Avregistrerad Skrivet 7 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 7 Oktober 2006 Hej! När jag startar datorn så kommer det upp en text där det står något i stil med : "S.M.A.R.T. Capable But Disabled". Jag fortsätter starta datorn och jag upptäcker att en av mina hårddiskar inte har någon ikon i "den här datorn". Den existerar alltså inte. Hur ska jag få tillbaka den? Jag har tänkt att formatera datorn så om det är en lösning så kan jag göra det. 100fm till den som ger mig det mest hjälpande tipset. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
admin Skrivet 7 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 7 Oktober 2006 Kontrollera att kablarna är rätt inkopplade. Gå även in i Bios och se till att den är aktiverad där. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad Skrivet 7 Oktober 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 7 Oktober 2006 Det är inte jag som har kopplat in nått. Det är en datareparatör. Vad är Bios ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 7 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 7 Oktober 2006 BIOS är typ grund programmet till datorn.. det är det enda programmet som existerar på din dator om du int har något operativ system :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad Skrivet 7 Oktober 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 7 Oktober 2006 ok, hur startar man det? Vad ska jag leta efter där? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst DonKeN Skrivet 7 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 7 Oktober 2006 När du startar datorn så tryck på Delete som en galning. Håll inte in. Tryck fram och tillbaka. Men är du säker på att du har rätt drivrutiner till den? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad Skrivet 8 Oktober 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 8 Oktober 2006 (redigerat) Har fått till det nu. Gick in i BIOS och trixade lite. När det ändå inte fungerade så öppnade jag datorn och märkte att hårddisken inte var ikopplad. Den hade trillat ur. Tack för hjälpen alla! Redigerat 8 Oktober 2006 av Orzon Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
marz231 Skrivet 9 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 9 Oktober 2006 Har fått till det nu. Gick in i BIOS och trixade lite. När det ändå inte fungerade så öppnade jag datorn och märkte att hårddisken inte var ikopplad. Den hade trillat ur. Tack för hjälpen alla! Duktigt... :meddum: Ett tips: kolla det först nästa gång. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.