Gäst newnameguy Skrivet 11 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 11 Oktober 2006 (redigerat) Detta är mina "Haiku dikter" Ge dom ett betyg sen... Skrivit dom själv OM du inte vet vad en "Haiku dikt" är, kolla DENNA länk. Dikt 1 - Löven blir bruna Dessa faller neråt nu Vinden blåser snabb Dikt 2 - Sitter i skolan Tittar störsamt på klockan Suckar mycket djupt Det kommer flera sen, har min skrivbok med dom i skolan (kom bara på dessa 2) Redigerat 12 Oktober 2006 av TheExecutor Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Kabby Skrivet 11 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 11 Oktober 2006 (redigerat) De var bra, typ 8/10 Jag håller verkligen med dig om tvåan! Redigerat 11 Oktober 2006 av Kabby Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 11 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 11 Oktober 2006 ändra sista ordet i första så det blir rätt, och vad är störsamt ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Salzalada Skrivet 11 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 11 Oktober 2006 En haiku är en dikt i miniformat, innehållande endast 17 stavelser som är uppdelade på tre rader enligt mönstret: 5-7-5. Det som stämmer är att det är 3 rader, men annars är det ju ingen Haiku... Eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zerp Skrivet 11 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 11 Oktober 2006 Don't be so hard on him, det var ju bara en rad som var fel. De behöver dock finputsas lite, de är inte såå... insiktsfulla, om jag får uttrycka mig på det viset. Bra start dock. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Salzalada Skrivet 12 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 12 Oktober 2006 Dikt 1 - Löven blir bruna 3 Dessa faller neråt nu 4 Vinden blåser snabb 3 Dikt 2 - Sitter här i skolan 4 Tittar störsamt på klockan 4 Suckar mycket djupt 3 Inte en endaste rad är rätt i antal stavelser. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Escain Skrivet 12 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 12 Oktober 2006 Dikt 1 - Löven blir bruna 3 Dessa faller neråt nu 4 Vinden blåser snabb 3 Dikt 2 - Sitter här i skolan 4 Tittar störsamt på klockan 4 Suckar mycket djupt 3 Hur räknar du människa? Löv-en blir bru-na 5 Dess-a fall-er ner-åt nu 7 Vind-en blås-er snabb 5 Sitt-er här i skol-an 6 (Kan vara 5 om man säger "häri") Titt-ar stör-samt på klock-an 7 Suck-ar myck-et djupt 5 Så antal stavelser är helt rätt. Men de är inte särskilt djupa. Fortsätt träna! Ni kan få läsa en som jag skrivit. :P Tårta med hallon För evigt kvar i minnet Värmer kallt hjärta //Dålig haiku 2k6 av Draghon Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
tHOORd Skrivet 12 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 12 Oktober 2006 ångrar att jag läste igenom skiten.... dom var lite för djupa för att fånga mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dolphin Skrivet 12 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 12 Oktober 2006 De var dåliga. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst newnameguy Skrivet 12 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 12 Oktober 2006 ändra sista ordet i första så det blir rätt, och vad är störsamt ? rätt??? menar du att det inte är Haiku eller att det är dåligt komponerat? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 12 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 12 Oktober 2006 ändra sista ordet i första så det blir rätt, och vad är störsamt ? nej, men jag antar att sista ordet i första dikten skall vara "snabbt" och inte "snabb" ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
lundquist Skrivet 13 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 13 Oktober 2006 njaa tyckte inte dem var så bra xD, vet inte varför :S Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.