ELF Skrivet 2 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 2 Oktober 2006 (redigerat) Finns det något .bat kommando som man kan använda för att uppdatera en internet sida automatiskt? Istället för att trycka uppdatera-knappen eller F5. En säger att detta ska fungera, men det verkar inte så. För det står att det inte är något internt eller exernt kommando... :start www.någonsida.com goto start Många tack till den som hjälper... Redigerat 6 Oktober 2006 av TheDarkElf Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 2 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 2 Oktober 2006 Vill du att en sida ska uppdateras t.ex. var 5:e minut eller att den inte ska cachas så att innehållet som visas kan vara gammalt när du besöker sidan nästa gång? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ELF Skrivet 6 Oktober 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 6 Oktober 2006 Ja, den ska uppdateras varannan sekund. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Moberg Skrivet 7 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 7 Oktober 2006 Ne vad jag vet så är "www.någonsida.com" inget kommando... :P Men jag antar att du borde kunna öppna din vävläsare varannan sekund, men då kommer du ju få enormt många instanser av det programmet öppet. Vet inet om du direkt kan komma åt vävläsarens uppdatera-funktion från kommandotolken, verkar tveksamt, jag har ingen aning om såna grejer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 7 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 7 Oktober 2006 Du kan ju köra in allt i en frame som uppdateras med javascript annars, inte så svårt... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ELF Skrivet 12 Oktober 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 12 Oktober 2006 Du kan ju köra in allt i en frame som uppdateras med javascript annars, inte så svårt... OK. Då måste man bara kunna det kommandot i Javascript... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 12 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 12 Oktober 2006 Detta kanske kan funka. Ett gratisscript jag hadde i en gammal mapp som är lite moddat så det behöver inte nödvändigtvis funka... <head> <script> redirTime = "15000"; redirURL = "history.go()"; function redirTimer() { self.setTimeout("self.location.href = redirURL;",redirTime); } </script> </head> <body onLoad="redirTimer()"> osv... Du får nog lägga in det i en frameset tror jag... om det funkar... är inte säker... annars får du lägga det på en vanlig sida med en iframe till sidan du vill uppdatera i. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ELF Skrivet 12 Oktober 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 12 Oktober 2006 Hmm ok. Men det där gör väl inte så att det uppdaterar en speciell sida på internet? Det är väl för en egen som man själv gjort? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 13 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 13 Oktober 2006 Jo men du kan länka till sidan du vill uppdatera i en frame eller iframe så kommer den att uppdateras. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ELF Skrivet 13 Oktober 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 13 Oktober 2006 (redigerat) Hur länkar jag en sida till en framedå? Eh :meddum: :D Redigerat 13 Oktober 2006 av TheDarkElf Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Moberg Skrivet 15 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 15 Oktober 2006 (redigerat) Gör en frame, med html eller typ frontpage eller valfritt program. Enkelt. Orkar inte leta upp nån kod nu så du kan ju söka efter html frame på google :) Redigerat 15 Oktober 2006 av Moberg Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ELF Skrivet 17 Oktober 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 17 Oktober 2006 ok Jag satt och försökte få det att funka igår. Men jag lyckades inte(SJÄLVKLART) kan jag få någon ledtråd på hur jag ska göra. Jag måste väl i alla fall länka en frame till en annan som laddas av den andra? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.