Pokemon haunter Skrivet 14 November 2006 Rapport Dela Skrivet 14 November 2006 Tjena alla! Jag undrar om det är stor skillnad på emerald och Ruby/Sapphire? Kan man fånga typ charmander och såna pokemon från första spelen? berätta gärna lite vad det är för skillnad, mycket tcksam för svar. ha de gött alla. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Elias Skrivet 14 November 2006 Rapport Dela Skrivet 14 November 2006 skillnaden mellan r/s och emerald är att i pokemon emerald kan du fånga både groundon och kyogre och istället för battle tower så är det en hel ö där det finns massa svåra pokemon strider och en sudowoodo. I emerald finns det också mer pokemon att fånga och i så finns det en ny plats i safari zonen där det är massa kristall pokemon (asså pokemon från spelet pokemon crystal) och så ser omgivningen annorlunda ut. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pokemon haunter Skrivet 14 November 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 14 November 2006 okej, det verkar vara rätt stor skillnad på spelen. Ska jag köpa emerald elr leafgreen/firered istället? vilket tycker ni? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Umbreon_Moon Skrivet 15 November 2006 Rapport Dela Skrivet 15 November 2006 beror på vilka spel du har kört innan, har du kört Ruby/sapphire? för du har kört blå/röd va? eftersom Firered/Leafgreen och Röd/Blå nästan har en Identiskt story så borde du köpa Emerald. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
agiyr Skrivet 15 November 2006 Rapport Dela Skrivet 15 November 2006 skillnaden mellan r/s och emerald är att i pokemon emerald kan du fånga både groundon och kyogre och istället för battle tower så är det en hel ö där det finns massa svåra pokemon strider och en sudowoodo. I emerald finns det också mer pokemon att fånga och i så finns det en ny plats i safari zonen där det är massa kristall pokemon (asså pokemon från spelet pokemon crystal) och så ser omgivningen annorlunda ut. och de pokemon finns också på G/S. champion är Wallace.Sissta Gym ledare är Juan.du får en Jotho starter om du får alla pokemon i Traditionaldex osv! Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pokemon haunter Skrivet 15 November 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 15 November 2006 okej, bra info jag får. ja har kört pokemon blå/röd och gul. Men det enda som är bra med leafgreen/firered e väl att grafiken är mkt bättre? annars e de kanske ingen stor skillnad? Undra hur diamond & pearl kommer se ut. Aja tack för svaren är mkt tacksam. ni är bäst. MvH Andre Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
agiyr Skrivet 15 November 2006 Rapport Dela Skrivet 15 November 2006 I blå/röd/gul finns inte Jotho pokemon,men de finns i FR/LG,hoeen pokemon fins också.Storyn är bättre(tycker jag).De legendariska finns ppå bättre platser.Det finnns ett ställe nugefär som Battle Tower(det är inte så stort som battle frointer).Det finns 9 öar,o.s.v! Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pokemon haunter Skrivet 15 November 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 15 November 2006 det låter kul det med, eftersom jag har alltid velat ha en nidoking och nidoqueen med bra grafik :P som det inte varit i de första spelen :P osv. men kanske köper båda :P ska önska mig DS i julklapp så blir det super bra med pokemon diamond elr pearl. :P Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg