Hoppa till innehåll

Vilka Pokemon?

Rekommendera inlägg

Skrivet

Hej ska snart köpa emerald och vill gärna veta massoa av bra pokemon att försöka fånga. ps skriv gärna eran favvo okså.

Skrivet

min favvo pokemon är typ metagross

Men den får man först efter E4. Men Mudkip e bra för första o tredje gymmet. För gym 2 skulle jag fånga en Sabeye för då kan ledaren inte göra dig ett dugg.

Skrivet

ok jag antäknar ( hur var det nu då) jag skulle börja med mudkip och sen fånga en ralts och en makuhita tidigt sen till gym 2 skulle jag fånga sableeye ok det blir nog bra.

Skrivet (redigerat)

ok jag antäknar ( hur var det nu då) jag skulle börja med mudkip och sen fånga en ralts och en makuhita tidigt sen till gym 2 skulle jag fånga sableeye ok det blir nog bra.

Ja,Så här:

Gym 1:Mudkip

Gym 2:sableye/ralts

Gym 3:Marshtomp(Mudkips utveckling).

Gym 4:Marshtomp

Gym 5:Makukita

Gym 6:Makukita/hariyama,Manectic

Gym 7:Sableye

Gym 8:Manectic

Gör så här:Börja med Mudkip,när du är vid route 103 fångar du Ralts,Vid defword town fångar du sableye och Makukita.Vinn gummet med raltsOBS!Använd sableye vid matcher som inte är gym matcher.Fånga Electric effter Gym 5,mer info kommer sedan..

Redigerat av agiyr
Skrivet

Men Sabeye e immun mot gymledarens pokemon gym 2. O med Keen eye funkar inte Sand-attack. Så Sabeye e mycket bättre mot gym 2 än Ralts

• Skapa ny...