Hoppa till innehåll

Ps2 På Datan? Kan Inte Starta?felfilformat?


Gäst AntonJ3000
 Dela

Rekommendera inlägg

Gäst AntonJ3000

Jag har en PS2 emulator och när jag försöker spela spel från mina skivor(stoppar in dom) så finns det massa filer+mappar? men jag hittar ingen fil man ska använda i PS2 emulator?

Vart finns den filen? ska man lägga ihop allt i en .zip och byta filformat på den eller vad?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Twiztha_MF

suck lär er. en emulator är inte ett dugg olagligt men däremot är ROMs det OM du inte har originalet på skiva, alltså som du köpt. men PS2 spel Xbox och dom nyare konsollerna är det inte .rom filer det .iso filer.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo PS2 är ju lite mer avancerat än PSX...

 

Hur f*n kan du tro att man ska kunna spela PS2 Skivor på PC:n?!

Det är väl inget konstigt att tro?!? För PSX-skivor går ju bra att spela i den vanliga cd-läsaren med en emulator; av vad jag förstått.

 

 

Men man kan alltså inte mounta in hela skivan i emulatorn då? Vad är det för fil den vill ha?

Redigerat av Moberg
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Twiztha_MF

visst kan du rippa skiten också men då detta är rätt dumt för om du har skivan då lär du ha ett PS2 och varför vill man spela PS2 spel på datorn om man har ett PS2? och nej du kan ladda ner från torrent sidor .ISO filer eller om alla ligger i .rar filer så kan du lira dom, MEN bara på bra PS2 emulatorer.

Redigerat av Twiztha_MF
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Twiztha_MF

jo men då fattar jag inte varför man lånar ett spel när man inte har konsollen men men, har en känsla av att det här kanske blir lite svårt för killen, men men han kan ju testa att fixa dom till .iso filer.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...