Hoppa till innehåll

Internet Explorer


ELF

Rekommendera inlägg

Jag sitter och tränar på lite HTML (kurs i skolan). Men när jag ska testa och se om det funkar så kommer rutan upp om att IE har stött på ett problem och måste avslutas. Kan det vara något fel i Windows eller IE. För koden ska stämma enligt facit i boken och sökvägen till filen ska stämma.

Detta är källkoden:

<HTML>
<HEAD>
    <TITLE>Ljud</TITLE>
</HEAD>
<BODY>
Lyssna på en koltrast.<P>
<A HREF="../ljud/koltrast.wav">Koltrast(10kB)</A>
<P>Även här sjunger koltrasten.<BR>
<EMBED SRC="/..ljud/koltrast.wav" WIDTH="150" HEIGHT="50" AUTOSTART="false" LOOP="2">
<BR>
<OBJECT DATA="../ljud/koltrast.wav" TYPE="audio/x-wav" HEIGHT="50" WIDTH="150"></OBJECT>
</BODY>
</HTML>

Redigerat av TheDarkElf
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag sitter och tränar på lite HTML (kurs i skolan). Men när jag ska testa och se om det funkar så kommer rutan upp om att IE har stött på ett problem och måste avslutas. Kan det vara något fel i Windows eller IE. För koden ska stämma enligt facit i boken och sökvägen till filen ska stämma.

Detta är källkoden:

<HTML>
<HEAD>
    <TITLE>Ljud</TITLE>
</HEAD>
<BODY>
Lyssna på en koltrast.<P>
<A HREF="../ljud/koltrast.wav">Koltrast(10kB)</A>
<P>Även här sjunger koltrasten.<BR>
<EMBED SRC="/..ljud/koltrast.wav" WIDTH="150" HEIGHT="50" AUTOSTART="false" LOOP="2">
<BR>
<OBJECT DATA="../ljud/koltrast.wav" TYPE="audio/x-wav" HEIGHT="50" WIDTH="150"></OBJECT>
</BODY>
</HTML>

 

Rensa Cache, Rensa Cookies, var säker på att du har alla drivrutiner och uppdateringar.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ingen aning, antar att det är något med ljudflen som kloggar igen. Kanske inte embed eller den där andra taggen fungerar...

 

Hur som helst kan du ju börja att använda <gemener> istället för <VERSALER>, plus <p>avsluta alla taggar</p>. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

var man tvungen att avsluta <P> Det tror jag inte att jag läste. Det är ju för att göra stycken...

 

Varför ska jag inte använda VERSALER. Så länge alla bokstäver ar VERSALER lr gemener så ska det ju kvitta. Det blir ju lättare att se koden.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hm, ja koden stämmer ju och det funkar här hos mig men jag undrar om alla taggarna stöds av de senaste W3C standarderna... det kan hända att någon tagits bort etc. Vilket ju dock inte borde vara något problem eftersom att IE6 fullständigt skiter i allt vad standarder heter.

Kan även vara SP2 som ställer till det, prova att ladda upp det till en server och köra så kan det funka bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hmm, nu funkar det. Fasst det kan ju bero på att jag är hors morsan nu som har Windows XP istället för Windows 98... Enda problemet nu är den där ActiveX varningen som stör. Så jag kan inte få fram allt :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...