JanazTheOne Skrivet 10 November 2006 Rapport Dela Skrivet 10 November 2006 Tja, är jag va inne på msn så skicka en polare det medelande Is this you? :P (någon hemsida) jag klickade på länken och ladda ner skitet (dumma jag så att det var en .tis men var så nyfiken...) sen började msn skicka samma ord som min polare gjorde till massa personer, så nu om jag stänger av msn startar det igen och samma sak. Hur får jag bort det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Yantra Skrivet 10 November 2006 Rapport Dela Skrivet 10 November 2006 det är virus :P skaffa antivirus program Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 10 November 2006 Rapport Dela Skrivet 10 November 2006 Gör en sökning med Ad-aware (lavasoft.de tror jag). Borde funka. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Mega93 Skrivet 11 November 2006 Rapport Dela Skrivet 11 November 2006 (redigerat) Jag gick på den skiten! Nu har jag virus som cp:ar min IE och jag söker just nu igenom hela datorn med både Norton 2006 och adaware - båda fullt uppdaterade. Så klickar man på länken får man viruset själv. För att deleta det - Installera om msn messenger. Det enda viruset gjorde var att byta ut den vanliga msnmsg.exe till en annan, men virussök ändå för säkerhets skull. Redigerat 11 November 2006 av Mega93 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KalphiteQ Skrivet 11 November 2006 Rapport Dela Skrivet 11 November 2006 skriv som ditt namn typ "jag har ett virus som skickar *blablabla och en länk* KLICKA INTE PÅ DEN!" eller nått Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Mega93 Skrivet 11 November 2006 Rapport Dela Skrivet 11 November 2006 Eller bara ominstallera msn som jag gjorde :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KalphiteQ Skrivet 11 November 2006 Rapport Dela Skrivet 11 November 2006 funkar det att bara installera om msg? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Mega93 Skrivet 11 November 2006 Rapport Dela Skrivet 11 November 2006 Jupp. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JanazTheOne Skrivet 11 November 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 11 November 2006 (redigerat) varför tänkte jag inte på det :rolleyes: tack mega funka tror jag... Redigerat 11 November 2006 av JanazTheOne Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Filiandor Skrivet 11 November 2006 Rapport Dela Skrivet 11 November 2006 Vilket jobbigt virus fast verkar inte alls så avancerat genom att det räcker ominstalera msn. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Mega93 Skrivet 11 November 2006 Rapport Dela Skrivet 11 November 2006 Egentligen är det inget virus utan ett prank program. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.