Hoppa till innehåll

A-kassan


Kevve
 Dela

Rekommendera inlägg

A-Kassan ska man inte behöva betala för.

Den är ju till för personer utan jobb.

Varför ska man betala för pengar som man FÅR.

:(

 

Men då betalar de ju till A-Kassan.

Men sen kanske jag har missförståt har nämligen trott att man måste betala för att få ut A-Kassan.

Redigerat av Master_Adi
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 35
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Alltså man ska såklart vara trygg och säkra att man har möjlighet till en a-kassa om man blir arbetslös. Utnyttjar man den så ska borde man slänga städa på McDonalds som straff.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Perisoreus

Arbetslöshet är inte självförorsakat, det är arbetsgivarna som har makten. De kan välja att anställa eller att inte göra det. Det jag bara undrar, tänker Fredrik, Anders och Sven-Otto med kompisar själv betala a-kassa när den blir obligatorisk?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

f*n man ska inte behöva betala nån j*vla a-kassa. Blir arbetslös så blir man. Har man inte betalat för att få a-kassa så fine. Då får man gå utan pengar. Vill man inte betala så vill man inte. Man kan ju för f*n inte tvinga nån att göra det.

 

Det är iaf min åsikt.

 

Alla skatter är väl mer eller mindre påtvingade. A-kassan kan gärna få vara obligatorisk, det spelar inte mig någon roll då jag ändå ska betala a-kassa. Däremot tv-licensen kommer jag nog aldrig betala.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Alltså det jag menar är att A-Kassan ska man förtjäna! Men jag gillar dessutom inte folk som utnyttjar a-kassan.

 

Du gillar inte och läsa hela inlägget? Jag gillar inte folk som utnyttjar a-kassan.. Ok, tycker du det är okey att bara för man får a-kassa så ska man leva på den fram över till döden?

 

A-kassan är bara en försäkring så att man har tid på sig och hitta jobb, men det menas inte att man ska ha det hela året.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...