Hoppa till innehåll

Nintendo 8-bit (nes)


Raseborg
 Dela

Rekommendera inlägg

Legend of Zelda, Zelda II: Adventure of Link, Super Mario Bros. spelen, Metroid, Duck Hunt (om du ska ha ljuspistol), Castlevania, Kid Icarus, Tetris, Bomberman, Megaman, Donkey Kong, Fire Emblem (kom inte i Europa) är de jag har i huvudet nu...

 

Och ja, NES är värt det, om du inteb ska köpa Wii och ladda ner spel till det...

Redigerat av Kabby
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Legend of Zelda, Zelda II: Adventure of Link, Super Mario Bros. spelen, Metroid, Duck Hunt (om du ska ha ljuspistol), Castlevania, Kid Icarus, Tetris, Bomberman, Megaman, Donkey Kong, Fire Emblem (kom inte i Europa) är de jag har i huvudet nu...

 

Och ja, NES är värt det, om du inteb ska köpa Wii och ladda ner spel till det...

 

Tack för tipsen, ska nog köpa en Wii även fast jag köper en NES. För på Wii kommer man ju inte kunna ladda ner NTSC spel och famicom spel, ska köpa en regionsfri NES så jag kommer kunna spela alla spel.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Om du vill ha mycket pengar så måste du köpa bubble bobble 1/bubble bobble 2.

 

De är sällsynta så skynda dig att köpa ett/några stycken av sorten bubble bobble 1/bubble bobble 2.

 

Om du säljer de om några år så kan du få mycket pengar för dem!

 

Ca: 250-500 kr för ett spel!

 

//Apparat1230

Redigerat av Apparat1230
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

För tusan köp ett NES! Dä ä ju dä klassiska spelet som alla älskar...ok, NÄSTAN alla.

Några bra spel:

Super Mario Bros. 3

Pro Wrestling (Man kan skita ner sej av skratt)

Super Mario Bros. 1

Super Off-Road

Duck Hunt

Vad du än gör, köp INTE "Risk", typ världens totalt astråkigaste spel! :cool:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
  • 3 veckor senare...
Gäst LudvigRamone

min mamma jobbade på nintendo fabriken i gbg innan :cool: så vi hade typ 200 spel o ungefär 180 gick sönder eller blev för gamla =/

Annars kan jag tipsa om Bike spelet...Super Mario Bros. spelen. Castlevania. Rush'n'attack. Så fult att man dör av skratt.

Kid Icarus,Duck Hunt,Ice Hockey(omg!)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Legend of Zelda, Zelda II: Adventure of Link, Super Mario Bros. spelen, Metroid, Duck Hunt (om du ska ha ljuspistol), Castlevania, Kid Icarus, Tetris, Bomberman, Megaman, Donkey Kong, Fire Emblem (kom inte i Europa) är de jag har i huvudet nu...

 

Och ja, NES är värt det, om du inteb ska köpa Wii och ladda ner spel till det...

 

Yay, en själsfrände som tycker om Zelda II. Trodde jag var den enda...

Jag skulle vilja rekommendera The Battle of Olympus, ett grymt kul som påminner lite om Castlevania. De Megaman-spel jag skulle rekommendera mest är 2 och 4. Och man får ju absolut inte glömma Contra. Riktigt roligt, särskilt om man är två.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst OneDream

link (gissa :D)

 

World cup, (fotboll) Dubble dribble (basket)

och ett hockeyspel jag inte kommer på nu va det heter och typ dom andra jag tänkt säga är redan sagt

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...