Kevve Skrivet 3 November 2006 Rapport Dela Skrivet 3 November 2006 Jo, nu blir ju A-Kassan obligatoriskt tills Årsskiftet. Vad tror ni detta kommer att ha för följder? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fusion Skrivet 6 November 2006 Rapport Dela Skrivet 6 November 2006 (redigerat) Det där med A-Kassan, kommer de som har jobb också vara tvungna att betala, eller blir det obligatoriskt bara för arbetslösa? Är lite osäker.. Redigerat 6 November 2006 av Fusion Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kevve Skrivet 7 November 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 7 November 2006 Det blir Obligatoriskt för alla över 18 år tror jag (med jobb) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
tHOORd Skrivet 7 November 2006 Rapport Dela Skrivet 7 November 2006 Mig spelar det ingen roll, det är en trygghet att betala a-kassa även fast jag inte tror jag kommer behöva det. Men jag tycker att det borde vara upp till var och en att välja det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fusion Skrivet 7 November 2006 Rapport Dela Skrivet 7 November 2006 Om man nu har jobb, varför ska man betala A-Kassa? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Szellerie Skrivet 7 November 2006 Rapport Dela Skrivet 7 November 2006 Vad är A-kassa? Har hört talas om det men vet inte vad det är :S(Lol jag vet att jag är en n00b :)) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
tHOORd Skrivet 7 November 2006 Rapport Dela Skrivet 7 November 2006 Om man nu har jobb, varför ska man betala A-Kassa? Man måste ha jobbat och betalat A-kassa för att vara berättigad till den. Du betalar alltså en summa varje månad och skulle du nu förlora ditt jobb så är du berättigad till a-kassa. Summan du får varje månad då beror på vad du hade för lön på föregående jobb. Så folk som aldrig har haft ett jobb är inte berättigade till a-kassa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Perisoreus Skrivet 8 November 2006 Rapport Dela Skrivet 8 November 2006 Regeringens förslag innebär att alla måste vara anslutna till en a-kassa. Tidigare var det frivilligt; var man inte ansluten och förlorade jobbet täcks man inte av arbetslöshetsförsäkringen. Dessutom kommer regeringens förslag innebära chockhöjningar av avgifterna till ett antal a-kassor. Samtidigt avskaffas avdragsrätten för fackavgiften. Det betyder att låginkomsttagare tvingas till att välja mellan a-kassa och fackförbund; troligtvis väljer man a-kassan. Det försvagar facken, vilket i sin tur leder till att arbetarna inte längre är lika enade som förr, arbetsgivarna får större makt, kollektivavtalen hotas, ökad otrygghet, ökade klasskillnader o.s.v. Ett bra alternativ är att gå med i protesten där man uppmanar folk att gå ut ur Svenska kyrkan. Det är ju ändå bl.a. (kd) som tagit del av budgeten. Ha! Där fick ni Antikdemokraterna! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PussyCat Skrivet 9 November 2006 Rapport Dela Skrivet 9 November 2006 A-Kassan ska man inte behöva betala för. Den är ju till för personer utan jobb. Varför ska man betala för pengar som man FÅR. :( Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fusion Skrivet 10 November 2006 Rapport Dela Skrivet 10 November 2006 A-Kassan ska man inte behöva betala för. Den är ju till för personer utan jobb. Varför ska man betala för pengar som man FÅR. :( Om dina föräldrar inte betalar A-Kassa, så kommer dme inte få pengar under tiden dem är arbetslösa.Sen, varför ska man inte betala för den, tror du att du ska få pengar bara sådär när du blir arbetslös? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
tHOORd Skrivet 10 November 2006 Rapport Dela Skrivet 10 November 2006 (redigerat) A-Kassan ska man inte behöva betala för. Den är ju till för personer utan jobb. Varför ska man betala för pengar som man FÅR. :( "Det där med A-Kassan, kommer de som har jobb också vara tvungna att betala, eller blir det obligatoriskt bara för arbetslösa? Är lite osäker.." "om man nu har jobb varför ska man betala A-kassa" Haha förlåt, men jag tyckte det var så lustigt att du "läxar upp" master_adi.... =) Redigerat 10 November 2006 av tHOORd Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fusion Skrivet 10 November 2006 Rapport Dela Skrivet 10 November 2006 Hehe, men du förklarade ju för mig sen, så jag visste. ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.