Gäst Sandkaka Skrivet 1 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 1 Oktober 2006 (redigerat) Hej! Måste bara berätta om lite gamla nyheter, men ändå så viktiga. Uppladdningssidan Silentwhisper har blivit hackad och listan på alla medlemmar plus lösenord har spridits! Detta innebär att det finns risk att någon använder ditt lösenord och användarnamn för att hacka sig in på ditt account på andra sidor. En stark rekomendation är att byta lösenord på de sidor där du använder samma användarnamn och lösenord som på Silenwhisper. Detta dataintrång innebär också att de bilder i presentationen som ligger på Silentwhisper ej fungerar. Själv har jag ingen aning om vad jag hade för användarnamn och lösen på Silentwhisper, så jag måste leta igenom mina e-mail mappar. /Sandkaka Redigerat 1 Oktober 2006 av Sandkaka Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boffaroffe Skrivet 1 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 1 Oktober 2006 (redigerat) De borde verkligen skaffa bättre säkerhet där. Andra gången de blivit hackade. Byter titel på tråden. Redigerat 1 Oktober 2006 av No_Fear Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Sandkaka Skrivet 1 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 1 Oktober 2006 Hittade mailet, har inte det användarnamnet någon annanstans. @NF, tackar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Aircondition Skrivet 1 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 1 Oktober 2006 Tack för informationen, måste byta lösenord på dom viktigaste sakerna. Hade faktiskt ingen aning om detta, men tack så mkt. :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst AntonJ3000 Skrivet 1 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 1 Oktober 2006 Är silentwhisper det där bild uppladdnings-saken? Om jag hade vart där hade jag nog bara bytt lösen där för e typ medlem på 70 sidor Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Sandkaka Skrivet 1 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 1 Oktober 2006 Ja, det är en bilduppladdnings site. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Simpsons Skrivet 1 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 1 Oktober 2006 Är imageschack säkrare tror ni? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Sandkaka Skrivet 1 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 1 Oktober 2006 Ja, för där blir man inte medlem. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
BloodMan Skrivet 2 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 2 Oktober 2006 Jo, man kan bli medlem där också. ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ytterman Skrivet 2 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 2 Oktober 2006 Puh, tur att jag har kvar mitt gamla lösenord där då, och inte de som jag använder nuförtiden. Men tack för tipset iallafall! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Moberg Skrivet 2 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 2 Oktober 2006 Men de sprar väl inte lösenorden bara sådär rätt upp och ner? De borde ju köra me nån typ av, md5 eller nåt sånt, lr? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DarkAngel15 Skrivet 3 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 3 Oktober 2006 Va!? Jag har alldrig byt lösenord där,då är det dags att jag gör det nu eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.