Hoppa till innehåll

Segt Vid Godkänning Av Fusk


ajar

Rekommendera inlägg

Tjenixen!

 

Jo, jag har märkt att det är mycket segt vid godkänning av fusk och ibland får man vänta riktigt länge. Jag skickade in ett antal fusk igår och de är fortfarande inte godkännda trots att 3-4 moderatorer var online under tiden jag skickade in de. Struntar moddarna i fusken som skickas in eller behövs det kanske fler av de?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja.

 

 

Eller vad ska jag säga, ja vi struntar i fusken ibland, det kan bli alltför många och man kan ha alltför lite lust och tid till att godkänna/neka fusk också. Sedan godkänner ju folk olika mycket, vissa har godkänt uppemot 250 fusk/recensioner/nyheter senaste 30 dagarna och vissa har inte godkänt några... ska väl ta ett litet lass nu så får vi se om din kommer med bland dem...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

OM man är moderator så ska man lägga ner mycket tid på Fuska.se se till så alla fusk godkänns och sånt för annars tycker jag att man inte ska få vara moderator om man inte köter dom grejerna.. för då kan ju vissa bli missnöjd med en viss moderator.

Redigerat av Darkness
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tack så mycket för svaret, nico. Men om du nu är så att en del struntar i det, är de då värda att vara moderatorer?

 

Det är admins sak att avgöra och inte min... kan ju dessutom vara så att man låser mycket trådar och håller ordning i forumen även fast man inte godkänner så mycket fusk... nu är det väl inte helt så i just detta fall men ändå.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

@Dophin Du har faktiskt rätt angående att medlemmar borde skicka in bättre fusk.

 

Jag brukar bara kolla fusk om jag har tid och lust. Jag brukar inte ha lust oftast, för jag vet att jag personligen, som är perfektionist, blir skitsne på hur folk skriver fusken och aldrig kollar upp om fusket finns eller inte, alternativ om det ens funkar! Jag känner att jag inte vill förstöra en bra dag, och om jag är på sämre humör innan, så kanske jag tar bort något fusk som kanske är bra.

 

Vi moderatorer är människor som har bra och ibland inte bra dagar. Allting har sin tid.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag vill inte hacka på moderatorerna, men har man tagit jobbet så medför det ett visst ansvar. Är man moderator så ska man väl göra sina uppgifter, bland annat godkänna fusk. Tycker själv det är konstigt att fuska inte har skribenter som gör det, tror det skulle fungera mycket bättre. Finns nog fler som klarar av att kontrollera fusk än att sköta ett forum.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Självklart har vi som moderatorer ett ansvar, det vet vi mycket väl om. Men det finns faktiskt moderatorer som glömmer av det ibland, finns internstatistik med listor på de som arbetar hårdast etc.

 

Och nej jag plockar inte av alla fusk när jag kommer in varje gång, men det händer att jag får sitta hela kvällar och göra det istället. Och jag tror fler har den taktiken, det är därför det kan gå lite segt. Jag vet att det kanske inte är så "schysst" mot er medlemmar, men det är en enorm fördel för oss som skall göra det.

Brukar sitta på tisdag- och torsdagkvällar och tömma korgen på anmälningar, nyheter, recensioner, fusk osv.

En anledning till att det kan dröja ibland.

Allting är ju relativt, om du kanske skickar in när en pigg moderator sitter och nötar, ja just då kanske du får ditt fusk i detta fallet godkänt eller nekat bara inom ett par minuter. Men ibland kan det gå upp mot ett par dagar, beroende på aktivitet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...