Dolphin Skrivet 26 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 26 Oktober 2006 Jag vill bara påpeka att ni överreagerar rätt häftigt här. Det är inte så långa reklampauser, de är oftast bara cirka 5 minuter långa. Sedan så går det ju inte direkt film varje dag på Tv4, så det är sällan att det blir ett långt avbrott. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Putside Skrivet 26 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 26 Oktober 2006 Visst är det aldrig någon reklam på SVT's kanaler men där visas aldrig några bra program heller. Svt har dubbelt så många bra program än Tv4.När man mognar till lite inser man det. Ser bara på Tv4 när That 70's show & Lost is on. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ajar Skrivet 26 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 26 Oktober 2006 Jag vill bara påpeka att ni överreagerar rätt häftigt här. Det är inte så långa reklampauser, de är oftast bara cirka 5 minuter långa. Sedan så går det ju inte direkt film varje dag på Tv4, så det är sällan att det blir ett långt avbrott. Vi reagerar inte på hur långa de är utan hur ofta de förekommer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Umbreon_Moon Skrivet 26 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 26 Oktober 2006 Det är så många, flör att dom är en Gratiskanal.... dom måste få in pengar, för att kunna köra/köpa program..... dock tycker jag också det är Jobbigt... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Morbid00 Skrivet 26 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 26 Oktober 2006 Men om ni blir arga över att det blir reklam så kolla på 1:an, 2:an da. Det är ingen reklam på det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dolphin Skrivet 26 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 26 Oktober 2006 Jag vill bara påpeka att ni överreagerar rätt häftigt här. Det är inte så långa reklampauser, de är oftast bara cirka 5 minuter långa. Sedan så går det ju inte direkt film varje dag på Tv4, så det är sällan att det blir ett långt avbrott. Alltså jag förstår inte varför ni klagar på just TV4. En reklam per 20:onde minut ungefär är inte mycket. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Morbid00 Skrivet 26 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 26 Oktober 2006 Det är bra med reklam ex om man kollar på film sen blir man piss nödig då vill man ju inte springa under filmens gång, så då när det blir reklam då kan man gå på toan utan att missa filmen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
lundquist Skrivet 26 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 26 Oktober 2006 sant men vrf itne lägga ner skitprogram som bla "Trälen", "Deal or no deal" osv varför lägga ner de programen, så de kan ge mer plats åt dina favorit program ? typ bonde söker fru eller lost ? nej de e klart de måste finnas reklam, annars skulle de inte finnas tv4, o jag håller med CorpZone, man måste ha nån pisse paus. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dellamorte Skrivet 26 Oktober 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 26 Oktober 2006 okej nu ska jag förklara vrf jag skrev denna tråd och vad de är som gör mig så upprörd... det är inte de att tv4 har reklam som stör mig utan att dom hackar sönder filmer och serier med att sätta ut reklampauserna på sådana korkade platser så dom förstör filmen/serien...tex kan man inte sända nyheterna kl 21 och sända filmen efter de istället: 1. man skulle inte behöva ha en paus på 35 min för nyheter. 2. man behöver inte hacka sönder filmen för att få in så mkt reklam som möjligt. 3. man skulle ändå kunna hinna gå på toa, fixa chips/popcorn, ta en titt på datorn osv en gång i halvtimmen kanske är de så att tv4 är oroliga att dom krockar med Aktuellt på svt2 som oxå sänds kl 21...men om de nu är så, borde inte 4:an satsa mer på sina nyheter så att dom inte ska behöva oroa sig för konkurrensen??? självklart ska tv4 få in pengar via reklam så att dom kan fortsätta sända "bra" filmer/serier men 3:an, 5:an och 6:an får ju in sina pengar och dom hackar inte sönder filmer och serier som 4:an...3:an, 5:an och 6:an har reklam var 30 minut vilket dom klarar sig bra på skulle jag tro... och till alla er som nu säger att 3:an, 5:an och 6:an har mer reklam än vad 4:an har, ni kanske har rätt men dom hackar ändå inte sönder filmer och serier som 4:an gör... men som sagt en reklampaus var 30 min har jag inget problem med eller om programmet bara är en halvtimme och dom sätter in en reklampaus efter ca 13-15 min har jag heller inga problem med eller om reklamen är på ca 5 min hoppas ni nu förstår vad jag menade när jag startade denna tråd och att de är detta som jag vill diskutera och inget annat... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ajar Skrivet 26 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 26 Oktober 2006 Det är bra med reklam ex om man kollar på film sen blir man piss nödig då vill man ju inte springa under filmens gång, så då när det blir reklam då kan man gå på toan utan att missa filmen. Det måste vara den enda bra anledning till att reklampauser finns. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Selene Skrivet 27 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 27 Oktober 2006 Reklampauserna är en av de stora anledningarna som fick mig att till 100% tappa intresset för tv. Nu ser jag aldrig på tv längre håller mig till datorn istället för där blir jag inte tvingad att veta att det kommit ut ett nytt shampo eller likanande utan kan välja själv vad jag vill se och när. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Szellerie Skrivet 27 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 27 Oktober 2006 En sjuk grej är att dom t.o.m har reklam på sin webb-tv t.ex Idol... Men dom lever ju på reklamen... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.