BloodMan Skrivet 11 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 11 Oktober 2006 Jag har en "kompis" (jag känner honom bara lite) som har självmordstankar, vi säger att det är onödigt och bara dumt, men han lyssnar inte. Han är jätte deprimerad men han vill inte skaffa hjälp, han vill inte ens prata nånting... Han är äldre än mig så han är allvarlig. Vad ska jag göra? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Kabby Skrivet 11 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 11 Oktober 2006 Jag tycker att du ska ringa någon. Typ en psykolog eller nåt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
BloodMan Skrivet 11 Oktober 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 11 Oktober 2006 Han vägrar, eftersom han e äldre så kan han hota oss... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
citrusfrukt Skrivet 11 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 11 Oktober 2006 En person som talar öppet om sina självmordstankar är oftast inte ens kababel till att begå självmord. -.- Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Kabby Skrivet 11 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 11 Oktober 2006 Gör det utan att han vet. Eller kontakta hans föräldrar anonymt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
BloodMan Skrivet 11 Oktober 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 11 Oktober 2006 Han pratar inte mycke om det, han mumlar mest, men han är allvarlig! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Shadowbeing Skrivet 11 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 11 Oktober 2006 Jag har en "kompis" (jag känner honom bara lite) som har självmordstankar, vi säger att det är onödigt och bara dumt, men han lyssnar inte. Han är jätte deprimerad men han vill inte skaffa hjälp, han vill inte ens prata nånting... Han är äldre än mig så han är allvarlig. Vad ska jag göra? Det finns inte något som du kan göra iaf, det är jag säker på. Du får berätta detta för någon seriös person som tar hand om självmordsbenägna.... om det finns någon... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ajar Skrivet 11 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 11 Oktober 2006 Varför vill han ta livet av sig, är han mobbad eller mår han bara dåligt? Ring till BRIS även om han inte vill att du ska göra det, fråga de om tips o.s.v. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Putside Skrivet 11 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 11 Oktober 2006 Bror var förut själmordbenägen, inte så att han gick omkring å upplyste folk om det men det märktes starkt. Rekommenderar att göra roliga saker och få honom att inse att livet kan vara fantastiskt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
BloodMan Skrivet 11 Oktober 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 11 Oktober 2006 Försöker, försöker... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Shaddy Skrivet 11 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 11 Oktober 2006 Håller med. Prata med han och hans föräldrar. Upplys någon som kan hjälpa till. Känner än tjej som varit självmordsbenägen. Fick snacka med henne på telefon i timmar för att muntra upp henne och så. Livet är en fantastisk möjlighet som ingen ska behöva gå miste om. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 11 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 11 Oktober 2006 jag undrar om han har tänkt igenom detta noga. i tonåren är man ofta förvirrad. försök att övertalla honom om att livet är värt att leva. "tänk om det blir sämre när man dör." "man får bara en chans." "tänk på dina föräldrar (och syskon)." "vad ska du bli när du blir vuxen?" få honom att tänka på framtiden och stärk hans positiva egenskaper. fråga honom om han gillar fisk. är säker på att han svarar nej. i fisk finns nämligen mycket Omega-3 som motverkar depresioner (stavning?). det hjälper att äta omättade fetter istället för mättade fetter som chips, läsk och sånt. låter töntigt men det är sant. om din kompis verkligen har seriösa självmordstankar kan det vara värt att försöka. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.