Hoppa till innehåll

Trojan-horse

Findus

Rekommendera inlägg

Om nån skriver - Is this you on this picture ? och en länk

så ska du INTE klicka på länken , det är en trojansk häst virus , som tur blockade mitt virus skydd det (otroligt nog) ,

När du klickar på länken så kommer det medelandet skickas till alla som är online i din msn lista !

Ville bara varna er , :) bye bye

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tack :)

Så viruset sprids alltså genom att en KONTAKT skriver det till dig?

Det är en lång lång lång tråd ..

Först börjar virus spridaren och skriver det till alla sina kontakter .

Sen när hans kontakter trycker på länket så får man viruset sen skickat allting till alla som är online på msn automatiskt så om nån skickar det till dig så är det inte deras fel.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Shit så det sprider sig till hela "kontakt släktet" :P Ne men har hört att nån kompis fick nåt sånt här.. tack för varningen!

Redigerat av Beldur
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om nån skriver - Is this you on this picture ? och en länk

så ska du INTE klicka på länken , det är en trojansk häst virus , som tur blockade mitt virus skydd det (otroligt nog) ,

När du klickar på länken så kommer det medelandet skickas till alla som är online i din msn lista !

Ville bara varna er , :) bye bye

Har fått väldigt många sånna på en gång på min windows 98

Cirka 17 stycken vi trodde det var kört för datan men farsan fick bort alla efter en lång tid det vill säga

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Shit så det sprider sig till hela "kontakt släktet" :P Ne men har hört att nån kompis fick nåt sånt här.. tack för varningen!

Om man säger att du kanske skickar det till 20st sen öppnar alla dom 20st det och skickar det till 20var då blir det 400 virus på ca 5 minuter ..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

det är jag som var kompisen som fick trojanen va ? :P

:angry: skriver alltid avr iställer för var :angry:

Redigerat av FireSeagul
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...