Hoppa till innehåll

Agro


Rekommendera inlägg

Aggro är för vad mobsen är mest aggresiv mot.

Den som har uppgift och ta aggro i t.ex instancer är Warriors.

Anledning är att dem tål mest stryk och kan använda taunt så att den tar aggro.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

kort sagt aggro= hur många och hur stor sannolikhet att enemys attackerar dig... detta kan vara några av anledningarna man kan få aggro:

1. crittar mer än andra (detta utger ett större hot för fienden) (kallas även AI (artifisual inteligence))

2. du gör spells som tex taunut och sunder armor (warrior spells)

3. du helt änkelt attackerar först

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Pallys, hunters och druids funkar utmärkt i de flesta fem-manna instancerna....inte i raids.

 

Aggro beskrivs bättre med ordet threat. hot alltså. vilken gubbe upplever moben som största hotet. När du soloar är det alltid du, eftersom du är den ende som attackerar mobben (mob = ai styrd fiende).

 

I ett party är det däremot skillnad eftersom fler faktorer spelar in. mobben attackerar också alltid den som generar mest threat. här är en kort lista på saker som genererar threat.

 

1. Skada, ju mer skada du gör, desto större sannolikhet är det att mobben kommer slå mot dig.

 

2. Heals, när prästen helar så generar det threat av den enkla anledningen att ifall mobben inte dödar healern kommer den aldrig lyckas döda den som blir healad.

 

3. Abilities, taunt är ett bra exempel. Just taunt är en ability som generar threat utan att göra skada, endast warriors har tillgång till den.

 

4. LoS, line of sight. Ifall ingen annan än du är i närheten kommer mobbe ngå på dig.

 

Så som dps, håll noga koll på ifall mobsen aggroar på dig. Som tank, håll noga koll på att du håller all aggro. Det är ditt jobb. Som priest, se till att inte heala för mycket, då kommer du dra aggro. Givetvis finsn de sätt att droppa aggro. (sänka sannolikheten att mobben upplever dig som et hot) det enklaste sättet är genom abilities, den bästa är nog vanish, en rogue ability. Den droppar all aggro. Hunters feign death och priestens fade är andra. Frågor?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Pallys, hunters och druids funkar utmärkt i de flesta fem-manna instancerna....inte i raids.

 

Aggro beskrivs bättre med ordet threat. hot alltså. vilken gubbe upplever moben som största hotet. När du soloar är det alltid du, eftersom du är den ende som attackerar mobben (mob = ai styrd fiende).

 

I ett party är det däremot skillnad eftersom fler faktorer spelar in. mobben attackerar också alltid den som generar mest threat. här är en kort lista på saker som genererar threat.

 

1. Skada, ju mer skada du gör, desto större sannolikhet är det att mobben kommer slå mot dig.

 

2. Heals, när prästen helar så generar det threat av den enkla anledningen att ifall mobben inte dödar healern kommer den aldrig lyckas döda den som blir healad.

 

3. Abilities, taunt är ett bra exempel. Just taunt är en ability som generar threat utan att göra skada, endast warriors har tillgång till den.

 

4. LoS, line of sight. Ifall ingen annan än du är i närheten kommer mobbe ngå på dig.

 

Så som dps, håll noga koll på ifall mobsen aggroar på dig. Som tank, håll noga koll på att du håller all aggro. Det är ditt jobb. Som priest, se till att inte heala för mycket, då kommer du dra aggro. Givetvis finsn de sätt att droppa aggro. (sänka sannolikheten att mobben upplever dig som et hot) det enklaste sättet är genom abilities, den bästa är nog vanish, en rogue ability. Den droppar all aggro. Hunters feign death och priestens fade är andra. Frågor?

 

Det är okej ja om paladin tankar i Deadmines, WC, Stockade.. Men när man väl kommer till ZF och sånt så bör man inte ha dem som tankare. Dem har inga taunting spell!
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har klarat St med pally både som healer och som tank. Funkar alldeles utmärkt ifall alla vet va de ska göra.

 

Beror också på hur speccad man är.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

×
  • Skapa ny...