Hoppa till innehåll

Förbättrat Bf2


ELF

Rekommendera inlägg

Jag satt och tittade på BlackHawk Down ett tag nyss och blev extremt sugen på BF2 igen. Men jag började använda gjärnan lite nu också.

Grafiken på spel förbättras ju hela tiden.

Men om vi tar BF2 och förbättrar grafiken (detaljer, textures, models, etc) en hel del så att vi får ett schyst spel på det sättet.

Sen fixar man lite större banor. Jag vill gjärna ha fler och större stadsbanor med lite förstörda bilar på vägarna och liknande.

Och lite förbättrad taktiskt tänkande:

Ledaren kan ju se fienderna på radarn om han använder sattelit. Nu tar man bort den funktionen och ersätter den med lite huvudanvändning.

Man har kartan men man måste sammla information om var fienden är genom att anropa andra spelare för att sedan kunna visa för sina lagkamrater var fienden är eller kan vara. Det är ju inte bara ledaren som kan anropa andra. Alla kan ju anropa andra för att be om support etc.

Menyn för olika anrop skulle förbättras så att man kan sikta sammtidigt som man ska välja något i menyn. Alltså så ska det vara som i alla andra spel. Man trycker t.ex. på "V" för att få upp menyn.

 

På BlackHawk helikoptrarna ska det finnas möjlighet till att fira ner sig med lina om helikotern är i luften.

Man kan inte ta över ett ställe och vinna genom att ta över flaggor. Man vinner bara genom att ha dödat att speciellt antal ggr. Man kan välja ett ställe var som helst på kartan som mötesplats för alla ute på fältet för att ta skydd på.

 

Nu har jag skrivit en del...

Kom med förslag på förbättringar. Det finns nog mycket som skulle kunna öka känslan i spelet :gitarr:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bra, hur orkade du skriva allt det?

Du borde göra en tråd i debatt om detta.

Jo, jag kan hålla med att spelens grafik är bättre år 2011 tror jag att det skulle komma ut ett spel d.v.s konsoll som att det bombade så då skakade dosan och allt i spelet.

Som sagt allt blir bättre och bättre.

D.v.s om man jämnför Star Wars1 och Star Wars Batlefront2 så ser man en fin skillnad.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bottarna kanske kan lära sig att plocka upp en i helikopter? (som på BF vietnam)

 

Där skrev du nått. Lite bot improvment vore inte helt fel...

Kommer inte ihåg om bottarna kan svara på radio, någon kanske vet?

Men jag kommer dock ihåg att dom inte var så smarta i så fall när det gällde radiokonversation. Det skulle behöva fixas lite.

Ex. När jag anropade transport så stannade en Humvee som var framför mig, men sen när jag var precis bakom och skulle hoppa in så körde han iväg framför nyllet på mig :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bottarna kanske kan lära sig att plocka upp en i helikopter? (som på BF vietnam)

 

PÅ BF vietnam så kör dom till dig och stannar.

Istället för att bara stanna.

Dom svarar även "Roger that" eller så på radiomeddelanden.

Alltså så kan man väl säga att bottarna är lite bättre på BF Vietnam.

Prova att säga följ mig på BF2 - Dom ignorerar dig totalt och gör det sedan på BF Vietnam - dom följer efter direkt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tror att det finns någon feedback sida eller så på ea.com

 

då kan du ju skriva vad du tycker ska förbättras.

 

Om det går så skulle det ju vara kul med röstkommandon. Men jag kanske tänker lite för långt nu. :)

 

Klart det går, rätt lätt att fixa, problemet är att du nog måste skrika follow me kanske 5 ggr innan det förstås rätt av datorn.

Kanske kommer en ny teknik snart som e bättre, vem vet :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tror att det finns någon feedback sida eller så på ea.com

 

då kan du ju skriva vad du tycker ska förbättras.

 

Om det går så skulle det ju vara kul med röstkommandon. Men jag kanske tänker lite för långt nu. :)

 

Röstkommandon finns redan, men inte till BF. Det finns t.ex. till Unreal Tournament 2004. Men som sagt, det är lite svårt att lyckas säga rätt. jag satt och försökte få gubbarna att följa efter mig. Jag häll på i ca 30 minuter, sen gav jag upp:(

Men det vore coolt om det fans ett röstsystem som funkade till BF...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...