Hoppa till innehåll

Klasserna?


Sidney

Rekommendera inlägg

Druid:


Som Druid förlitar du dig på naturens krafter. De magier du har är allt från rötter som håller fast din fiende i marken och långdistans magier som utdelar kraftig skada till helande förmågor och skyddande välsignelser som ger dig mer kraft.

Du kan som druid även anta olika skepnader, bland annat björn och katt. Som björn blir du starkare och tål mer stryk. I denna form förändras dina egenskaper till en krigares. Som katt ökas din attackhastighet och du får en Rogues färdigheter vilket gör att du där kan använda dig av bland annat färdigheten Sneak för att ta dig förbi dina fiender obemärkt. För närvarande finns det bara 2 andra former än björn och katt som druiden kan anta. Dessa är en vattenform, som gör att du kan andas under vatten samt så ökar den din hastighet i vattnet. Den andra är en reseform som förvandlar dig till en kattvarelse som kan springa avsevärt snabbare än man kan i de andra skepnaderna. När man är förvandlad till en djurform kan man inte använda sina vanliga magier så som healing-magier m.fl. Man kan heller inte äta eller dricka i djurform för att få tillbaka liv och mana snabbare.

Hunter:


Hunters är ytterligare en av klasserna som har pets - husdjur - till sitt förfogande. De har dock ingen pet att framkalla, utan måste först hitta och tämja dem. Man kan tämja allt från spindlar och fåglar till rovdjur som björnar, vargar och kattdjur. Hunters kan även ta andra egenskaper från djurriket för att t.ex. springa snabbare eller ha större chans att ducka för attacker.

Det är ingen barnlek att tämja ett djur. Chansen att lyckas beror på vilken level din karaktär har. När man väl har tämjt sin nya pet kommer den att levla upp i takt med en själv. Den får sin egen experience så man slipper dela med sig. När man har lyckats få sin pet kan den använda en skill som följer med och den kan variera från gång till gång. Genom att tämja många olika djur, och då få en ny skill varje gång, kan ens pets lära sig nya skills då de kan lära sig av varandra. Man kan när som helst avsluta sin relation till sin pet genom att trycka på knappen "Abandon" men då försvinner ju också den tid man lagt ner på djuret. Om ens pet skulle dö så kan den återupplivas med färdigheten ”Revive Pet”.

Ens pet har också känslor. När man är ute och slåss blir den mer och mer ledsen hela tiden och det gäller att hålla den glad då glädjen hos ens pet avgör hur mycket skada den gör. Man ser hur mycket glädje ens pet har uppe i vänstra hörnet, och bryr man sig alldeles för lite om sitt djur kan det hända att den överger en eller också vänder sig mot en. För att göra djuret gladare ska man mata det med rå eller kokt mat. Vill man av någon anledning byta pet, men ändå spara sitt gamla, måste man gå till ett stall. Stallen finns nära pubar och brevlådor och där kan man köpa sig platser för att förvara de pets man inte använder. Det går alltså inte att byta djur mitt ute på slagfältet, då kommer det första djuret att lämna en.

Mage:


Som Magiker har du både offensiva och defensiva besvärjelser att använda. Bland dessa de klassiska Fireball och Frost armor, men även magierna Sleep och Invisibility som får motståndaren att sova respektive gör magikern osynlig. Magiker har även förmågan att frambesvärja mat och dryck som snabbar på återhämtningen av liv och mana. Som magiker kan man bara använda rustningar av typen cloth, vilket är det svagaste materialet i spelet. Detta gör att magiker har svårt att klara närstrider längre stunder. Till sin hjälp har de magierna Frost Nova och Sleep. Den förstnämnda fryser monstrena på plats för en viss tid och den andra söver som sagt monstrena. När dessa magier används har magikerna en chans att springa en bit bort, för att då undvika närstrider, och där kasta fler magier på fienden och förhoppningsvis döda den innan den kan börja anfalla igen. Används magin Sleep vaknar dock monstret upp igen direkt när man börjar attackera det.

Paladin:


Denna klass, som är enbart för Alliansen , är en kombination av en tank, helare och buffare. En tank är en karaktär som kan ta mycket stryk längst fram i gruppen. Dessa defensiva krigare kan skapa olika seals för att hjälpa sin grupp. Seals är områden som bidrar med diverse fördelar till de i gruppen som befinner sig i närheten. Paladins kan även kasta olika auror som påminner om de som Paladins i Diablo II och Warcraft III använder sig av. De kan även använda sig av olika besvärjelser för att förbättra sitt vapen med magiska effekter. Paladiner har också många talanger mot rasen undead som gör att de kan upptäcka dem lätt och dessutom göra mer skada på dem.

Priest:


Den här klassens besvärjelser är fokuserade på att förvirra fienden. Förutom att vara den bästa helaren och buffaren i spelet kan priests använda sig av antingen Shadow eller Holy Magic krafter (med ordet buff så menas en besvärjelse som förstärker en karaktär, t.ex. en buff som gör en person starkare eller förhöjer en karaktärs liv). De kan då använda sig av Shadow Words eller Holy Words för att läsa besvärjelser som kastas direkt på fienden. De har också förmågan att återuppliva döda karaktärer och på högre level kan de t.o.m. ta över och kontrollera en fiendes hjärna för en tid. Eftersom priests bara kan använda cloth, vilket är spelets svagaste rustningstyp, är det klokt för dem att hålla sig på avstånd i slagsmål och där t.ex. hela skadade vänner.

Rogue:


Om Warriors är den klass som kan ta mest skada så är Rogues den klass som utdelar mest skada i närstrid. Förutom smidiga attacker som backstab och swift strikes så kan denna klass också använda sig av gift för att förbättra sina attacker. Giftet kan användas på två sätt. Antingen förbättrar man skadan på sina attacker, eller så tar fienden skada under en viss tid. En annan fördel som Rogues har är färdigheten Stealth som gör att du kan smyga dig förbi dina faror eller smyga omkring vid fiendens läger för att komma på olika taktiker mot dem. Eller varför inte smyga fram till en NPC och stjäla lite pengar från dem med färdigheten Pickpocket?

Shaman:


I strid så är Shamanen en välkommen förbundskamrat eftersom han kan både hela sina vänner och kasta naturens vrede på sina fiender. Skulle någon hota naturens ordning kan Shamanen använda sig av kraftfulla Spells som Lightning bolt och Lightning shield för att försvara det han tror på. Shamaner har också fyra olika sorters totems som kan skydda honom och sina vänner; Earth, Fire, Water och Air. Det gäller att tänka på vilka totems man använder vid vilka tillfällen, olika totems kan vara bra i olika situationer.

Totems är stationära och flyttar sig alltså inte med dig när man går. När man kastar en totem på marken sätter den sig där antingen tills man kastar en ny totem av samma typ eller tills tiden för totemen gått ut. När man kastat sin totem på marken kan den attackeras av fiender och försvinner då fienderna "dödat" den. Det går att ha uppe fyra olika totems samtidigt, men bara en av varje, vilket betyder att man inte t.ex. kan ha två totems av typen Earth uppe samtidigt. Samma sak gäller de andra typerna av totems.

Andra användbara magier är Ghost Wolf som förvandlar shamanen till en varg och ökar samtidigt hastigheten karaktären rör sig med, och Rebirth som gör det möjligt att återuppväcka döda karaktärer. Man kan inte använda några andra magier medan man är förvandlad till varg, men man kan attackera monster och loota kistor och döda monster.

En Shaman är visserligen en magikerklass, men trotts detta klarar de sig även bra i närstrid tack vare att de kan använda sig av läderrustningar och vapen som en Mace. Som shaman får man också tillgång till magier som temporärt förbättrar spelarens vapen på olika sätt.

Warlock:


Som Warlock kan du frammana olika pets som hjälper dig i din strid. Bland dessa pets finns bland annat Imps. Dessa varelser du framkallar kan du sedan styra genom att dela ut order till dem. Ditt djur levlar i samma tackt som dig så de första imps du kan frammana blir inte värdelösa vid en hög level. För att kunna frammana en del pets behöver man förutom magi även så kallade Soulshards. Soulshards används också för att skapa Soulstones, Healstones och Spellstones. Soulstones är speciellt välkommna för spelare då den återupplivar den döda. Ungefär som prästernas Resurection magi.

Förutom att frammana olika demoniska djur kan en warlock även kasta magier. Bland de magier du har finns Fire Magic, Shadow Magic och Curses. Inom dessa finns så väl skyddande magier som magier som delar ut skada till fienden.

Warrior:


Warriors är närstrids experterna i World of Warcraft. Ingen annan klass kommer i närheten av deras styrka när det gäller att stå längst fram i ledet och ta emot smällar samtidigt som de delar ut kraftfulla slag mot sina fiender. Till sitt förfogande har de en stor arsenal av närstridsinriktade färdigheter. Bland annat Battle Shouts, som höjer attributen på både krigaren och dennes följeslag. En Warrior kan även bära de tyngsta rustningarna och vapnen i spelet. Väljer du att spela denna klass så är det inte som i andra spel där man bara trycker på attack-knappen och sedan läser tidningen medan karaktären slåss. Här måste du vara med i fighten och använda ett antal färdigheter på rätt sätt för att överleva de svårare slagen.

Som warrior får du en ragemätare under hälso- och manamätarna. Warriorns rage stiger då karaktären blir träffad eller slår någon fiende. Rage gör så att karaktären får tillgång till nya magier och färdigheter och även förbättrar de redan befintliga.

Allt detta är taget från; http://www.worldofwar.se/ Redigerat av Elite
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

@ elite,

dom har nog inte uppdaterat texten på ett tag för att man kan ha moonkin form med ju som druid då, men den kan bara använda "nature" spells. sedan skulle du kanske satt texten i någorlunda bra ordning, det skrivs om huntern som en "ytterligare" klass med "pets" men dom har inte sagt något om warlocks innan. Shamaner kan använda mail efter lvl 40 det nämns inte heller.

Redigerat av Larath
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Ska köpa WoW efter jag fyllt år (fyller år den 25 oktober), men jag vill veta vad det finns för klasser att vara. t'ex: hunter, warrior m.m.

Men kan någon förklara lite mer om alla olika klasserna?

 

Tycker att du ska välja mage dom är riktigt roliga :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ska köpa WoW efter jag fyllt år (fyller år den 25 oktober), men jag vill veta vad det finns för klasser att vara. t'ex: hunter, warrior m.m.

Men kan någon förklara lite mer om alla olika klasserna?

 

japp mage är roliga men jag tycker att du borde förklara lite hur du vill att den ska vara, lite vad som är din stil, nu om inte guiden var tilllräklig
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ska köpa WoW efter jag fyllt år (fyller år den 25 oktober), men jag vill veta vad det finns för klasser att vara. t'ex: hunter, warrior m.m.

Men kan någon förklara lite mer om alla olika klasserna?

 

Jag tycker iaf att du ska ha en Rouge.. Rouge är min absoluta favvo klass. Stealth i bg och när man inte palla alla mobs xD.

 

Så jag rekommenderar rouge, dom är grymma. Men vill du gå mycket instance. .Så gör typ en Priest/Druid/Warrior, det är typ healers och tankers som behövs mest.

 

Själv har jag en 48 Human Rouge på argent dawn (rp)

 

Och 43 Orc Shaman på Kor´grall (PVP)

 

Och lite små alts ^^ :kung:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Druid:

Som Druid förlitar du dig på naturens krafter. De magier du har är allt från rötter som håller fast din fiende i marken och långdistans magier som utdelar kraftig skada till helande förmågor och skyddande välsignelser som ger dig mer kraft.

 

Du kan som druid även anta olika skepnader, bland annat björn och katt. Som björn blir du starkare och tål mer stryk. I denna form förändras dina egenskaper till en krigares. Som katt ökas din attackhastighet och du får en Rogues färdigheter vilket gör att du där kan använda dig av bland annat färdigheten Sneak för att ta dig förbi dina fiender obemärkt. För närvarande finns det bara 2 andra former än björn och katt som druiden kan anta. Dessa är en vattenform, som gör att du kan andas under vatten samt så ökar den din hastighet i vattnet. Den andra är en reseform som förvandlar dig till en kattvarelse som kan springa avsevärt snabbare än man kan i de andra skepnaderna. När man är förvandlad till en djurform kan man inte använda sina vanliga magier så som healing-magier m.fl. Man kan heller inte äta eller dricka i djurform för att få tillbaka liv och mana snabbare.

 

Hunter:

Hunters är ytterligare en av klasserna som har pets - husdjur - till sitt förfogande. De har dock ingen pet att framkalla, utan måste först hitta och tämja dem. Man kan tämja allt från spindlar och fåglar till rovdjur som björnar, vargar och kattdjur. Hunters kan även ta andra egenskaper från djurriket för att t.ex. springa snabbare eller ha större chans att ducka för attacker.

 

Det är ingen barnlek att tämja ett djur. Chansen att lyckas beror på vilken level din karaktär har. När man väl har tämjt sin nya pet kommer den att levla upp i takt med en själv. Den får sin egen experience så man slipper dela med sig. När man har lyckats få sin pet kan den använda en skill som följer med och den kan variera från gång till gång. Genom att tämja många olika djur, och då få en ny skill varje gång, kan ens pets lära sig nya skills då de kan lära sig av varandra. Man kan när som helst avsluta sin relation till sin pet genom att trycka på knappen "Abandon" men då försvinner ju också den tid man lagt ner på djuret. Om ens pet skulle dö så kan den återupplivas med färdigheten ”Revive Pet”.

 

Ens pet har också känslor. När man är ute och slåss blir den mer och mer ledsen hela tiden och det gäller att hålla den glad då glädjen hos ens pet avgör hur mycket skada den gör. Man ser hur mycket glädje ens pet har uppe i vänstra hörnet, och bryr man sig alldeles för lite om sitt djur kan det hända att den överger en eller också vänder sig mot en. För att göra djuret gladare ska man mata det med rå eller kokt mat. Vill man av någon anledning byta pet, men ändå spara sitt gamla, måste man gå till ett stall. Stallen finns nära pubar och brevlådor och där kan man köpa sig platser för att förvara de pets man inte använder. Det går alltså inte att byta djur mitt ute på slagfältet, då kommer det första djuret att lämna en.

 

Mage:

Som Magiker har du både offensiva och defensiva besvärjelser att använda. Bland dessa de klassiska Fireball och Frost armor, men även magierna Sleep och Invisibility som får motståndaren att sova respektive gör magikern osynlig. Magiker har även förmågan att frambesvärja mat och dryck som snabbar på återhämtningen av liv och mana. Som magiker kan man bara använda rustningar av typen cloth, vilket är det svagaste materialet i spelet. Detta gör att magiker har svårt att klara närstrider längre stunder. Till sin hjälp har de magierna Frost Nova och Sleep. Den förstnämnda fryser monstrena på plats för en viss tid och den andra söver som sagt monstrena. När dessa magier används har magikerna en chans att springa en bit bort, för att då undvika närstrider, och där kasta fler magier på fienden och förhoppningsvis döda den innan den kan börja anfalla igen. Används magin Sleep vaknar dock monstret upp igen direkt när man börjar attackera det.

 

Paladin:

Denna klass, som är enbart för Alliansen , är en kombination av en tank, helare och buffare. En tank är en karaktär som kan ta mycket stryk längst fram i gruppen. Dessa defensiva krigare kan skapa olika seals för att hjälpa sin grupp. Seals är områden som bidrar med diverse fördelar till de i gruppen som befinner sig i närheten. Paladins kan även kasta olika auror som påminner om de som Paladins i Diablo II och Warcraft III använder sig av. De kan även använda sig av olika besvärjelser för att förbättra sitt vapen med magiska effekter. Paladiner har också många talanger mot rasen undead som gör att de kan upptäcka dem lätt och dessutom göra mer skada på dem.

 

Priest:

Den här klassens besvärjelser är fokuserade på att förvirra fienden. Förutom att vara den bästa helaren och buffaren i spelet kan priests använda sig av antingen Shadow eller Holy Magic krafter (med ordet buff så menas en besvärjelse som förstärker en karaktär, t.ex. en buff som gör en person starkare eller förhöjer en karaktärs liv). De kan då använda sig av Shadow Words eller Holy Words för att läsa besvärjelser som kastas direkt på fienden. De har också förmågan att återuppliva döda karaktärer och på högre level kan de t.o.m. ta över och kontrollera en fiendes hjärna för en tid. Eftersom priests bara kan använda cloth, vilket är spelets svagaste rustningstyp, är det klokt för dem att hålla sig på avstånd i slagsmål och där t.ex. hela skadade vänner.

 

Rogue:

Om Warriors är den klass som kan ta mest skada så är Rogues den klass som utdelar mest skada i närstrid. Förutom smidiga attacker som backstab och swift strikes så kan denna klass också använda sig av gift för att förbättra sina attacker. Giftet kan användas på två sätt. Antingen förbättrar man skadan på sina attacker, eller så tar fienden skada under en viss tid. En annan fördel som Rogues har är färdigheten Stealth som gör att du kan smyga dig förbi dina faror eller smyga omkring vid fiendens läger för att komma på olika taktiker mot dem. Eller varför inte smyga fram till en NPC och stjäla lite pengar från dem med färdigheten Pickpocket?

 

Shaman:

I strid så är Shamanen en välkommen förbundskamrat eftersom han kan både hela sina vänner och kasta naturens vrede på sina fiender. Skulle någon hota naturens ordning kan Shamanen använda sig av kraftfulla Spells som Lightning bolt och Lightning shield för att försvara det han tror på. Shamaner har också fyra olika sorters totems som kan skydda honom och sina vänner; Earth, Fire, Water och Air. Det gäller att tänka på vilka totems man använder vid vilka tillfällen, olika totems kan vara bra i olika situationer.

 

Totems är stationära och flyttar sig alltså inte med dig när man går. När man kastar en totem på marken sätter den sig där antingen tills man kastar en ny totem av samma typ eller tills tiden för totemen gått ut. När man kastat sin totem på marken kan den attackeras av fiender och försvinner då fienderna "dödat" den. Det går att ha uppe fyra olika totems samtidigt, men bara en av varje, vilket betyder att man inte t.ex. kan ha två totems av typen Earth uppe samtidigt. Samma sak gäller de andra typerna av totems.

 

Andra användbara magier är Ghost Wolf som förvandlar shamanen till en varg och ökar samtidigt hastigheten karaktären rör sig med, och Rebirth som gör det möjligt att återuppväcka döda karaktärer. Man kan inte använda några andra magier medan man är förvandlad till varg, men man kan attackera monster och loota kistor och döda monster.

 

En Shaman är visserligen en magikerklass, men trotts detta klarar de sig även bra i närstrid tack vare att de kan använda sig av läderrustningar och vapen som en Mace. Som shaman får man också tillgång till magier som temporärt förbättrar spelarens vapen på olika sätt.

 

Warlock:

Som Warlock kan du frammana olika pets som hjälper dig i din strid. Bland dessa pets finns bland annat Imps. Dessa varelser du framkallar kan du sedan styra genom att dela ut order till dem. Ditt djur levlar i samma tackt som dig så de första imps du kan frammana blir inte värdelösa vid en hög level. För att kunna frammana en del pets behöver man förutom magi även så kallade Soulshards. Soulshards används också för att skapa Soulstones, Healstones och Spellstones. Soulstones är speciellt välkommna för spelare då den återupplivar den döda. Ungefär som prästernas Resurection magi.

 

Förutom att frammana olika demoniska djur kan en warlock även kasta magier. Bland de magier du har finns Fire Magic, Shadow Magic och Curses. Inom dessa finns så väl skyddande magier som magier som delar ut skada till fienden.

 

Warrior:

Warriors är närstrids experterna i World of Warcraft. Ingen annan klass kommer i närheten av deras styrka när det gäller att stå längst fram i ledet och ta emot smällar samtidigt som de delar ut kraftfulla slag mot sina fiender. Till sitt förfogande har de en stor arsenal av närstridsinriktade färdigheter. Bland annat Battle Shouts, som höjer attributen på både krigaren och dennes följeslag. En Warrior kan även bära de tyngsta rustningarna och vapnen i spelet. Väljer du att spela denna klass så är det inte som i andra spel där man bara trycker på attack-knappen och sedan läser tidningen medan karaktären slåss. Här måste du vara med i fighten och använda ett antal färdigheter på rätt sätt för att överleva de svårare slagen.

 

Som warrior får du en ragemätare under hälso- och manamätarna. Warriorns rage stiger då karaktären blir träffad eller slår någon fiende. Rage gör så att karaktären får tillgång till nya magier och färdigheter och även förbättrar de redan befintliga.

 

Allt detta är taget från; http://www.worldofwar.se/

 

 

 

 

hur orkar du!?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

×
  • Skapa ny...