ELF Skrivet 23 Oktober 2006 Rapport Skrivet 23 Oktober 2006 (redigerat) Jag sitter och tränar på lite HTML (kurs i skolan). Men när jag ska testa och se om det funkar så kommer rutan upp om att IE har stött på ett problem och måste avslutas. Kan det vara något fel i Windows eller IE. För koden ska stämma enligt facit i boken och sökvägen till filen ska stämma. Detta är källkoden: <HTML> <HEAD> <TITLE>Ljud</TITLE> </HEAD> <BODY> Lyssna på en koltrast.<P> <A HREF="../ljud/koltrast.wav">Koltrast(10kB)</A> <P>Även här sjunger koltrasten.<BR> <EMBED SRC="/..ljud/koltrast.wav" WIDTH="150" HEIGHT="50" AUTOSTART="false" LOOP="2"> <BR> <OBJECT DATA="../ljud/koltrast.wav" TYPE="audio/x-wav" HEIGHT="50" WIDTH="150"></OBJECT> </BODY> </HTML> Redigerat 23 Oktober 2006 av TheDarkElf Citera
Findus Skrivet 23 Oktober 2006 Rapport Skrivet 23 Oktober 2006 Det kanske inte är en ren sida ? Citera
Gäst DonKeN Skrivet 23 Oktober 2006 Rapport Skrivet 23 Oktober 2006 Jag sitter och tränar på lite HTML (kurs i skolan). Men när jag ska testa och se om det funkar så kommer rutan upp om att IE har stött på ett problem och måste avslutas. Kan det vara något fel i Windows eller IE. För koden ska stämma enligt facit i boken och sökvägen till filen ska stämma. Detta är källkoden: <HTML> <HEAD> <TITLE>Ljud</TITLE> </HEAD> <BODY> Lyssna på en koltrast.<P> <A HREF="../ljud/koltrast.wav">Koltrast(10kB)</A> <P>Även här sjunger koltrasten.<BR> <EMBED SRC="/..ljud/koltrast.wav" WIDTH="150" HEIGHT="50" AUTOSTART="false" LOOP="2"> <BR> <OBJECT DATA="../ljud/koltrast.wav" TYPE="audio/x-wav" HEIGHT="50" WIDTH="150"></OBJECT> </BODY> </HTML> Rensa Cache, Rensa Cookies, var säker på att du har alla drivrutiner och uppdateringar. Citera
Gäst Moberg Skrivet 24 Oktober 2006 Rapport Skrivet 24 Oktober 2006 ingen aning, antar att det är något med ljudflen som kloggar igen. Kanske inte embed eller den där andra taggen fungerar... Hur som helst kan du ju börja att använda <gemener> istället för <VERSALER>, plus <p>avsluta alla taggar</p>. ;) Citera
ELF Skrivet 26 Oktober 2006 Författare Rapport Skrivet 26 Oktober 2006 var man tvungen att avsluta <P> Det tror jag inte att jag läste. Det är ju för att göra stycken... Varför ska jag inte använda VERSALER. Så länge alla bokstäver ar VERSALER lr gemener så ska det ju kvitta. Det blir ju lättare att se koden. Citera
Gäst Moberg Skrivet 26 Oktober 2006 Rapport Skrivet 26 Oktober 2006 Jag tycker bara det är jobbigt med versaler. Aja. Klart man ska avsluta <p> annars vet man ju inte när stycket slutar. ;] Citera
nico Skrivet 27 Oktober 2006 Rapport Skrivet 27 Oktober 2006 Hm, ja koden stämmer ju och det funkar här hos mig men jag undrar om alla taggarna stöds av de senaste W3C standarderna... det kan hända att någon tagits bort etc. Vilket ju dock inte borde vara något problem eftersom att IE6 fullständigt skiter i allt vad standarder heter. Kan även vara SP2 som ställer till det, prova att ladda upp det till en server och köra så kan det funka bättre. Citera
ELF Skrivet 28 Oktober 2006 Författare Rapport Skrivet 28 Oktober 2006 Hmm, nu funkar det. Fasst det kan ju bero på att jag är hors morsan nu som har Windows XP istället för Windows 98... Enda problemet nu är den där ActiveX varningen som stör. Så jag kan inte få fram allt :angry: Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.