KazeN Skrivet 17 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 17 Oktober 2006 (redigerat) Jag är inte i behov av någon hjälp i spelet men skulle gärna vilja ha svar på ett par saker. *möjliga spoilers kan förekomma* 1. Finns det något enkelt sätt att få tag på mycket grade hyffsat enkelt utan att använda "more grade" eller vad det heter i slutet av spelet. 2. Finns det något ställe i menyn eller liknande där man kan kolla hur mycket grade man har på sig för tillfället? 3. Ett enkelt sätt att få tag på experience är jag ute efter. Då menar jag mot fiender man kan möta eller liknande, och jag vill inte ha tipset med att man ska ta 10x EXP eller 2x EXP som man kan välja till i slutet på spelet om man vill. Inga onödiga svar nu, och jag vill inte heller höra att jag ska kolla fusk/tips för det är redan gjort. EDIT: Tänkte också på om man kan återvända tillbaka till "världen" när man är i rummet innan slutbossen. Redigerat 17 Oktober 2006 av KazeN Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Larath Skrivet 17 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 17 Oktober 2006 du kan gå tillbaka har jag för mig, men en bra fiende för grade ett tag i spelet är earth dragon i earth tempel han tappar dessutom 10k varje gång han dör (20 med sheenas vapen eller shakira). ett tips för grade är att spöa monster i början ett tag dom dör fort och du får bonusar pga snabbhet och ingen skada tagen. gå till en av katz och be att få byta till dig en ex gem så står det hur mycket grade du har. träningsställen annars är typ ställen med "gratis healing" eller liknande. jag och min vän tog abbyssion oc vi tränade extremt länge på draken vi hade 2.3 mille när vi var klara. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Man1aC Skrivet 19 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 19 Oktober 2006 (redigerat) När du är i Vinheim så ska du gå inn i ett rum som du finner deamon seal sen ska du gå till meltokio och colluseum spöa upp advance mode lr va det nu heter då får du en sorts symbol som tar bort alla status effecter.. sen epuipar du deamon sealen (då får du 100% mer exp men du får massa status efffecter.)sen tar du på dig den där symbolen som du fick på colluseum som tar bort alla status effecter.. vips så får du dubbelt så mycket exp utan att bli typ poison ellen nöen annan konstig effect! ps. du kan komma tillbaka fron vinheim gå bara in i teleporten men ta future och past stone innen å gör pusslet med de där blocken å få sacred stone så du slipper gå genom welgaia å derris-kharlan. när du ändå går tillbaka kan du dra till nilfheim ...men ingen fattar hur man gör ändå men... kul att vare där... isf LÅT INTE DIN SOUL FIRE BLI 0 Redigerat 19 Oktober 2006 av Man1aC Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ouagadougo Skrivet 19 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 19 Oktober 2006 (redigerat) Mitt tips för tat få mycket exp är att du går till Nifleheim (ond bok i Sybak library). För att komma in dit behöver du följande saker: Summon: Origin Sacred stone som du får i Mithos castle genom att klara pusslet med blocken. Du behöver först Past och Future Stone för tat komma åt pusslet. Efter att du fått Sacred Stone ska du prata med en Alv i västra Heimdall (efter förstörelsen) Ingången är en stor bok i bokhyllan i Sybak library. Där möter du starka fiender för mycket Exp och du kan gå igenom den hur många gånger som helst om du väljer att inte förstöra boken efter bossen. (obs, du bör redan vara på ganske hög level och ha skaffat Llyods Devil arm och slagit Abyssion, annars är detta svårt.) Och JA man kan komma tillbaka till världen när man varit i rummet för sista bossen. Redigerat 19 Oktober 2006 av ouagadougo Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KazeN Skrivet 23 Oktober 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 23 Oktober 2006 Ah, man kan ju faktiskt få svar på denna sidan också, och mycket givande svar. Jag har fått samma info på Nintendo.se men uppskattar era svar. Niflheim är i princip det enda jag inte klarat (förutom abyssion), så det ska jag ge mig på snart. Niflheim ska visst vara jättebra med sina statuseffekter (syftar då på dubbel experience-våningar osv). Har alltså klarat mig med alla svar ni har givit mig, så jag kan tacka och buga. Mvh/ KazeN Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Larath Skrivet 23 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 23 Oktober 2006 (redigerat) Ah, man kan ju faktiskt få svar på denna sidan också, och mycket givande svar. Jag har fått samma info på Nintendo.se men uppskattar era svar. Niflheim är i princip det enda jag inte klarat (förutom abyssion), så det ska jag ge mig på snart. Niflheim ska visst vara jättebra med sina statuseffekter (syftar då på dubbel experience-våningar osv). Har alltså klarat mig med alla svar ni har givit mig, så jag kan tacka och buga. Mvh/ KazeN varsågod :P jag har inte varit in i niflheim heller... Redigerat 23 Oktober 2006 av Larath Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg