PussyCat Skrivet 10 November 2006 Rapport Dela Skrivet 10 November 2006 (redigerat) A-Kassan ska man inte behöva betala för. Den är ju till för personer utan jobb. Varför ska man betala för pengar som man FÅR. :( Men då betalar de ju till A-Kassan.Men sen kanske jag har missförståt har nämligen trott att man måste betala för att få ut A-Kassan. Redigerat 10 November 2006 av Master_Adi Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst DonKeN Skrivet 10 November 2006 Rapport Dela Skrivet 10 November 2006 Alltså man ska såklart vara trygg och säkra att man har möjlighet till en a-kassa om man blir arbetslös. Utnyttjar man den så ska borde man slänga städa på McDonalds som straff. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fusion Skrivet 11 November 2006 Rapport Dela Skrivet 11 November 2006 Alltså man ska såklart vara trygg och säkra att man har möjlighet till en a-kassa om man blir arbetslös. Utnyttjar man den så ska borde man slänga städa på McDonalds som straff. Va?Jag förstog inte inlägget, kan du omformulera det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst DonKeN Skrivet 11 November 2006 Rapport Dela Skrivet 11 November 2006 Alltså det jag menar är att A-Kassan ska man förtjäna! Men jag gillar dessutom inte folk som utnyttjar a-kassan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Perisoreus Skrivet 13 November 2006 Rapport Dela Skrivet 13 November 2006 Arbetslöshet är inte självförorsakat, det är arbetsgivarna som har makten. De kan välja att anställa eller att inte göra det. Det jag bara undrar, tänker Fredrik, Anders och Sven-Otto med kompisar själv betala a-kassa när den blir obligatorisk? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fusion Skrivet 13 November 2006 Rapport Dela Skrivet 13 November 2006 Dem blir ju tvungna att göra det. Annars bryter dem väl mot regler som dem själva har satt upp. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
123spill Skrivet 14 November 2006 Rapport Dela Skrivet 14 November 2006 f*n man ska inte behöva betala nån j*vla a-kassa. Blir arbetslös så blir man. Har man inte betalat för att få a-kassa så fine. Då får man gå utan pengar. Vill man inte betala så vill man inte. Man kan ju för f*n inte tvinga nån att göra det. Det är iaf min åsikt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
tHOORd Skrivet 14 November 2006 Rapport Dela Skrivet 14 November 2006 f*n man ska inte behöva betala nån j*vla a-kassa. Blir arbetslös så blir man. Har man inte betalat för att få a-kassa så fine. Då får man gå utan pengar. Vill man inte betala så vill man inte. Man kan ju för f*n inte tvinga nån att göra det. Det är iaf min åsikt. Alla skatter är väl mer eller mindre påtvingade. A-kassan kan gärna få vara obligatorisk, det spelar inte mig någon roll då jag ändå ska betala a-kassa. Däremot tv-licensen kommer jag nog aldrig betala. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
123spill Skrivet 15 November 2006 Rapport Dela Skrivet 15 November 2006 Nej det är ju sant. Om man måste så måste man väll. Men det är dumt att man måste betala. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Perisoreus Skrivet 16 November 2006 Rapport Dela Skrivet 16 November 2006 A-kassan görs obligatorisk bara så att låginkomsttagarna skall gå ur facket och på så vis ge arbetsgivarna större makt att hunsa med sina anställda hur de vill. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kanji Skrivet 20 November 2006 Rapport Dela Skrivet 20 November 2006 Alltså det jag menar är att A-Kassan ska man förtjäna! Men jag gillar dessutom inte folk som utnyttjar a-kassan. = Du gillar inte smarta personer utan jobb? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst DonKeN Skrivet 21 November 2006 Rapport Dela Skrivet 21 November 2006 Alltså det jag menar är att A-Kassan ska man förtjäna! Men jag gillar dessutom inte folk som utnyttjar a-kassan. Du gillar inte och läsa hela inlägget? Jag gillar inte folk som utnyttjar a-kassan.. Ok, tycker du det är okey att bara för man får a-kassa så ska man leva på den fram över till döden? A-kassan är bara en försäkring så att man har tid på sig och hitta jobb, men det menas inte att man ska ha det hela året. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.