Hoppa till innehåll

Skin

Gäst Youx

Rekommendera inlägg

Jag har en hemsida gjort den själv med hjälp av Anteckningar och freewebs och javascript från olika ställen. men det är lite tråkit för jag vet ej hur man lägger in skins... om jag gör en bild i photoshop som sidan ska se ut hur gör jag sen så t.e.x att om man trycker på info, så kommer man till där det står lite om sidan och om mej å så?.. när jag kan det så vill jag lära mej hur man lägger ut det också

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skins kan du då inte 'lägga in' på din hemsida hursomhelst... eller ja, på sätt och vis men det kräver lite kunskaper. Helst ska man ju göra det själv.

Har ju iofs gjort ett script med olika teman man kan låta sin besökare växla mellan, finns på http://www.niclas.olofhson.com > Scriptarkiv > Temaväxlare.

Där hittar du även en hemsideskola där det står om t.ex. länkar och hur du infogar bilder etc. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag förstår nog inte riktigt vad du menar. Menar du som en vanlig länk bara?

Eller menar du att du att du enkelt vill ha samma utseende på alla sidor på vävplatsen?

Då skulle du ju kunna använda frames, även om jag hatar dem så är de ju ett alternativ.

Själv gör jag bara alla html filer, rakt upp-och-ner, utan några som helst utseende-grejsimojs. Sen använder jag bara en och samma css fil till alla. Sen är det bara att ändra den css filen om jag vill ändra utseendet på alla sidor samtidigt.

Sen kan man ju då också ha flera css-filer och låta en användare välja mellan olika via javascript. (Eller ta bort dem helt eller göra egna mha. Firefox)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...