Hoppa till innehåll

Filmtips-Tråden!


Dolphin
 Dela

Rekommendera inlägg

Namn:Psycho III

Producttionsår:1986

Genre:Skräck

Skådespelare:Anthony Perkins M.fl

Regissör:Anthony Perkins

Handlingen:Lugnet har åter lägrat sig över Bates Motel. Men bara tillfälligt. När en blond kvinna på rymmen från ett kloster söker skydd hos Norman väcks minnena till liv igen.

 

Vad jag tycker om filmen:Ingen vidare,Tyvärr :( .Det är bara Anthony Perkins som spelar Norman Bates som är bra,dom andra känns så trötta.Den här delen skulle bli slutet på Psycho sagan ser man i slutet.

 

 

Skicka pm om ni är intresserade av bodycountet

Redigerat av Ocelot
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Titel Big Momma's Hus

Genre Komedi

Regi Raja Gosnell

Skådespelare Martin Lawrence & Nia Long

Inspelad år 2000

Kort om handlingen.

 

FBI-agenten Malcolm Turner är tuff, smart och en mästare på förklädnader. Han får i uppdrag att skydda en ensamstående mamma, Sherry, och hennes son från en förrymd fånge. För att dölja sin identite tvingas Malcolm klä ut sig till den stora vresiga sydstatsdamen Big Momma. Som omsaker inte vore nog komplicerade blir Malcolm dessutom förälskad i Sherry. Malcolm/Big Momma måste komma på ett sätt att både fånga sin man - och snärja sin kvinna.

 

Kort om vad jag tycker om filmen.

 

Tycker det är en rolig och en underhållande film som är ett måste. Malcolm tar sina slutsattser ganska klantigt och det gör filmen väldigt rolig.

 

Betyg 8/10

Redigerat av DraggO
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Titel Rocky

Genre Drama / Klassiker

Produktionsland USA

Premiärår 1976

Regissör John G Avildsen

Manus Sylvester Stallone

Skådespelare Sylvester Stallone, Talia Shir, Burt Young, Carl Weathers & Burgess Meredith.

Åldersgräns 15

Filmbolag MGM

 

Handling

Rocky är en boxare ifrån en liten klubb i Philadelphia som inte verka komma någonstans i sin karriär. Men som genom ett ödets nyck väljer tungviktsmästaren Apollo Creed (Carl Weathers) honom som sin nästa motståndare. För Creed känns det mer som en uppvisningsimatch än en titel match, men för Rocky är detta den stora chansen han har väntat på.

 

Omdömme, vad jag tycker om filmen

Det finns inte så mycket och säga. Filmen är en klassiker, som måste ses. :)

Sylvester Stallone gör en lysande insats i filmen, han är en av de kändast skådespelarna på grund av sin roll som Rocky i Rocky filmerna. Men ändå har han inte behövt agera så mycket, rätt otroligt faktiskt.

 

Betyg 10 / 10 . Det är inte slut förens det är slut, i love Rocky.

Redigerat av Dolphin
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
Gäst nissling

Vad heter filmen: Super Mario Bros

Prod år: 1993

Åldersgräns: rek. alla åldrar

Skådespelare: Bob Hoskins som Mario, John Leguzimon som Luigi, Dennis Hooper som King Koopa, Samantha Matis som Princess Daisy.

Genre: Action, Äventyr, Sci-Fi.

Längd: 104 Min = 1 timme och 44 min

Regissör: Rocky Morton

 

Handling:

För 65milj år sedan fanns endast dinosaurier på jorden. Men en dag kom en jätte stor meterior som krockade med jorden och de flesta dinosaurierna dog. Just det, de flesta, men några åte in i en jätte stor gång i underjorden och där bildade de en egen värld full av fantasi. Och ni, om de hittade vägen tillbaka. Idag i Brooklyn har de två bröderna Mario Mario och Luigi Mario ( de heter Mario i efter namn ) som äger en egen rörmokar firma som bara ska ut på ett vanligt uppdrag i stan.Men då träffar Luigi Daisy som behöver skjuts. Sedan ( på kvällen ) äter Mario och Luigi middag med Daisy och Marios flickvän. Efter det följer Luigi med Daisy ner i en tunnel i underjorden där Daisy blir bort rövad av filmens två idiotiska pajaserna Spike och Iggy som arbeter för King Koopa som vill åt en sorts kristall som Daisy har runt halsen. Efter det följer mario och luigi efter de och hamnar i den underjordiska världen utav dinosaurierna.

 

Recension: Inte någon jätte super film och inte nån kalkonfilm heller utan mer likt en äventyrs film lite likt Matrix i vissa delar med scjyssta special effekter. Kanske inte något man ska gämföra med videospelet till NES 8-Bit, men en hel del kända figurer och saker från spelet är med, t.ex. Bob-Omb, Goomba, Spike & Iggy, Toad och de magiska svamparna. Värt att under kvällen.

 

Betyg: 7 / 10

Redigerat av nissling
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Titel: Scarface

Genre: Action / Drama

Produktionsår: 1983

Regi: Brian De Palma och Oliver Stone

Skådespelare: Al Pacino, Steven Bauer, Robert Loggia, Michelle Pfieffer, m.m.

 

Handling:

Antonio "Scarface" Montana (Al Pacino) är en av många flyktingar från Kuba som ska transporteras till USA. Tillsammans har han med sig sin partner Manny (Steven Bauer). Manny har kontakter hos maffian i Miami, och snart får de jobb av dem.

 

Tony börjar arbeta för Frank (Robert Loggia) och får snabbt hög status inom maffian. Han dödar männsikor, langar knark och skaffar snart också ett eget knarkimperium.

 

Vad jag tycker om filmen:

Det är en bra film, med bra skådespeleri och handling.

Al Pacino är verkligen bra som Tony Montana. Han balanserar mellan känslig och verkligen helt urförbannad på ett riktigt bra sätt. Övriga skådespelarinsatser uppskattas också, och varje karaktär är trovärdig.

 

Betyg:

9/10

 

Rekommenderas till alla som älskar film.

Redigerat av Snake_Eater
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Titel En Vampyrs bekännelse

Originaltitel Interview With The Vampire

Genre Skräck / Thriller

Produktionsland USA

Premiärår 1994

Regi Neil Jordan

Skådespelare Tom Cruise, Brad Pitt, Christian Slater, Antonio Banderas, Stephen Rea & Kirsten Dunst

Åldersgräns 15

Filmbolag Warner Bros

 

Handling

Louise de Pointe Du Lac har en historia att berätta. Den unge journalisten Malloy kommer under nattens timmar att få ta del av en hemlighet som varit bevarad i över 200 år. En vampyrs bekännelser. Om ett liv fyllt av skönhet och rikedom, passion och åtrå. Men även om odödlighetens förbannelse. Det ändlösa sökandet efter njutning, den omättliga aptiten på människoblod och oförmågan att känna glädje och sorg. Att aldrig kunna älska?

 

Vad jag tycker om filmen

I den här filmen bjuds man på über bra skådespeleri, det är nog det bästa skådespeleriet igenom tiderna eller något åt det hållet. Tom Cruise bästa prestation någonsin, där han visar känslor på ett skickligt sätt. Den unga Kirsten Dunst (spider man) gör också en anmärkningsvärt bra roll. Handlingen är också bra och lite unik, detta är en sådan film som man måste ha i sin filmsamling.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Originaltitel:Hellraiser: Deader

Regissör:Rick Bota

Utgivningsår:2004

Skådespelare: Doug Bradley, Kari Wuhrer, Paul Rhys, Marc Warren

Manus: Tim Day, Neal Marshall Stevens

Alt. titel: Hellraiser VII: Deader

Genre: Thriller, Skräck, Mysterium

Längd: 88 min

Produktionsland: USA

Filmnummer: 21267

 

 

 

Handlingen:Den tuffa journalisten Amy Klein (Kari Wuhrer) skickas till Rumänien för att undersöka en bisarr underjordisk självmordssekt vid namn "Deaders". De säger sig kunna återuppliva de döda och de förbereder sig för ankomsten av mörkrets makter. För att få reda på sanningen har Amy inget annat val än att gå med i sekten…

 

Omdöme:

När jag upptäckte att det var Rick Bota som skulle ta sig an det näst intill hopplösa uppdraget att göra en sjunde Hellraiser-film så tändes ändå ett visst hopp eftersom han även låg bakom del 6; ”Hellseeker”, som jag, tvärtemot varenda filmkännare, tyckte var helt okej och den bästa uppföljaren sedan Hellbound 1988. Bota lyckades väcka liv i gamla karaktären Kirsty igen och bara det ensam kändes som en anledning att förlåta det mesta.

 

Denna del 7, Deader, passar knappast ens in Hellraiser-serien. Stämningen, känslan, upplägget, allting är borta från det tidigare så lyckosamma konceptet som Clive Barker uppfann. Faktum är att det här hade varit lika mycket thriller utan Pinehead, man hade klarat sig utan denna mardrömsvarelse, och då är man verkligt illa ute och jag tvivlar på att ens de inbitna fansen kan vara helt nöjda med detta.

 

Det är väldigt många saker som inte fungerar speciellt bra i denna film. Doug Bradleys ojämförliga karaktär ges förstås alldeles för litet utrymme, dialogen är platt och på vissa ställen rena plagiaten från tidigare filmer och manuset i sig är ett underligt sidospår från den ovan nämnda hyfsade del 6 och naturligtvis vad alltihop från början handlade om. Klent skådespeleri och en oengagerad Rick Bota vid rodret tillsammans med att Pinehead inte riktigt är lika snyggt sminkad och utformad som i de tidigaste filmerna är bara några andra komponenter som gör helhetsintrycket till riktigt uselt.

 

Nej, mer förvriden Hellraiser-skräck, mer cenobiter och framförallt mycket mer Pinehead som Doug Bradley galant har gestaltat under alla år. Det här är ett bottennapp som bara är snäppet bättre än Hellraiser 4 som jag alltid tyckt varit det absolut sämsta inom serien. Nu är det här en svår utmanare. Inget extramaterial alls och ett alldeles för högt pris är bara ytterligare anledningar till att inte lägga ned tid på Deader. De mest inbitna fansen kommer naturligtvis inte bry sig om alla sågningar, men för att uppskatta del 7 av Hellraiser så måste man verkligen vara en av Pineheads närmaste polare…

 

Betyg:2/5

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Titel: South park – Bigger, longer & uncut

Genre: Tecknad humor, musikal

År: 1999

Regissör: Trey Parker

Manus: Trey Parker & Matt Stone

Åldersgräns: 11 år

Filmbolag: Paramount

Röster: Trey Parker, Matt Stone, Mary Kay Bergman, Isaac Hayes

 

 

Handling:

En ny barnförbjuden film från Kanada kommer till South Park och ungarna måste självklart gå och se den. När filmen är slut har den fått allvarliga konsekvenser för barnens språk, som nu består mer av svordomar än någonsin. Föräldrarna, speciellt Kyles mycket engagerade mamma, blir galna och försöker göra allt för att stoppa filmen, trots att det innebär att USA måste starta krig mot Kanada och att de två skådespelarna bakom filmen måste bli avrättade. I det kaos som råder ser s*tan tillsammans med sin nye kumpan och pojkvän Saddam Hussein sin chans, och de bestämmer sig för att bli jordens nya härskare.

 

 

Vad jag tycker om filmen:

Som hängiven anhängare av South park tycker jag verkligen om den här filmen, den är på sina ställen väldigt rolig och har många bra låtar – men på det hela taget är den kanske inte något för de som inte gillar South park. Men om du gillar South park, eller i alla fall inte ogillar det, så rekommenderar jag den.

 

Betyg: 8 av 10

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Titel Rakt in i mörkret.

Orginal Titel Straight into Darkness.

Genre Krig.

Produktionsland USA.

Premiärår 2005.

Regi Jeff Burr

Skådespelare Det är inga stora kändisar i den.

Åldersgräns 15.

Filmbolag Noble Entertainment.

Längd 1tim 35min.

Film citat "Förbered dig på en chock!

Den bra sorten! Det här är en riktig välgenomförd krigsfilm.

Handling

Två amerikanska soldater tas till fånga under 2:a världskriget, men undkommer mirakalöst! De satsar allt på ett kort och korsar det livsfarliga fiendelandet till fots.

Vid en gammal kyrkogård möter de en mystisk präst som de slår följe med-en man med dunkla intentioner.

När gruppen når en stad i ruiner, finner de föräldralösa barn beväpnade till tänderna, och händelser som till en början verkade slumpartade visar sig snart ingå i ett mycket makabert sammanhang. Den slutgiltiga striden är ett faktum...

 

Vad jag tycker om filmen...

Straight Into Darkness är en nervkittlande krigsskildring som tar begreppet explosiv spänning till en ny nivå!

Stjärnregissören Jeff Burr (The Stephather, Motorsågsmassakern) har skapat en tät och intensiv thriller placerad i en skoningslös miljö, där mardröm är realitet och döden är ständig närvarande!

 

Betyg 6/10.

Redigerat av Svadilfare
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
Skrivet (redigerat)

Allmän fakta om Borat, Borat: Cultural Learnings of America for Make Benefit Glorious Nation of Kazakhstan.

 

Titel Borat

Originaltitel Borat: Cultural Learnings of America for Make Benefit Glorious Nation of Kazakhstan.

Genre Komedi

Produktionsland USA

Premiärår 2006

Regissör Larry Charles

Manus Sacha Baron Cohen & Anthony Hines

Skådespelare Sacha Baron Cohen,

Pamela Anderson & Ken Davitian.

Speltid 80 minuter ( 1 timme & 20 minuter)

Oscars 1 Oscarsnominerings för bästa manus.

 

Handling - Vad Borat handlar om

Jag förmodar att alla har hört talas om Borat för man har nämligen knappt kunnat läsa en tidning, se på tv eller ens prata med kompisar utan att man har fått höra talas om den där Borat. Men om du i mot all förmodan inte har gjort det, så ska du få möjlighet till att gör det här och nu.

Filmen Borat handlar om tv-reportern Borat Sagdyev som spelas av Sacha Baron Cohen. Borat han kommer i från det underbara landet Kazakstan och försörjer sin familj igenom att arbeta som reporter på den statliga TV-kanalen.

Borat han har en stor mustasch, svart hår och enorma ögonbryn. Han är en väldigt unik person på flera sätt och han är bl.a. antifeminist.

Han reser till USA på kazakstans informationsministers order för att lära sig läxor åt Kazakstan, så att hans land kan bli bättre. Men Borat blir kär i Pamela Andersson i från Baywatch och vill gifta sig med henne till varje pris. Borat är besatt av Pamela och har en väldigt konstig syn på livet. Borats liv är en cirkus och hur ska det sluta egentligen?

 

Betyg - Vad jag tycker om filmen

Den här filmen är inte rekommenderad för småbarn på grund av att filmen innehåller en vulgär scen och barn kan få "fel" uppfattning om världen. Denna film passar inte för människor som tar livet på blodigt allvar, denna film är ingen seriös dokumentär, detta är en komedi på dagisnivå. Detta är en komedi som hela tiden går över gränsen, den mesta humorn i filmen är ironi och satir. Den här filmen är riktigt pervers och kan i mellan åt klassas som en porrfilm. Borat som person pratar på ett roligt sätt och gör många roliga uttalande. Denna film är riktigt sjuk och man skrattar hela tiden och det är därför som jag rekommenderar den! Detta är en film som man antingen hatar eller diggar. Betyget blir 5 filmrullar ut av 5 möjliga eftersom att Borat som person är så rolig och allting omkring filmen som musik är utav bästa kvalité.

 

Citat:

 

"Scener man aldrig glömmer"

 

http://www.webwombat.com.au/entertainment/movies/images/borat-preview-1.jpg

Redigerat av Dolphin
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Titel: Hus av blod.

Orginal Titel: House of Blood.

Genre: Skräck.

Produktionsland: USA.

Premiärår: 2005.

Regi: Olaf Ittenbach.

Skådespelare: Okända.

Åldersgräns: 15år.

Filmbolag: Noble Entertainment.

Längd: 1tim 42min.

Film citat: "Den som är ute efter fantastiskt splatter och gore behöver inte leta längre..

 

Handling

I en mörk skog kolliderar Dr. Douglas Madsens bil med en fångtransport. I turbulansen dödar fångarna alla vakter och tar doktorn som gisslan. Flyende genom skogen kommer gruppen snart till ett mystiskt hus, där invånarna talar underligt, är klädda i medeltida dräkter och tycks obrydda inför främlingarna. Det perfekta gömstället döljer dock blodtörstiga varelser, och det var länge sedan någon passerade, eller återvände därifrån..

 

Vad jag tycker om filmen.

House of blood är filmen för alla som gäspade åt Motorsågsmassaken, somnade till Exorcisten och rastade hunden under Omen!

I korthet en av de mest gastkramande, blodflödande och stympningstäta filmer du någonsin kommer att uppleva! Och när du tror att allt är över, börjar den riktiga slaktfesten...Förkläde rekommenderas.

 

Betyg: 7/10.

post-60399-1174589977_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst nissling

Titel: Livet i 8 bitar

Orginal titel: Livet i 8 bitar

Direktörer: Pontus Klänge och Jonathan Metzger

Författare: Janathan Metzger och Jonas Raber

Bio prämiär ( i Sverige ): 27 Sptember 2002

Amrikansk Titel: Bit by Bit

Genre: Komedi

Skådespelare:

Sunil Munshi ... J

Jan Malmsjö ... Chaim

Kjell Bergqvist ... Lennart

Bojan Westin ... Shosha

Eva Dahlman ... Lotta

Rebecka Englund ... Eva

Jessica Zandén ... Simone

Sid Rence ... J som barn

Kevin Qrunell ... Raffe

Kailey Litherland ... Annie

Malin Morgan ... Lina (som Malin Larsson)

Nils Moritz ... Herman

Björn Granath ... Ove

Tomas Norström ... Stig

Staffan Westerberg ... Psykolog

Längd: 84 Min ( 1 tim och 24 min )

Land: Sverige / Lite i USA

Språk: Svenska / Engelska / Herbreska

Färg: Ja

Prod år: 2002

Ålders gräns: 11 år

Film bolag: Svensk Filmdiustri (SF) AB

Andra filmer / program som nämns i filmen eller hörs: Jeopardy, Sagan om

karl-bertil jonssons julafton.

Tindningar som är med i filmen: Motor jornalen, Super PLAY.

Spel som är med i filmen: Ice Climbers, Donkey Kong, Jaguar, Nes, Virutal Boy, The legend of Zelda, Zelda ocrean of time, mario Kart, M.fl.

Märken i filmen: Snickers, Coca-Cola.

 

 

Handling: J är en kille som är jude med sin familj och hans enda intresse är

Tv-spel. Därför ska han och hans familj ha en speciell judisk påskmiddag som de kallar för Seder den 7 april. Samtidigt ska han försöka vara med i svenska kvalet för Vm i Nintendo 8-bit entertaiment system. Efter många daars väntan kommer ett brev där det står att han får vara med i VM i los angeles om 100 000 Dollar. När han ska skriva det i allmenackan går det inte. Det står något i vägen.

Seder afton. Familje middagen, Jude påsken. Som nu plötsligt är på samma dag som tävlingen. Oj,oj,oj,oj. Hur ska detta gå om han ska hinna med flyget till Usa och hinna med míddagen.

 

 

Vad jag tyckte om filmen: Filmen är så betydligt bättre än vad jag trodde. Om man ska se en svensk film somhandlar pom Tv-spel så ska man se den här.

 

Betyg: 8 av 10.

 

 

Bästa priset på filmen:

Http://www.megastore.se/

 

Titel: Highlander

Orginal titel: Highlander

Prod år: 1986

Land: Usa / Storbrittanien

Språk: Engelska

Speltid: 116 min ( 1 tim 56 min )

Skådespelare:

 

Christopher Lambert ... Connor 'The Highlander' MacLeod/Russell Edwin Nash

Roxanne Hart ... Brenda J. Wyatt

Clancy Brown ... Victor Kruger/The Kurgan

Sean Connery ... Juan Sanchez Villa-Lobos Ramirez

Beatie Edney ... Heather MacLeod

Alan North ... Lieutenant Frank Moran

Jon Polito ... Det. Walter Bedsoe

Sheila Gish ... Rachel Ellenstein

Hugh Quarshie ... Sunda Kastagir

Christopher Malcolm ... Kirk Matunas

Peter Diamond ... Aman Fasil

Billy Hartman ... Dugal MacLeod

James Cosmo ... Angus MacLeod

Celia Imrie ... Kate MacLeod

Alistair Findlay ... Chief Murdoch

 

Bioprämiär:

USA 7 Mars 1986

frankrike 26 Mars 1986

Australien 17 Juli 1986

Väst Tyskland 28 Augusti 1986

UK 29 Augusti 1986

Sverige 5 September 1986

Japan 8 November 1986

Finland 28 november 1986

Argentina 4 Juni 1987

 

Olika titlar för filmen ( på andra språk )

 

Duelo Imortal Portugal

Hegylakó Hungary

Highlander France

Highlander Es kann nur Einen geben West Germany

Highlander O Guerreiro Imortal Brazil

Highlander kuolematon Finland

Highlander bara en överlever Sweden

Highlander, l'ultimo immortale Italy

Highlander: Akuma no senshi Japan

Highlander: El último inmortal Argentina (video title)

Inmortales, Los Spain

Niesmiertelny Poland

 

Handling:

Connor Macleod är en man som lever i 1500-talets skottlad som skadas dödligt under en strid. Sedan upptäcker han att han är med en liten grupp odödliga som endast kan bli dödade genom att få huvudet att då av. Därför dör han inte tills hans huvud går av och lever till 1980- talet och då reser han till New York för att ha den avgörande striden mellan han och den andra sista överlevande.

 

 

Vad jag tyckte om filmen:

Filmen känns mycket genom tänkt med en hel del humor med Sean Connery

( 1960-talets james bond ) och det gör så att både Idén och filmen är bra.

Betyg 9 av 10.

Har fått 4 uppföljare. Den 5 filmen har prämiär i höst.

 

Bästa pris på filmen

Http://www.ginza.se

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...