Hoppa till innehåll

100%

Gäst Tutankoopa

Rekommendera inlägg

• Svar 31
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

• 2 veckor senare...
  • 1 år senare...

Det är jättekul!!! <_< hm...

Man spelar antingen Musse eller Mimmi, eller så spelar man två och är en var av dem. Musse och Mimmi skulle gå på cirkus men när de kom dit träffar de Långben,

cirkusens ägare, som säger att några elaka typer har kommit dit och förstört allt och att alla djuren och anställda på cirkusen har blivit elaka. Bland annat har Pluto försvunnit.

Så man måste gå genom cirkusen och hoppa på elaka ballonger så de inte smäller och kastar prylar omkring som gör illa en, hoppa på trapetser och se upp för kanonerna som skjuter fiender överallt, besegra en jonglerare och ett lejon (som ska föreställa bossar), gå genom en djungel, bli kompis med två spöken och få en dräkt av dem, där slå ner ett par kassa bossar till, sen genom ett spökhus, och då kommer spökena igen och har hittat Pluto och ger en en cowboydräkt så man kan skjuta korkar på fienden. Där kommer den första bossen där man får anstränga sig lite, alltså lyfta lite på ögonlocket. Det är en elak Svarte Petter som tittar ut ur en tavla och är dum. Sen genom en isvärld som tar max 2 minuter, nån boss där osså, och så nåt till tills man kommer till Svarte Petters slott. På nåt sätt har man fått reda på att det är han som sabbat allt. Så man letar upp honom, spräcker hans hjälp och dunkar honom i huvet tills han blir en drake, dunkar honom lite mer i huvet och så är man klar. Skurken åker in i en kristallkula som Musse kastar iväg över bergen (vilket naturligt sett är omöjligt) och så blir alla glada och åker buss till cirkusen igen där de har skoj tillsammans!

Poäng: 1/500 pga att man får lyfta på ögonlocket under en boss

Rekommenderad ålder: räcker med att man vet hur en kontroll ser ut så klarar man det.

När ni säger musse pigg cirkus menar ni då Magical quest 2? Jag tycker det är jätte kul. Min lillebror fick en gameboy advance igår med det spelet och han tycker

också det är skit kul. Sluta prata illa om det! (inte för att du gör det Chihuahua men jag kunde inte komma på någon bättre quote.)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Skapa ny...