Hoppa till innehåll

Tv4


Dellamorte

Rekommendera inlägg

  • Svar 24
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Jag vill bara påpeka att ni överreagerar rätt häftigt här.

Det är inte så långa reklampauser, de är oftast bara cirka 5 minuter långa. Sedan så går det ju inte direkt film varje dag på Tv4, så det är sällan att det blir ett långt avbrott.

 

Vi reagerar inte på hur långa de är utan hur ofta de förekommer.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Umbreon_Moon

Det är så många, flör att dom är en Gratiskanal....

dom måste få in pengar, för att kunna köra/köpa program.....

 

dock tycker jag också det är Jobbigt...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag vill bara påpeka att ni överreagerar rätt häftigt här.

Det är inte så långa reklampauser, de är oftast bara cirka 5 minuter långa. Sedan så går det ju inte direkt film varje dag på Tv4, så det är sällan att det blir ett långt avbrott.

 

Alltså jag förstår inte varför ni klagar på just TV4. En reklam per 20:onde minut ungefär är inte mycket.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

sant men vrf itne lägga ner skitprogram som bla "Trälen", "Deal or no deal" osv

 

varför lägga ner de programen, så de kan ge mer plats åt dina favorit program ? typ bonde söker fru eller lost ?

 

nej de e klart de måste finnas reklam, annars skulle de inte finnas tv4, o jag håller med CorpZone, man måste ha nån pisse paus.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

okej nu ska jag förklara vrf jag skrev denna tråd och vad de är som gör mig så upprörd...

 

det är inte de att tv4 har reklam som stör mig utan att dom hackar sönder filmer och serier med att sätta ut reklampauserna på sådana korkade platser så dom förstör filmen/serien...tex kan man inte sända nyheterna kl 21 och sända filmen efter de istället:

 

1. man skulle inte behöva ha en paus på 35 min för nyheter.

2. man behöver inte hacka sönder filmen för att få in så mkt reklam som möjligt.

3. man skulle ändå kunna hinna gå på toa, fixa chips/popcorn, ta en titt på datorn osv en gång i halvtimmen

kanske är de så att tv4 är oroliga att dom krockar med Aktuellt på svt2 som oxå sänds kl 21...men om de nu är så, borde inte 4:an satsa mer på sina nyheter så att dom inte ska behöva oroa sig för konkurrensen???

 

självklart ska tv4 få in pengar via reklam så att dom kan fortsätta sända "bra" filmer/serier men 3:an, 5:an och 6:an får ju in sina pengar och dom hackar inte sönder filmer och serier som 4:an...3:an, 5:an och 6:an har reklam var 30 minut vilket dom klarar sig bra på skulle jag tro...

 

och till alla er som nu säger att 3:an, 5:an och 6:an har mer reklam än vad 4:an har, ni kanske har rätt men dom hackar ändå inte sönder filmer och serier som 4:an gör...

 

men som sagt en reklampaus var 30 min har jag inget problem med eller om programmet bara är en halvtimme och dom sätter in en reklampaus efter ca 13-15 min har jag heller inga problem med eller om reklamen är på ca 5 min

 

hoppas ni nu förstår vad jag menade när jag startade denna tråd och att de är detta som jag vill diskutera och inget annat...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är bra med reklam ex om man kollar på film sen blir man piss nödig då vill man ju inte springa under filmens gång, så då när det blir reklam då kan man gå på toan utan att missa filmen.

 

Det måste vara den enda bra anledning till att reklampauser finns.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Reklampauserna är en av de stora anledningarna som fick mig att till 100% tappa intresset för tv. Nu ser jag aldrig på tv längre håller mig till datorn istället för där blir jag inte tvingad att veta att det kommit ut ett nytt shampo eller likanande utan kan välja själv vad jag vill se och när.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...