assså det där med en talisman som drar till sig pengar. det e ju inte omöjligt. men man får inte gå för långt. förtänk om du gör en talisman och inte tänker på konsekvenserna så kanske. t.ex nån förlorar pengarna så att du får dom istället. så man måste vara medveten om sitt mål och konsekvenserna. men ja. det är möjligt att göra en talisman som drar till sig pengar. Fast du måste vara skicklig. du kan inte bara göra en och paff poff så händer det. du måste ha mycket kunskap och vilja i det. vissa lyckas. vissa inte. men alla kan göra en talisman osv.

 

Nja, inte helt övertygad.. Så om jag vill göra en så kallad talisman som.. Låt oss säga : Kan ge mig överflödigt med pengar, så ska jag bara tänka på mycket pengar när jag skapar talismanen (?) o.o

 

Ledsen, hade det varit så , då hade inte många brytt sig om sina jobb eller någonting.. För då kunde man ju bara sitta hemma och öva på att fantisera tills man en dag får det att fungera.. Och hitills så har ingen några klara bevis på att det faktiskt existerar.

 

 

"Joe Labero är en illusionist. Han utövar inte äkta magi. Finns ingen som gör det. Det finns många olika sätt att lura ögonen."

 

Tack. Det här är helt rätt.. Ibland utnyttjar han sig också av blinda fläcken.. Men ingen fråga om att han inte är duktigt på vad han gör.. Han har tränat och studerat om illusioner, nu så använder han det mot oss.. mindre vetande om det ämnet... Ingen magi, bara ren biologi/fysik.

 

Ps. det där med bevis. man kan inte räkna med bevis. en dag kanske du får bevis på det. eller kanske aldrig.

Och just det är konsekvensen av att göra en penga talisman. jordens ekonomi skulle gå i kras om alla var rika. En magisk regel man bör följa är:

 

"Gör vad du vill, men skada ingen" Och då jag menar skada menar jag även att:

 

Förstöra dennes ekonomi

Förstöra dennes liv

Fysikst och psysiskt

osv

 

 

 

Men om du vill prova nåt roligt så prova detta:

 

1. skaffa ett snöre och en tyngd

2. knyt fast snöret i tyngden så du får en pendel( én sy tråd är perfekt)

3. gör nu i ordning ett glas vatten som du har hält salt i.

4. lägg pendeln i glaset.

5. visulisera Hur en vitaktig ljus som omger pendeln försvinner. alltså domnar av . ungefär som när du duschar

6. när detta är klart så ta upp pendeln och håll den mellan händerna.

7. visiulisera hur regnbågs aktig ljuskälla strömmar ut från dina händer och in i pendeln. och omger pendeln med regnbågs aktigt sken.

8. när du känner att du har gort det klart så lägg pendeln på bordet ( ungefär 2 dm i från dig.

9 håll händerna en bit från pendeln och visulisera hur ett osynlig band finns mellan pendeln och dina händer.

10. visiulisera hur ett vitaktigt sken knyter samman pendeln och dig via din panna.

11. visiulisera känslor eller bilder om att pendeln ska ge dig Ett Ja Ett Nej och Ett Vet ej/kanske.

12. när du känner att du e klar så sluta visiulisera.

13. nu håller du änden av snöret mellan tummen och pekfingret.

14. håll pendeln 1 cm från bordet.

15. vänta tills pendeln står still.

16. nu frågar du pendeln en ja/nej fråga. t.ex kommer jag bli rik.

17. om det funkar så ska pendeln börja rotera sakta

 

 

Så nu har du gort en egen liten framtids pendeln. Tänk på att inte ställa frågor du inte vill ha svar på. t.ex om döden. det kan vara otäckt.

 

Så här visar pendeln svarena:

 

Roterar medsols så är svaret JA

Roterar motsols så är svaret NEJ

Om den bara gungar i rak riktning så är svaret VET EJ/KANSKE

 

 

Så. prova detta. Tänk på att du måste vilja göra det. du måste använda viljan att du vill. Bli ej besviken om det inte funkar. Misstron och besvikelse är dina fiender.

Redigerat av girder
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Joe Labero är en illusionist. Han utövar inte äkta magi. Finns ingen som gör det. Det finns många olika sätt att lura ögonen.

 

Konstigt, för han kan typ smyga ned i en låda som låses och bevakas hela tiden. Sen plötsligt drar de in ett släp på scenen som öppnas och där inne sitter han på en motorcykel.

Redigerat av Ripto
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Joe Labero är en illusionist. Han utövar inte äkta magi. Finns ingen som gör det. Det finns många olika sätt att lura ögonen.

 

 

Det där skriker illusion o.O

 

Ska ta magisnubbens råd och göra en pendel.. Gör den i helgen sen skriver jag om det funkar eller inte.

 

Alla här kan faktiskt göra en pendel. Sen skriver ni om det funkar eller inte..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...