Gäst AntonJ3000 Skrivet 1 November 2006 Rapport Skrivet 1 November 2006 Jag har en PS2 emulator och när jag försöker spela spel från mina skivor(stoppar in dom) så finns det massa filer+mappar? men jag hittar ingen fil man ska använda i PS2 emulator? Vart finns den filen? ska man lägga ihop allt i en .zip och byta filformat på den eller vad? Citera
Garone Skrivet 1 November 2006 Rapport Skrivet 1 November 2006 Asså lol.. För det första är emulators olagliga, För det andra.. Hur f*n kan du tro att man ska kunna spela PS2 Skivor på PC:n?! För att använda emulatorn måste man ladda ner "Roms".. Och jag tänker inte säga vart de finns. Citera
Gäst Muuu Skrivet 1 November 2006 Rapport Skrivet 1 November 2006 (redigerat) emulatorer är inte olagliga uta n romsen är det :P sök på google efter nån sida, de brukar ha forum som kan hjälpa dig Redigerat 1 November 2006 av mu1991 Citera
Gäst AntonJ3000 Skrivet 5 November 2006 Rapport Skrivet 5 November 2006 (redigerat) Trodde emulatorer kunde använda sig av lagliga saker :P Redigerat 5 November 2006 av AntonJ3000 Citera
Gäst Twiztha_MF Skrivet 5 November 2006 Rapport Skrivet 5 November 2006 suck lär er. en emulator är inte ett dugg olagligt men däremot är ROMs det OM du inte har originalet på skiva, alltså som du köpt. men PS2 spel Xbox och dom nyare konsollerna är det inte .rom filer det .iso filer. Citera
Rallypacker Skrivet 5 November 2006 Rapport Skrivet 5 November 2006 Du kan ju alltid rippa PS2-skivan... Citera
Gäst Muuu Skrivet 5 November 2006 Rapport Skrivet 5 November 2006 har för mig att ps2 emulatorerna bara funkar till nått enstaka spel. Citera
Gäst Moberg Skrivet 6 November 2006 Rapport Skrivet 6 November 2006 (redigerat) Jo PS2 är ju lite mer avancerat än PSX... Hur f*n kan du tro att man ska kunna spela PS2 Skivor på PC:n?!Det är väl inget konstigt att tro?!? För PSX-skivor går ju bra att spela i den vanliga cd-läsaren med en emulator; av vad jag förstått. Men man kan alltså inte mounta in hela skivan i emulatorn då? Vad är det för fil den vill ha? Redigerat 6 November 2006 av Moberg Citera
Gäst Twiztha_MF Skrivet 6 November 2006 Rapport Skrivet 6 November 2006 (redigerat) visst kan du rippa skiten också men då detta är rätt dumt för om du har skivan då lär du ha ett PS2 och varför vill man spela PS2 spel på datorn om man har ett PS2? och nej du kan ladda ner från torrent sidor .ISO filer eller om alla ligger i .rar filer så kan du lira dom, MEN bara på bra PS2 emulatorer. Redigerat 6 November 2006 av Twiztha_MF Citera
Rallypacker Skrivet 6 November 2006 Rapport Skrivet 6 November 2006 Han kanske har lånat av en kompis? Citera
Gäst Twiztha_MF Skrivet 6 November 2006 Rapport Skrivet 6 November 2006 jo men då fattar jag inte varför man lånar ett spel när man inte har konsollen men men, har en känsla av att det här kanske blir lite svårt för killen, men men han kan ju testa att fixa dom till .iso filer. Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.