123spill Skrivet 13 November 2006 Rapport Dela Skrivet 13 November 2006 Skulle ni villja leva och kriga och allt sånt som på medeltiden? Vara tvugna att skaffa maten själv och sånt. JA helt enkelt att villja leva på medeltiden. Vill ej göra till omröstning men om nån mod nu vill göra det så får ni ta och låsa tråden! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Szellerie Skrivet 13 November 2006 Rapport Dela Skrivet 13 November 2006 Absolut inte... Fanns inte musik(ej bra iaf :P) tv-spel datorer tv cyklar bilar blablabla.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zupez Skrivet 13 November 2006 Rapport Dela Skrivet 13 November 2006 Både ja och nej. Hade det inte varit kul att skaffa mat själv med typ svärd och sedan sitta och grilla det man fångat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Outsider Skrivet 13 November 2006 Rapport Dela Skrivet 13 November 2006 Kunde ju vara kul om man kunde fixa en medeltids strial ;) så att man riktigt förståd allting hur det var och så. Men jag tror inte det,så mycket krig och sånt -_- Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ajar Skrivet 13 November 2006 Rapport Dela Skrivet 13 November 2006 Det skulle nog vara ganska coolt att vara någon känd person på medeltiden. Kanske en kung, riddare elelr adelsman. Jag skulle nog helst vilja bo i England om jag levt på medeltiden. :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fusion Skrivet 13 November 2006 Rapport Dela Skrivet 13 November 2006 Skulle ni villja leva och kriga och allt sånt som på medeltiden? Vara tvugna att skaffa maten själv och sånt. JA helt enkelt att villja leva på medeltiden. Vill ej göra till omröstning men om nån mod nu vill göra det så får ni ta och låsa tråden! Nja, det fanns ingen rappmusik då. ;) Men seriöst, det var tufft att leva då, dåligt hygien, allt krig, "vilda" människor eller många barbarer med andra ord osv. Så jag skulle nog inte vilja leva i den tiden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst QuikSilver Skrivet 13 November 2006 Rapport Dela Skrivet 13 November 2006 Nee, det är nog bättre som vi har det nu en någon gammal skruttig medeltid. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Aegzor Skrivet 14 November 2006 Rapport Dela Skrivet 14 November 2006 Mitt svar är Nej. Man kan ju inte vara utan sin datpr. Enda saken som är kul med medeltiden är att man "fick" döda folk. :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dolphin Skrivet 14 November 2006 Rapport Dela Skrivet 14 November 2006 Aldrig livet! Det fanns ingen elektronik, det rådde mycket kaos och människorna hade dålig hygien. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Umbreon_Moon Skrivet 14 November 2006 Rapport Dela Skrivet 14 November 2006 tja, om man var adelsman..... fattiga däremot, hade: dålig hygien sjukdomar dåligt med mat blev utkallade i krig slaveri etc. skulle dock kunna tänka mig att vara en tempelriddare och åka till Jerusalem ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Oddset Skrivet 14 November 2006 Rapport Dela Skrivet 14 November 2006 Kanske, om man var adelsman. Inte någon bonde. Men skulle vilja prova leva då. Eller på vikingatiden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
123spill Skrivet 14 November 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 14 November 2006 Nej tycker som många av er man skulle ju inte villja vara bonde. Men nån kung. Det vore inte dumt : :kung: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.