WASD Skrivet 18 November 2006 Rapport Dela Skrivet 18 November 2006 (redigerat) rubriken säger allt, oavsätt kvalitén på en låt så så är det längden på låten som räknas, varför är det så? :huh: EDIT: 100mb musik är ungifär 150 minuter tror jag & det för ju plats 80 minuter & 700mb på en vanlig CD-skiva så det är också väldigt onödigt att det är som det är Redigerat 18 November 2006 av WASD Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Salzalada Skrivet 18 November 2006 Rapport Dela Skrivet 18 November 2006 Om du bränner MP3-filer på en skiva så görs formatet om till något annat som jag inte kan just nu. XD Filerna bliur mycket större då och du kan max få plats med 20 låtar på en skiva. Om du bränner ut MP3-filerna som vanligt så att du inte kan spela det i en vanliga CD-spelare så kan du få plats med många fler låtar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 18 November 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 18 November 2006 Ja men varför spelar det ingen roll om kvalitén är 32 kb/s eller 192 kb/s på filen? Alla CD spelare borde uppdateras så man får plats med mer musik! Har sätt en bilstereo för typ 1500kr med USB-port som man kunda lyssna på mp3 i Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Yantra Skrivet 19 November 2006 Rapport Dela Skrivet 19 November 2006 Om du bränner MP3-filer på en skiva så görs formatet om till något annat som jag inte kan just nu. XD Filerna bliur mycket större då och du kan max få plats med 20 låtar på en skiva. Om du bränner ut MP3-filerna som vanligt så att du inte kan spela det i en vanliga CD-spelare så kan du få plats med många fler låtar. wave är det väl elr? elr cda format ;p Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 19 November 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 19 November 2006 det kanske är .wav men jag tror inte det, för (jag tror) att kvalitén på .wav speler nån roll Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JanazTheOne Skrivet 19 November 2006 Rapport Dela Skrivet 19 November 2006 (redigerat) Brän mp3 skiva du får plats med cirka 150 låtar i dem så här gör du i nero Starta Nero StartSmart och makera ljud ikonen med mus pekaren och välj Skapa MP3-CD edit: oj tror jag uppfata ämnet fel.... Redigerat 19 November 2006 av JanazTheOne Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Moberg Skrivet 19 November 2006 Rapport Dela Skrivet 19 November 2006 Rubriken säger allt, oavsett kvalitén på en låt så är det längden på låten som räknas, varför är det så? :huh:Då är vi två som undrar! Skulle verkligen vilja veta varför, det verkar ju jättemystiskt. Jag har inte bränt en musikskiva på evigheter så jag kommer inte riktigt ihåg hur det är. Men om det verkligen är en maxgräns på tiden så verkar det konstigt. :S För att kunna spela musik i vanliga cd-spelare så är det .wav som gäller. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst AntonJ3000 Skrivet 21 November 2006 Rapport Dela Skrivet 21 November 2006 Den konverterar till runt ca.1000 kb/s. nedan för är det text som kanske inte stämmer det är vad jag tror (och den e gjord för minuter och så måste väl alla cd spelare såklart kunna läsa av den...) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst alan.shalaji Skrivet 21 November 2006 Rapport Dela Skrivet 21 November 2006 Den drar på tiden för att det finns två olika cd-skivor som man kan lyssna musik på. Ett: audio-cd. En sån tar på tiden. Två:Data-cd. En sån tar på minnet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 21 November 2006 Rapport Dela Skrivet 21 November 2006 (redigerat) *suck, det är inte lätt att vara ljudtekniker* Jaja, jo, i en data-cd, eller en mp3-cd, består av musiken i digital format - ettor och nollor som datorer kan förstå. Bränner du däremot som audio-cd lagras spåren efter varandra och i en annan form, inte som ettor och nollor utan som gropar och upphöjningar (vilket iofs även digitala skivor består av men ändå). Detta gör att bara en visst antal minuter kan lagras, musiken är ju inte i megabyte utan istället som gropar i cdskivan... Redigerat 21 November 2006 av nico Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Moberg Skrivet 22 November 2006 Rapport Dela Skrivet 22 November 2006 (redigerat) *suck, det är inte lätt att vara ljudtekniker* Jaja, jo, i en data-cd, eller en mp3-cd, består av musiken i digital format - ettor och nollor som datorer kan förstå. Bränner du däremot som audio-cd lagras spåren efter varandra och i en annan form, inte som ettor och nollor utan som gropar och upphöjningar (vilket iofs även digitala skivor består av men ändå). Detta gör att bara en visst antal minuter kan lagras, musiken är ju inte i megabyte utan istället som gropar i cdskivan... Haha lol! Detta var det roligaste svaret att läsa. Först säger du att det är ettor och nollor på "dataskivor", och att det inte är det på "musikskivor" utan att det är gropar. Men sen säger du att det egentligen är gropar även på "dataskivorna", då är det ju ingen skillnad på dem?!? - Nej just det, men sen fortsätter du ändå att skriva som att det skulle vara skillnad på dem. (Vilket det inte är i den bemärkelsen.) haha :) Data på skivor lagras alltid som små "gropar" i olika mönster. Det är ju inte ettor och nollor som någon suttit och skrivit in på skivan! :P Redigerat 22 November 2006 av Moberg Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boffaroffe Skrivet 23 November 2006 Rapport Dela Skrivet 23 November 2006 (redigerat) Dessa gropar funkar som 1:or och 0:or. Antingen är det en grop, eller inte. Vilket kan jämnföras med att antingen är det en 0:a eller 1:a. Redigerat 23 November 2006 av No_Fear Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.